egy új hely

miért kell a blog?

"hátha valakinek örömet okoz, hátha valakit bosszant"

ki Luczifer?

Tulajdonképpen mindenki tudja, nem más ő, mint a sokat akaró kirúgott arkangyal, a világossághozó. Az egyik tény, a másik beváltatlan ígéret. Zuhanás + egy impozáns program elhalasztva. Azt hiszem ez teljesíthető.

kanyar a sugárúton

Luczifer = lucifer, illetve lucifer = Luczifer. Tudom, ne mond, de így a biztos! A változtatás nem azért történt, mintha bármi bajom lett volna a luciferrel. Meg voltam vele elégedve, bevált. De mit lehet tenni, ha a kiscicákat Lucifernek keresztelik és ezt követően a lelkes gazdák a világ összes lehetséges módján regisztrálják a cicusukat. Lucifernek a cicák nem hagytak egy talpalatnyi helyet sem. Hitted volna?

és azokat, akik csak itt férnek meg egymással

felnőtt látogatóknak

friss topikok

  • Indiáner: Hát mit tehet egy falkavezérrel? Követi! (2013.03.27. 22:18) Asszimiláció
  • Izabella.Jones: Blog revival, yes! ::)) Egyébként érdekes, hogy nem budapesti lakosoknál is megfigyelhető a kór. M... (2013.03.12. 10:56) Budapest szindróma
  • : Találtam egy honlapot, amelyre belépve, belépési csomagtól függően minden beszervezett tagod után ... (2012.03.29. 16:25) Egyszerűség
  • Dig, Lazarus!: Akiket nem lehet becsapni! Kiállnak a kormányfô mellett, aki egyedül képes feltétel nélkül elfogad... (2012.01.24. 13:16) Százezrek tüntettek
  • Biedermann: Óh, ez a dallamos német nyelv! :) Boldog Karácsonyt! (2011.12.24. 16:18) Boldog Karácsonyt!

naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

címkék

címkefelhő

Házi feladatok

Luczifer iránti kereslet

2010.01.25. 19:32 | Luczifer | 24 komment

 

Hívószavaim előfordulása a pártok honlapjának főoldalán (balról jobbra) MSZP SZDSZ MDF FIDESZ JOBBIK
Piac 0 0 0 0 0
Verseny 0 0 0 0 0
Szolidarítás 0 0 0 0 0
Hozzáadott érték 0 0 0 0 0
Közösség 1 0 0 1 0
Szabadság 0 1 1 0 0
Testvériség 0 0 0 0 0
Egyenlőség 0 0 0 0 0
No, és a szerelem 0 0 0 0 0
 
A rend kedvéért megjegyzendő, hogy az MSZP a saját párton belüliekkel foglalkozik, a FIDESZ Mesterházyt idézi, amikor a közösség szót kiejti a száján. Az MDF egy közel két évvel ezelőtti adóprogramjával kapcsolatban talányos okok miatt használja a szabadság szót, az SZDSZ-nél meg a szórakozás szabadságát félti az ÚG.  Igaz hogy azt viszont háromszor! (2009. 01. 25. délelőtt) Ez van; nem kellek. De a Haza se, mert ezek nélkül nincs.

A bejegyzés trackback címe:

https://luczifer-bazar.blog.hu/api/trackback/id/tr341701697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bognár L · https://bognarstudio.hu/ 2010.01.25. 20:32:36

Kedves Lucifer!
Régen döbbentem már meg ennyire!
Ez a megfigyelésed felért egy egyetemi kurzussal. Sok mindent tudtunk, gondoltunk, de így, táblázatban egybe fogva - ez valami hajmeresztő!
És persze az egyik gondolat szüli a másikat.
A Google trendek nevű eszköz segítségével megvizsgáltam a rákeresések oldaláról is az általad vizsgált fogalmakból az első három - piac, verseny, szolidaritás - alakulását. Vagyis azt, hogy 2004-től a keresések száma mit mutat. Kapaszkodj meg: csökkenő a tendencia!
Egyelőre még keresem a szót - őszintén szólva "szellemileg ki vagyok ütve".

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.25. 20:48:16

És vajon, ha tele lennének ezekkel a hívószavakkal a pártoldalak, akkor???? Sajnos, a helyzet ennél bonyolultabb, bár az is igaz, hogy súlyosabb már nemigen lehet! ::(((

Luczifer 2010.01.25. 22:34:00

Ha tele lennének, akkor foglalkoznának vele. Akkor lenne ezekkel kapcsolatban vita. Esetleg. Így viszont nincs. Még tévedés sincs. És ebből a nincsből hogyan születhet valami? Hogyan érti meg szeretett népünk, hogy ő piaci viszonyok között él? Hogy a hozzáadott érték fontosabb, mint a …

Bognár L · https://bognarstudio.hu/ 2010.01.25. 22:45:47

Közben tényleg kerestem a szót, kerestem a hangot...
Ha az, amit kimutattál a kínálatot testesíti meg, akkor a Google trenddel kimutatott csökkenő számú rákeresés ezekre a kifejezésekre - a keresletet. Másképpen fogalmazva a társadalmi rendelést.
Egymást erősítő, vagyis pontosabban itt egymást gyengítő folyamatok.
És igazad van Lucifer - a semmiből semmi sem születik.

Luczifer 2010.01.25. 23:46:00

De hát ezek a szavak bevonhatóak közbeszédbe. Ez nem egy lehetetlen feladat.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.26. 11:36:57

@Luczifer:
Hááát, az a helyzet, hogy megértem a vágyadat, csakhogy egy társadalom (?) nem úgy műxik mint egy tál krumplipaprikás. Megkóstóljuk, sótlan, oszt adj neki, szórunk rája egy kis piac-sót, verseny-sót, szolidaritás-sót, stb. És mégcsak nem is a show-król beszélek, mert azzal bizony rendre megpróbálkoznak, de már röhögni sem igen tudunk rajta egy jóízűt. Na nem az önirónia képességének hiánya, hanem a fogaink hiánya miatt! ::(((((

Luczifer 2010.01.26. 12:48:37

Nem lehet megkérni a szellemi és az anyagi forrásokat rendezgető, erre a szerepre aspiráló urakat és hölgyeket, hogy foglalkozzanak azzal, ami hasznára lenne azoknak, akik összeadják a forrásokat? Oldjuk már meg! Ráadásul volt reform-kor, amikor ez sikerült. Nem is egy.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.26. 15:48:37

Megkérni!!!! :::)))) Mármint a nép nevében??? Ez "a még kér a nép, most adjatok neki..." össznépi activity már régen sem jött be. De hát régen rossz (mint ahogy már régóta rossz), ha ebben a kérdésben bárkiknek is a jóindulatára kell hagyatkoznunk. Nem kérni kell, hanem kellő nyomást tudni gyakorolni. RefomKór, az van, mondhatni refomKórság. Túl sok gatya van még a potentáltak seggén. Addig meg bajosan történik itt bármi, hiszen úgy kapaszkodnak, úgy kapaszkodnak, hogy alapvetően semmin nem lehet változtatni.

Egyébkét meg igen, oldjuk meg, beszéljük ki, építsük fel, bontakoztassuk ki...stb.! ::(((((

Luczifer 2010.01.26. 16:24:11

Nyomásgyakorlás? Itt van ez a táblázat; vetélkedő politikusaink a kapitalizmus, a modern kor alapkategóriáit nem használják. Félek nem is értik. Ki akadályozza meg mondjuk a magyar értelmiséget, hogy ezt számon kérjék? Hogy ezért szemrehányást tegyen? Ki akadályozza meg, hogy nap, mint nap bemutassák, hogyan kell / kellene ezekkel, ezek között élni? A mintaadás, a mintaértelmezés szép feladat. Miért nem gyakorolják? Miért nem beszélik ki? Bontakoztatják ki? Építik fel? Minek vannak, ha erre nem képesek? Mert egyszer belekerültek a leltárba?

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.26. 17:04:48

@Luczifer:
Hogy ki akadályozza meg? Először is ki/kik és mi/mik. Másodszor ki lehet próbálni! Mint ahogy számosan ki is próbálták, és jelenleg is próbálják. Ezt hívják a demokrácia alacsony teljesítményének, amit pl. a képviseleti demokrácia belső logikájának a következmények egyikének tartanak. Ezekről Körösényi Andrásnak a A MAGYAR DEMOKRÁCIA PATOLOGIKUS VONÁSAI c. tanulmányában lehet igen pontos, kimerítő feltárást olvasni. (Mintha ezt már ajánlottam volna errefelé). Ugyanis pontos látlelet felállítása nélkül teljességgel lehetetlen megtalálni a kitörési pontokat. Így aztán mantrázhatjuk a kérdések özönét, hogy "kik?, mik?, miért? és miért nem képesek és/vagy nem képesek?" !.

Luczifer 2010.01.26. 17:37:50

Ha az a diagnózis, hogy a bajaink oka a képviseleti demokrácia, akkor a diagnosztát szép csendesen el kell zavarni utcát söprögetni. Kiemelt fizetéssel. Én (=nép) miattam nem foglalkoznak a pártok a piaccal, a versennyel, a stb.-vel? Ne röhögtess!

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.26. 17:49:20

@Luczifer:
Nem az a diagnózis. Ez a kitétel "Ezt hívják a demokrácia alacsony teljesítményének, amit pl. a képviseleti demokrácia belső logikájának a következmények egyikének tartanak." egyértelműen nem azt jelenti, hogy "a bajaink oka a képviseleti demokrácia ". Ez azt jelenti hogy a belső logikája hibás, azaz NEM JÓL MŰKÖDIK, nem jó belső logika szerint.. Szóval a diagnosztával semmi probléma, az olvasó olvasói technikájával viszont valami nem stimmel.A többi meg a te kivetítésed. De ha valóban érdekel a téma, olvasd el a tanulmányt! Jó szívvel ajánlom. Aztán lehet szervezkedni utcaseprés -ügyben. :::))))))

Luczifer 2010.01.26. 18:51:22

Drágám én akárhogy olvasom oda az van írva, hogy a demokrácia belső logikája okozza a bajokat. Szerintem pedig mindenki fel tud sorolni n darab demokráciát, ahol a politikusok értelmes szövegösszefüggésben kiejtik a szájukon mondjuk a piac szót + tudják miről beszélnek. És ha gondban van a piac azt kezelni tudják erről beszélnek a társadalommal …. Hát azért ez mégse egy csoda.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.26. 19:26:17

@Luczifer:

Nem! Nem a demokrácia belső logikája, hanem a KÉPVISELETI demokrácia belső logikája.(Harmadszorra is!!!) Ezért is folytatódik itt, ezen a ponton a tanulmány a választási rendszer , választási gyakorlat kritikájával, és ez mégcsak nem is ennek a tanulmánynak, ennek a szerzőnek a felfedezése. .Ami meg a többit illeti, nem minden kutya, ami szőrös.

Luczifer 2010.01.26. 20:30:38

Világos! A nép élén velem nem akarjuk hallani a piac, verseny, szolidaritás, szabadság … szavakat És a politikusok kiszolgáltatott helyzetükben kussolni kénytelenek. És a nagy kussban meg kiépülnek a feudális struktúrák, mert én ehhez ragaszkodom. Hogy erre nem jöttem rá!

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.26. 21:08:50

@Luczifer:

Dehogy! Ez nem világos, ez sötét! ::))))

Gombóc Artúrné · http://kultturaim.blogspot.com/ 2010.01.26. 21:14:38

A főoldal = nyitólap?
A programokban csak szerepel a piac?!
Civilmozgalom és LMP?
A civilmozgalom programjában szerepel a piac mint tényező- www.civilmozgalom.hu/index.php?ac=program#top
Engem a kultúra érdekelt volna ugyanitt, de az üres.

Luczifer 2010.01.26. 21:47:40

Ha a főoldalra / nyitó oldalra mész ezek a szavak a fenti gyakorisággal szerepeltek. Malvina szerint ennek oka a képviseleti demokrácia belső logikája. :) Egyébként a programokban biztos, hogy foglalkoznak vele.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.26. 23:21:31

@Luczifer:
Lucifer hiába ragozod tovább, ez csak egyre kínosabb lesz, és nem az én számomra. Én az általad felrajzolt demonstrációs ábráról semmit nem mondtam, arra nem is reagáltam (nem véletlenül), pusztán arra, amilyen konzekvenciákat nekiálltál levonni belőle.
Én is válaszolhatnám erre, hogy Lucifer szerint meg nem kell mást tenni, csak ordibálni, és ég felé bőgni, hogy meg kell oldani, el kell kezdeni.... és mirét nem tudják, és miért nem csinálják...és egyebek. Azokat meg ,akik állandó jajongás helyett a dolgok mélyére képesek nézni, el kell zavarni utcát söpörni. De anélkül ám, hogy elolvasnánk, amit írtak. És még az én egyszál összetett mondatomat sem hajlandó/képes még harmadszorra sem elolvasni.Továbbá olyat egy épeszű ember sem állíthat, hogy az említett problémák egy okra lennének visszavezethetők. De hát ez is benne van a szövegben ("következmények egyikének tartanak"), csak hát úgy tűnik, hogy ez a két szó is a páratlan, olvasatlan sorok egyikében ült, nem azon párosokban, amelyeket Lucifer elolvasott. :::)))))

Luczifer 2010.01.27. 07:44:52

Ah! Te nem tudtad, hogy ez egy blog! Persze, persze, szólni kellett volna! Azt hitted ez az ötletrohamok tere. Nem, ez egy blog, itt a bejegyzések adják a témát. Aki más témát szeretne, az két dolgot tehet, vagy megvárja, amíg az őt érdeklő dolgok előjönnek, vagy ír egyet a sajátjába. Ha az adott bejegyzéssel kapcsolatban jön elő nem oda illő / mindenhova illő magyarázatokkal, akkor értetlenség fogadja. Ezzel számolni kell. Kellett volna szóljak! Bocsánat! De hátha nem késő, most megteszem. Miért nem fogalakoznak címlapon a pártok a piaccal, a versennyel, a … Itt ez volt a kérdés. Tudom, mert én tettem fel! Egyébként viszont soraidat nem kevés nosztalgiával olvasom. A szocializmus politikai gazdaságtanára emlékezetet. Óh! Boldog ifjúság! Ott voltak ilyenek. A tervezésnek konkrétnak és rugalmasnak kell lennie, stratégiainak és taktikusnak, mindig minden mindent jelentett és mindennek sok összetevője és sok következménye volt. De egy árva összefüggés, amivel lehetett volna valamit is kezdeni az viszont nem volt. Egy egyszerű lépés, ami előrébb vihette volna a szocializmus ügyét nem volt. Ma már világos. Erre tellett.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.27. 11:24:56

"Miért nem fogalakoznak címlapon a pártok a piaccal, a versennyel, a …"

Ad 1. Nem tudtam, hogy pusztán az említett fogalmak formai, alaki megjelenését hiányolod. A társadalomra, a gazdaságra vonatkoztatva ugyanis komoly és mély tartalma kell/kéne lennie a velük való foglalkozásnak.
Ad 2 Ez a tegyük ki a kirakatba módi (jelszavazzunk a népeknek) az, amiről te irsz az előző megjegyzésedbe. Valószínűleg azért is jutott ez az eszedbe, mert még mindig benned él.
Ad 3. És ha számodra nincs összefüggés a társadalom mai állapota és a politikai helyzet, a pártok , a képviseleti demokrácia műlödése között, akkor passz, felejts el mindent, amit eddig, erről írtam, citáltam.
Ad 4. A tanulság - attól, hogy te nem látsz meg bizonyos összefüggéseket ( avagy esetleg nem tudsz velük mit kezdeni), attól azok még bizony vannak. De javaslom, hogy írj egy szabályzatot, hogy az adott témákkal kapcsolatban merre, mely irányokban és milyen mélységig lehet tovább gondolkodni. Ne fogd vissza magad, csak olyan ac(z)élosan, ahogy ezt az előző kommentedben is tetted.
::))))))

Bognár L · https://bognarstudio.hu/ 2010.01.27. 15:52:28

Kedves Lucifer!
Bizonyára neked is felteszik a kérdést, miként nekem is, aki érteni vélem e tárgyban gondolataid, miért baj az, ha nincsenek a címlapon ezek a kifejezések.
Gondolom, te is azt válaszolod, amit én: a honlap nyitóoldala a belső tartalmak ajánlójaként (is) funkcionál. A legfontosabb irányokat jelöli meg. Újságírásban járatosaknak a lead-hez , kereskedelemben mozgóknak a kirakathoz hasonlíthatjuk.
Példaként azt szoktam mondani: egy olyan párt honlapjának nyitóoldalán, amelynek eszmeiségét a szabadság, az igazságosság és a szolidaritás jelszavaival fémjelzik, hihetetlen, hogy ezek a szavak ne legyenek megtalálhatóak. Mint ahogy a székárus boltjának kirakatában és honlapja nyitóoldalán is nyilvánvalóan szék van!
Nem ragozom tovább, hiszen te tudod, miről is van szó!

Luczifer 2010.01.27. 19:57:16

@malvina: ?
@Bognár L: Ha nincsenek ott ezek a szavak, azt jelenti, hogy központi kérdésként nem foglalkoznak vele. És nem egy, vagy két párt, hanem egyik se. A politikai osztályt ez valahol az n-edik helyen izgatja. És ott is csak azért, mert muszáj. Aki nem hiszi, az kapcsolja be a tévéjét és nézze. Ha talál valahol egy piacszervezéssel / építéssel foglakozó műsort az csoda. És a világon senki se akadályozza őket abban, hogy erről beszéljenek. Ne adj isten érdekesen. Ilyen még a szocializmusban is volt!

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.27. 22:45:59

@Luczifer:
"Ha nincsenek ott ezek a szavak, azt jelenti, hogy központi kérdésként nem foglalkoznak vele..."

Pontosan erről van szó. És ez így mindenkinek megfelel, ezért nem engednek helyet semmiféle változtatásnak.sem.
süti beállítások módosítása