egy új hely

miért kell a blog?

"hátha valakinek örömet okoz, hátha valakit bosszant"

ki Luczifer?

Tulajdonképpen mindenki tudja, nem más ő, mint a sokat akaró kirúgott arkangyal, a világossághozó. Az egyik tény, a másik beváltatlan ígéret. Zuhanás + egy impozáns program elhalasztva. Azt hiszem ez teljesíthető.

kanyar a sugárúton

Luczifer = lucifer, illetve lucifer = Luczifer. Tudom, ne mond, de így a biztos! A változtatás nem azért történt, mintha bármi bajom lett volna a luciferrel. Meg voltam vele elégedve, bevált. De mit lehet tenni, ha a kiscicákat Lucifernek keresztelik és ezt követően a lelkes gazdák a világ összes lehetséges módján regisztrálják a cicusukat. Lucifernek a cicák nem hagytak egy talpalatnyi helyet sem. Hitted volna?

és azokat, akik csak itt férnek meg egymással

felnőtt látogatóknak

friss topikok

  • Indiáner: Hát mit tehet egy falkavezérrel? Követi! (2013.03.27. 22:18) Asszimiláció
  • Izabella.Jones: Blog revival, yes! ::)) Egyébként érdekes, hogy nem budapesti lakosoknál is megfigyelhető a kór. M... (2013.03.12. 10:56) Budapest szindróma
  • : Találtam egy honlapot, amelyre belépve, belépési csomagtól függően minden beszervezett tagod után ... (2012.03.29. 16:25) Egyszerűség
  • Dig, Lazarus!: Akiket nem lehet becsapni! Kiállnak a kormányfô mellett, aki egyedül képes feltétel nélkül elfogad... (2012.01.24. 13:16) Százezrek tüntettek
  • Biedermann: Óh, ez a dallamos német nyelv! :) Boldog Karácsonyt! (2011.12.24. 16:18) Boldog Karácsonyt!

naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

címkék

címkefelhő

Magyar ünnep, avagy így vergődünk mi

2010.11.22. 05:18 | Luczifer | 23 komment

Ünnep a közösségben jelentős esemény emlékének szentelt nap.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A közösség emlékezhet boldogan, mert az esemény számára örvendetes és emlékezhet szomorúan, mert az esemény számára fájdalmas. Egy közösség számára fontos a terület, a szerzése öröm, az elvesztése fájdalmas. Ha a területek korlátozottan állnak a közösségek rendelkezésére, akkor csak egymás kárára növelhetik részesedésüket. Aki növekszik; biztonságban érzi magát, örül, aki veszít; fenyegetettséget érez és kesereg. A területek újraosztása az egyiknek örömünnep, a másiknak a gyász napja. Megjegyzendő; a területi konfliktusok mélyek és mert a közös előnyök nehezen mutathatóak be kezelésük kényes, gondos előkészítést és még gondosabb kivitelezést igényelnek.
 
Örömünnepek
A mai Románia legnagyobb nemzeti ünnepe Erdély Moldvához és Havasalföldhöz való csatolása, Nagy-Románia megalakulása, ami egyúttal a Nagy-Magyarország vége, ami nekünk, magyaroknak; gyásznap. A románok ünnepelik a nagy földszerzéseket, mi gyászoljuk a vesztességeinket. A múlt század elején kiosztott sírás / nevetés szereposztás a második bécsi döntéssel változott meg, amikor is Németország nyomására Észak-Erdélyt Magyarországhoz csatolták. A területi revízió 1945-ig volt érvényben. A magyarok földszerzés okán ebben az időszakban ünnepelhettek.
 
Szembesülök
Závada Pál a Nemzeti Színház Tízparancsolat pályázatán a harmadik parancsolatot – az Úr napját szenteld meg – azaz az ünnep témáját választotta, és megírta a Magyar ünnep c darabját. A II. bécsi döntés hozta a revízió ünnepét és az ünnepet kísérő történelmi eseményeket - ne legyünk szágynelősek - bűnöket. Hogy szembesüljek. Először szembesülök Teleki keserű aggályaival, az önálló magyar akarat ellehetetlenülésével. Teleki Erdély visszacsatolása okozta örömben nem tudott maradéktalanul osztozni. Szerinte tudniillik revíziót Magyarországnak a saját erejére támaszkodva kellett volna elérnie és nem lett volna szabad a magyar külpolitika önállóságát a revizíó oltárán beáldozni. De a történelem nem várta ki a Teleki féle megoldást, a problémát a II. bécsi döntés elintézte. Ribbentrop és Cianó új erőviszonyok kialakításában voltak érdekeltek és így – úgymond – a magyarság sorsa iránt érzett elkötelezettségtől vezettetve átrajzolták a határokat. Igazságot tettek. Amit a magyarok ünnepeltek. Teleki és követői meg aggódtak. Ennek megfelelően a színpadon látjuk, halljuk a kétkedőket, az ünneplőket, akik az öröm okozta eufóriában majd túllépnek jón s rosszon, vagy legalábbis statisztálnak azoknak, akik túllépnek. Szembesülök, hogy 1940 nyara ünnep volt, egy sérülékeny, baljós ünnep, majd szembesülök, hogy beindul a bosszú és a bűn, az embertelenség bennünk lakó gépezete, hogy ez az egész őrület valamifajta büntetésbe, a szovjet megszállásba/ felszabadulásba, landoljon. ... Hogy onnan a népi demokráciába, egy újabb ünnepbe, őrületbe, egy újabb bosszú és bűn embertelenség felé rohanjon minden tovább, hogy jöhessen egy még újabb ünnep, …, egy …  De ezzel már nem szembesülök, ez már csak a ruhatárért sorban álló néző témája. A mű egy együnnepes kalandot láttat. Erdély visszacsatolása, bűnök, és a megszállás. Egy reváns ünnepének és a hozzá csapodó események elmesélése, amikért majd - én tudom - reváns jár. Szembesülök; bukásom - a mindenkori - méltó tetteimhez, fogadjam el. Vagy változzak meg! - de ezt már csak én gondolom. De nem hagynak! - válaszolok, jóllehet senki se kérdezett. Ők se! Mutogatok. Nem igazolják vissza az új teljesítményeimet! Nem kooperálnak! Egyedül vagyok! Ezért bukok, nem bűneim, őseim bűnei miatt! A "Most"-tal nem tudok mit csinálni, nem a Múlttal! Az ív csonka, a katarzis prolongálva.
 
Hogyan?
A darabnak különös szerepet szánt a sors. Mint ismeretes a Nemzeti vezérigazgatója engedélyezte, hogy a román nemzeti ünnep előestéjén a Budapesti Román Kulturális Intézet szervezésében ünnepi megemlékezést tartsanak a Nemzeti Színház Nagytermében. Az ő örömünnepük, a mi gyászunk. (Lásd fent) Alföldi – mint később nyilatkoztában is kifejtette – döntésével azt kívánta elérni, hogy a két nemzet viharos történelme után a kultúra és a művészet segítségével is közeledjen egymáshoz, stb. stb., de látva a felháborodást döntését visszavonta.
Ezt követően voltak, akik a vezető fejét követtelték, voltak, akik megnyugodtak, és voltak - nem kevesen - akik egy lehetőség elmulasztásán keseregtek.  Milyen nagyszerű lett volna – sóhajtottak – hogy amíg a román prominensek és meghívottaik a Nemzeti Nagytermében ünnepelnek, addig mi a Müpa kistermében eljátsszuk Závada darabját, példát adva, hogy milyen is az, az európai módon végrehajtott szembenézés, hogyan kell leleplezni a hamis, tiszavirág életű ünnepet ünneplő önmagunkat. Azt, hogy ezt hogyan gondolták elérni, nem tudom. Kik értesültek az akcióról? Kik és hogyan tudósítottak volan? Miután lement a függöny miként kívánták a minimum magyarázatra szoruló, kérdéses hatásmechanizmusokkal operáló színdarab szerény előadását egy provokatív politikai rendezvénnyel szemben úgy interpretálni, hogy az pár millió magyar és pár millió román számára nyilvánvaló példaadás legyen? Úgy, hogy még el is fogadják! Hogy ne csak a provokáció maradjon bennük. A győzelem. A megalázás. Mi lett volna a következő lépés, amitől magyar ünnep lett volna november 30. Magyar & román ünnep. Én még nem hallottam, nem olvastam, de van még idő, hely is van bőven, el lehet mondani.
  
***
A bejegyzés nem Závada és Alföldi művészi produkciójáról szólt, hanem a társadalmi tudat, indulatok lehetséges alakításáról. Célokról eszközökről. Jó célokról és rosszul megválasztott eszközökről. A politikai szerepet ők választották.

Címkék: magyar ünnep döntés erdély ii. bécsi alföldi závada visszacsatolása

A bejegyzés trackback címe:

https://luczifer-bazar.blog.hu/api/trackback/id/tr162464542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.11.22. 12:25:13

"egy provokatív politikai rendezvénnyel szemben..."

Miféle provokációról beszélsz? Semmiféle provokáció nem volt itt. Itt csak ostoba hordák gyilkos játékáról van szó, arról, hogy a paranoia tüzét folyamatosan élesztgetni kell, hogy se a lángjától, se a füstjétől ne lássanak a zemberek... Gazemberek!

Túl kéne már végre jutni ezen a lavór szarosvízben való kavargatáson! Gondoljunk már bele végre, hogy az emberiség történeteében minden egyes országhatár felrajzolása az nagy világtérképre valaha, valamikor valakiknek fájt, miközben meg valakiknek önelégültségre adott okot. és/vagy fordítva!

Én bizony nem értek egyet Alföldivel, hogy visszavonta a döntését, sőt..., tudomásom szerint a Müpa 2006-ban bizony adott már helyet, lehetőséget hasonló rendezvényre.

És ameddig ezt a játékot , ezt a beteges paranoiát játszák ebben a szarfészekben, addig teljesen értelmetlen bármiféle értelmet, értelmes cselekvést számonkérni úgy a paranoiát gerjesztőktől mint abba a saját akaratukból , ostobaságukból önmagukat belefojtani engedő tömegektől.

Egyébként, hogy mennyire összefüggenek a dolgok... Itt Schilling Árpád szavait citálom, nem szó szerint, csak a lényegét:
Anno Alföldi mellett Hudi László és Imre Zoltán is pályázott a posztra . Az ő koncepciójuk egy egészen új koncepció volt . Ők nemzetközi példákra (is) hivatkozva koncepciójukat arra alapozták hogy a Nemzeti Színház egy többfunkciós központ legyen , ami reprezentál és egyben generál is, ahol vidéki és külföldi színházak rendszeres bemutatkozása mellett könyvtár és archívum is működött volna, és nem utolsósorban fesztiválszervező irodaként is üzemelt volna. Kvázi alapvetően másban gondolkodtak mint a többi állami fenntartású kőszínház, hogy ne pusztán egy X-edik (nagy ) társulatot eltartó intézmény legyen az országban. Tehát Hudiék elképzelése a befogadásra és az innovációra épült, Alföldié viszont a termékek előállítására és a hagyományőrzésre. naná, hogy a döntnökök a nemzeti hagyományra szavaztak. És most szó szerint: " Alföldinek most mennie kell, mert nálunk ez a szokás. Eltelik majd 2-3 év, és azt fogjuk látni, hogy a repertoárban ugyanazok a címek, sőt színészek szerepelnek, de sehol egy eredeti koncepció. Mert az nem fegyvertény, hogy idehozol néhány külföldi előadást. A komoly teljesítmény az, ha a kapcsolati tőkédet képes vagy megosztani másokkal. "

Tehát a Hudi-féle koncepció lett, lehett volna igazán az, amikor esélyünk lett, lehetett volna arra, hogy efféle baromságok ne eshessenek meg, pontosabban hogy a meghirdetett rendezvények annak rendje és módja , a megállapodások szerint megvalósuljanak, és ne kerüljenek visszavonásra.

Végül pedig, de egyáltalán nem utolsósorban teljesen nyilvánvaló a regnáló bocskaizubbonyos kormányzat felelőssége az ügyben. Minden további a népség gyávaságáról árulkodik.

Luczifer 2010.11.22. 17:52:05

A provokáció = kihívó magatartás, beugratás. Alföldit megkérték adja bérbe a Nemzeti Nagytermét, amit ő megtett és ebből balhé lett. Ezt hívják provokációnak. Sikeres provokációnak. Aki nem tudta, hogy ebből balhé lesz, hát hogy is mondjam? Aki egy ilyennek beugrik azt, … hát hogy is mondjam? Alföldinek, ha nem művészeti kérdésekben dönt, hanem politikát csinál, régió politikát! akkor egyeztetnie kellett volna, hátteret kellett volna szerveznie, az akciót előkészíteni, a támadásokra egy ötsoros nyilatkozatot meghaladó szöveggel előállni, stb. Ezt nem tette meg. Aki ezt nem teszi meg, hát hogy is mondjam? Kisdolgozik a kisteremben. Nem hős, hanem műkedvelő.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.11.22. 18:22:24

2006-ban vajon miért nem lett balhé...? ...és a franciáknak és anemtudoménkicsodáknak, akik még részesei voltak a trianoni tortabiznisznek , nekik vajon miért lehet kibérelniük a magyar kulturális intézmények termeit???? Ugyan már kérem...senki nem provokált itt senkit, sem 2006-ban, sem pediglen most ...ez a paranoia...., és ismerjük a hatásmechanizmust..., ha bárhol elhangzik az, hogy "kispöcsű", azon kizárólag és kifejezetten csak azok sértődnek meg, akiknek tényleg kicsi, illetve akiknek urambocsá' nincs is...:)))

Luczifer 2010.11.22. 18:45:35

Tételezzük fel, hogy paranoiások túlreagálása volt a balhé. De tegnap is tudta mindenki, hogy itt vannak és akkor ennek tudatában paranoiásokat ijesztgettek, ami kimeríti a provokáció tényállását. Ezt a vezérigazgató úrnak tudnia kellett. Vagy én még nála is okosabb vagyok? Egyébként 2006-ban nem tudom, hogy mi volt a Müpában, de akármi is volt, a Müpa nem a Nemzeti. És ezt is tudja mindenki. Aki nem tudja, az nem tudja, hogy hol van! Nem tudja mit igazgat. Egyébként lehet, hogy 2006-ban leegyeztették, és nem ilyen elképesztő műkedvelő módon építették a román magyar megbonthatatlan barátságot. Ha egyáltalán valaha valaki is építette.
A Nemzetit mikor bérelték ki a franciák? Különösen Trianon kapcsán? De nem ez az érdekes. Az amatörizmus a feltűnő. És az igazi kérdés az, hogy a bérbeadás + a Závada darab hogyan lehet ezzel építkezni? Ez a kérdés. És ha erre nem tudjuk a választ akkor itt hőzöngő amatőrök vannak, akik alig várják, hogy megsértődhessenek és sértegethessenek. A durcából meg nem lesz semmi.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.11.22. 20:29:38

1. Bingó, igen te okosabb vagy náluk, még jó, hogy...!!!!
2. Ez a Nemzeti Színház ( csak azért nagybetűs, mert a tulajdonneve szegények!) is csupán csak annyira nemzeti , amennyire az összes többi magyar színház is az....
3. nehogy már a szarfaszúakhoz igazítsuk az órát és a jómodort!!!!!
4. Trianon nem "valaminek a kapcsán", hanem hosszú történeti eseménysorokba ágyazottan lett azzá, ami...ezek alapján a románok soha nem ünnepelhetik a tényleges állapotaik szerinti önmagukat? Vajon meddig kívánkoznak a balfaszok ezt az egészet felhasználni arra, hogy rombolják még azt is, amit fel sem építettek igazán??? beteges pótcselekvés, politikai manipulációs eszköz az egész...és addig teszik, tehetik, ameddig ugranak rá a népek, akikben a vicsorgási vágy úgy látszik nemigen akar csillapodni...., persze most mentségükre legyen mondva, az egész a levegőben van, mióta ez a pitibanda papírcsákóst-papírkardost játszadozik...
Ezzel együtt és ennek ellenére azt mondom, hogy én inkább lemondtam vona az igazgatói székemről, de nem szívtam volna vissza a szavamat Alföldi helyében. Ráadásul ezért a kis időért végképp nem érte meg neki, amíg még ott csücsülhet...

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.11.22. 20:42:26

p.s.

2006. december 1-re a Román Nemzeti Ünnep alkalmából rendezett műsorra bérelte ki a Román Nagykövetség a Fesztivál Színházat, valamint az Üvegtermet.
Továbbá minden év december 1-én , mindenütt ahol román külképviselet van rendeznek ilyet. Ez tehát nem "szándékoltan" a magyaroknak szól. Jól bemutatkozunk az összes Budapestre akkreditált diplomata előtt , akik meghívót kaptak erre az eseményre.

Luczifer 2010.11.22. 21:58:22

A Nemzeti nem egy színház a színházak között. Mindig több volt. Én jól emlékszem, amikor Hildácska – aki tehetséges és aktívan politizáló baloldali művész volt – könnyes szemmel ajánlotta fel azt a 100 ezer forintot, amit éppen kapott. És Hildácska nem egy színházra adta a pénzt, hanem a Nemzetire. És utána dőltek a felajánlások. Kínban volt a politika. És sem Hildácska, sem a többiek esetében nem a bennük szunnyadó Jobbik adakozott. Ebben majdnem biztos vagyok. A Nemzeti Színháznak kiemelt jelentőséget tulajdonítani nem a jobboldal bugris heppje. Ezt nem tudomásul venni pedig nem bűn, hanem hiba =politikai fogyatékosság.
A románok természetesen ünnepelhetnek. Nem szerencsés, ha a Nemzetiben, de ha elfogadtatják akkor ott is. És természetesen Alföldi úr is tehet gesztusokat, építheti a magyar román barátságot. De ha elhatározza, akkor építse. Magyarázza már el nekem, hogy Závada darabjának kistermi bemutatója és a románok Nagytermi megemlékezése hogyan és miért szolgálja az általa szorgalmazott népek barátságát. Erről egy árva szó, ami nem sok annyi nem hangzott el. Ez a bökkenő. A Nemzeti honlapján ott lehetne, mondjuk három értelmes oldal erről, esetleg egy videó üzenet. Závada beszél a darabról, amiből ott vannak részletek stb. stb. Aztán megszólal egy néző, egy kritikus, egy művész, egy székely valaki. Elhangzanak dolgok, mondatok, amelyek toborozzák a híveket. Pár ezer forint. Ehelyett kuss a köbön. Kínos, mint Pörzse úr felszólalása. Ez a gondom.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.11.22. 22:36:54

Hely-és időszűke, no meg egyfajta feltételezés okán, miszerint van ma már talán van a fejekben arról némi tudás , hogy a XIX. és a XXI. századi nemzetfelfogások vajon miért és miben is különböznek annyira egymástól, hogy mennyit és miben változott a világ a benne lévő viszonyokat sem érintetlenül hagyva, illetve fordítva, még illetve egymással kölcsönösségben. Amiből is egyértelműen következik, következne többek között ennek a nemzetiszínházasdinak is a megítélése is.

Igaz, az is tény, hogy ezen a földön az sokak még mindig egy, ma már halott, irreleváns XIX.sz-i világfelfogással a fejükben élnek, XXI. sz-i környezetben. Már Gobbi Hilda szerepének ilyetén emlegetése is komoly jelzés, hiszen gyakorlatilag az ő megnyilvánulásainak alapjai is lényegében véve XIX.sz-iak voltak. Ha még élne, már akkor se tenné, tehetné azt és úgy, ahogy akkor.
A hamis és hazug pótcselekvéses nosztalgiázásra, a jelen problémáinak visszavetítésére, a világmegnemértés és a cselekvőképtelenség miatti beteges múltdíszítésre, -átöltöztetésre meg igencsak sajnálom a szót, az energiát, a klaviatúrámat és a kütyüm minden értékes összetevőjét fecsérelni.

Luczifer 2010.11.23. 06:51:52

A nemzet élő identitás. Arról szegény – mármint az identitás – nem tehet, hogy a jelenig ható formájában a XIX században született. Egyébként ez más nagy, modern nemzeteknél, a magukat megtaláló, újra fogalmazó nemzeteknél is így van. London szép épületet adott a Nemzeti Színháznak, de Korea is. Igaz később. És kevésbé szépet. Vagy legyünk őszinték? Egyáltalán nem szépet. De más nemzeteknek is van Nemzeti Színházuk. Sőt a kérdés inkább az, hogy melyiknek nincs? Ez nem a mi poros rögeszménk. És meg kell mondjam, hogy értetlenül állok például az én nemzettudatom kritikája előtt? Mi a baj vele? Hildácskájéval mi a baj? Miért nem az a baj, hogy vannak, akik differenciálatlanul, vagy sehogy kezelik ezt az identitást. Vagy ha kezelik rosszul. Fél-, negyed munkát végeznek. Vagy legyünk őszinték? Semmilyent. Egyébként én visszakanyarodnék ahhoz a kevésbé emelkedett, de praktikus és egyszerű kérdéshez, hogy a Nagyteremben tartott megemlékezés és a kisteremben tartott előadás, hogyan szolgálhatta volna szeretett népeink örök és megbonthatatlan barátságát. Mert ugye ezt kívánta szolgálni. De hogyan? Ezt kéne elmagyarázni, a sokféle magyarnak, köztük nekem. Ez a feladat, hogy legyenek érvek a paranoiásokkal, a XIX. században ragadtakkal szemben. A nemzeti identitás stigmatizálása ez esetben sírni valóan kevés. Legyek őszinte? Kontraproduktív. Még őszintébb nem leszek.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.11.23. 11:28:38

Az én kiindulópontom az értékek pluralizmusán , ill.a fogyasztó szuverenitásán alapuló heterogén társadalom. Innen nézvést pedig a nemzeti identitás, a nemzeti kultúra kérdése már nem fogható fel19.sz-i módon . Hiába is a fél ország ezen görcsöl, ezen próbálkozik. És ha pontosan elolvastad volna , amit írtam, akkor abból kitűnhetett volna, hogy ami a nemzetiszínházat illeti nem a mivel, hanem a hogyannal volt, van , és ahogy a helyzet áll, úgy tűnik egy ideig még lesz is problémám. Arról nem is szólva, hogy kérem szépen, ahány nemzet, annyit történet és fordítva, ennyit a hivatkozásaidról. Továbbá meg kell csak hallgatni az ünnepi beszédeinket, amelyek ugye köztudottan a nemzeti identitás egyik fontos alakítói, formálói... na kérem, azokban pontosan tetten érhető az a fajta nemzetieskedés, a lényegi hiányosságok folyamatos túlkompenzálása, ami a nemzetiszínház-ügyet is alapjaiban határozza meg. A nemzeti identitás, mint minden identitás a másoktól való megkülönböztetés igényét is magában hordja. De egyben és nem megkerülhetően minden identitásnak, még a nemzetinek is a más identitások, a más nemzeti identitások "tekintete" is a lényegi alakítója, sőt része!!! Az a beteges magamutogatás, kivagyiság, ami ebben a kérdésben is évszázadok óta itt folyik, hát kérem, azt nem is tudom miféle identitásnak is lehet nevezni. Ami meg a Závada darabot illeti, na, erre mondtam én, hogy itt kérem a fejekben van a baj. Azokban a fejekben, amelyeknek még a 21. században sincs liladefogalmuk arról, hogy hogyan létezik egy műalkotás, milyen és hány áttételen keresztül formálódik, formálódhat a befogadó számára egy alkotás által hordozott és közvetített összetett jelentésréteg... stb. stb. stb.
És persze az a fránya egészleges gondolkodás, hogy képesek legyünk az ostoba és kicsinyes berögzüléseinktől egy-egy pillanatra legalább megszabadulni és úgy eltávolodva kellő távolból szemlélődni, hogy némi összefüggésre is képesek legyünk rálátni. Aki a színházba nem színházat, színdarabot, drámát, előadást...stb.stb megy nézni, hanem a magával cipelt politikai és egyéb bornírt előítéleteit akarja tetten érni, az bizony azt is fogja ott látni, amit ő magával visz, amit ő ott kérem látni kényszerül! A "kényszerül" kifejezéssel adok egy kis felmentést, mert ugye igen sokan dolgoznak ma is azon (napjainkban kifejezetten!) , hogy ne csökkenjen, hanem növekedjen azon emberek száma, akiknek ilyetén módon be lehet dermeszteni az agyállományukat a fejükbe.
Na, most pedig mennem kell, hogy végezzek a melómmal, mert ma, késő du. mutatják be Háy János az Irók Boltjában Szilágyi Ákos új könyvét: A populistát.
Csókolom, Luczifer Bácsi! :))))

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.11.23. 11:40:43

A francba ezt a rohanást..., nagy hibám, h. mindig utólag olvasom át, amit írtam.. tehát pontosítok:

- A látni "kényszerül" alatt azt értem, hogy az, amit az említett befogadó bevisz magával, az ő fejében, na az az, ami ebben a vonatkozásban jórészt rákényszerített, ráerőszakolt.

- ma, késő du. mutatja be Háy János az Irók Boltjában Szilágyi Ákos új könyvét: A populistát.

Luczifer 2010.11.23. 14:48:11

Azt megtudtuk, hogy Hildácska és szerénységem nagyjából és egészében Pörzse Sándor - szegény Sanyi – de azt még rengeteg sértés árán sem tudjuk meg, hogy hogyan lehet a Nagyteremben megtartott emlékezést a kisteremben összehozott előadással úgy összehozni, hogy abból a magyar és a román nép megbonthatatlan és örök barátsága kerekedjen ki.
***
(Malvinának egyébként fogalma sincs a Závada darabról, a XXI. századi nemzeti identitásról meg pláne, de arról nem is lesz. A darabot azonban megnézhetné. Van rá jegy)

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.11.23. 15:25:36

:D Érdekes, de legfőképp beszédes következtetések, tkp. ez is a "mű" és befogadó hatásmechanizmusain alapul.. Ami változtatható változik, ami nem, az nem. De legalább van, aki úgy érzi, hogy van fogalma a dolgokról! :))))))

Luczifer 2010.11.23. 15:33:17

Még mindig nem tudjuk, hogy a Nagyteremben megtartott megemlékezés és a kisteremben összehozott előadás hogyan szolgálja a román magyar barátságot. Öt egyszerű mondat. Ez lenne a feladat. Esetleg hat.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.11.23. 15:34:41

p.s. És attól, hogy én mondjuk Anna Magnanit vagy Hannah Arendt-et egy szövegben magam mellé rendelem, attól még se színésznő, se filozófus nem leszek. Ettől függetlenül minden kreált párhuzam valamiféle jelentéssel bír. Nekem mondjuk még véletlenül sem jutna eszembe, hogy pörzsére/pörzsével égessem magam bármiféle vonatkozásban is. Ugyanis ez is a pörzse-jelenségek legitimitása megteremtésének egyik eszköze. Veled kapcsolatban nem tudok elképzelni olyan helyzetet, hogy bennem ez felmerülhetett volna, még negatív előjellel sem.

Luczifer 2010.11.23. 16:04:29

Még mindig nem tudjuk, hogy a Nagyteremben megtartott megemlékezés és a kisteremben összehozott előadás hogyan szolgálja a román magyar barátságot. Öt egyszerű mondat. Ez lenne a feladat. Esetleg hat.
A Csepeli blogon Garfinkel a téma. Erik nem érti - többek között - hogy miért Garfinkel ismeretének a hiányán menetek el az álmaink. Itt az élő példa.

Luczifer 2010.11.24. 08:45:19

Hát én meghallgattam, arról beszélnek, hogy milyen szép gesztus lett volna, a megemlékezés, meg a koncert, ha lett volna. Ha el lett volna adva – folytatom – ha támogatók, hívek és ajánlók lettek volna hozzá toborozva. Ha elő lett volna készítve. Így marad ez a bús ájtatos hang. Annyi ebben a profizmus, mint mackósajtban a brummogás. Azt viszont megjegyzem, hogy a Magyar ünnepről egy hang nem volt. Tehát a kérdés még mindig kérdés. De az idő lejárt. Új nap van.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.11.24. 10:03:57

Majd mindenki meghallgatja, aki akarja, én nem értelmezem, hiiszen igazad van, bár az idő lejárt, de a fejekben még mindig a régi, rozsdás, pontatlan órák ketyegnek...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.25. 14:10:27

jól kezded ezt az írást, de egy nagy nulla lett belőle
süti beállítások módosítása