egy új hely

miért kell a blog?

"hátha valakinek örömet okoz, hátha valakit bosszant"

ki Luczifer?

Tulajdonképpen mindenki tudja, nem más ő, mint a sokat akaró kirúgott arkangyal, a világossághozó. Az egyik tény, a másik beváltatlan ígéret. Zuhanás + egy impozáns program elhalasztva. Azt hiszem ez teljesíthető.

kanyar a sugárúton

Luczifer = lucifer, illetve lucifer = Luczifer. Tudom, ne mond, de így a biztos! A változtatás nem azért történt, mintha bármi bajom lett volna a luciferrel. Meg voltam vele elégedve, bevált. De mit lehet tenni, ha a kiscicákat Lucifernek keresztelik és ezt követően a lelkes gazdák a világ összes lehetséges módján regisztrálják a cicusukat. Lucifernek a cicák nem hagytak egy talpalatnyi helyet sem. Hitted volna?

és azokat, akik csak itt férnek meg egymással

felnőtt látogatóknak

friss topikok

  • Indiáner: Hát mit tehet egy falkavezérrel? Követi! (2013.03.27. 22:18) Asszimiláció
  • Izabella.Jones: Blog revival, yes! ::)) Egyébként érdekes, hogy nem budapesti lakosoknál is megfigyelhető a kór. M... (2013.03.12. 10:56) Budapest szindróma
  • : Találtam egy honlapot, amelyre belépve, belépési csomagtól függően minden beszervezett tagod után ... (2012.03.29. 16:25) Egyszerűség
  • Dig, Lazarus!: Akiket nem lehet becsapni! Kiállnak a kormányfô mellett, aki egyedül képes feltétel nélkül elfogad... (2012.01.24. 13:16) Százezrek tüntettek
  • Biedermann: Óh, ez a dallamos német nyelv! :) Boldog Karácsonyt! (2011.12.24. 16:18) Boldog Karácsonyt!

naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

címkék

címkefelhő

Házi feladatok

A mesék börtönében

2010.01.04. 22:20 | Luczifer | 22 komment

 A mese vágyteljesítés, magyarul Wunscherfüllung. Ma a közösség, a piac, a hatékonyság vágy. A hozzájuk vezető út mese. Ezen dolgok elfogadtatása; vágy. Befogadása mese. Európa gazdag kulturális örökségéből való építkezés; vágy. A vágyak vágya, a mesék meséje. Így az előzőek céljaink érdekében történő hasznosítása vágy. Következmény; egy kívánatos létező világba való beilleszkedés számunkra vágy, a hozzá való közelítés mese. Lehetne projekt is, de mese. És ebből a meséből nem lesz valóságteremtő projekt, ez vágy marad. Pedig lehetne, de mert senkinek sincs kedve rendesen lemenedzselni ezen vágyak teljesítését, mesék maradnak. Amelyek fogva tartanak. Elzárnak a valóságtól.
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://luczifer-bazar.blog.hu/api/trackback/id/tr531645979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.05. 12:19:21

Teljesen értem, mire gondolsz. Ugyanakkor meggyőződésem, hogy a mese, A MESE, ami mindig felszabadít. Különben nem mese. Mert a mese is a valóságból építkezik, és arra mutat, amint hogy a meséből nincs ébredés, hiszen valóságosabb a valódinál. Ami nem ilyen, az hamis, az hazug , az nem mese, az valami torzó, és a benne szereplők is érvénytelen figurák, így hát halottak. Pontosan úgy, ahogy a szappanoperákban dolgozók sem színészek, csak fizetett kábításipari munkások. Ugyanis a valós lehetőségekre építkező elképzelések, tervek, életstratégiai előkonstrukciók nem azonosak a pótcselekvésként megjelenő, a tehetetlenséget kompenzáló álmodozással.
::)))

Luczifer 2010.01.05. 13:07:25

Világos! A mese az, ami megnyugtat, ami vágyaink szerint, nyugtat meg. De nem motivál! A mesében az teljesül, amit valóságnak szeretnénk. Én nem mennék bele egy „mi a mese” c. vitába. Itt azok a mesék, amelyek tetszenek, amelyek megnyugtatnak, de ettől a vágyak, vágyak maradnak. Jóllehet akár valóság is lehetne, az, amiről a mese kapcsán álmodozunk. Piroska boldog lehetne a farkassal, ha a nagyi jó menedzser lett volna. De nem volt az, ezért történt, ami történt. Jó menedzserek pedig nem csak a mesékben vannak.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.05. 13:24:50

@Luczifer:
Méghogy a mese nem motívál? A mese lényege pont az, hogy áttör az "énség" korlátain, ami egyébként magának a művészetnek is a lényege! ::))

Luczifer 2010.01.05. 13:45:14

Este meghallgatod a Móka Miki n.0 programot, ami után szépen alszol. Tán még a nyálad is kicsordul. És ez tart az ébredésig.

K ó s z a (törölt) · http://kepeim.net/ 2010.01.05. 14:25:48

A mese, ha jól használod, egy önálló világ. Kicsit sárga, kicsit virtuális, de a Tiéd.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.05. 15:48:11

Hát, nem tudom, ki hogy van vele, de engem bizony egy jóóóó kis mesés alvás (egyébként együtt is meg külön-külön is) bizony hogy motívál! Méghozzá pont az, amitől a nyál reggelre kicsordul. ::))))

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.05. 15:54:57

"Következmény; egy kívánatos létező világba való beilleszkedés..."

Lucifer, ezt hogy érted, hogy "kívánatos létező világba"?
Erről egyébként eszembejut, hogy nálunk még az is kurva nagy ba, hogy mégcsak azt sem tudják az ÓKosok meg az ÚjKosok (na, egy-két valóban okos kivéteével , akiknek viszont semmi befolyásuk a dolgok alakulására), hogy mi is lenne a kívánatos, hogy mi lehet egyáltalán a kívánatos. ::))))

ZinczyKa 2010.01.05. 16:34:36

@Luczifer: A bejegyzésben azt írod, senkinek nincs kedve lemenedzselni az egészet. De vajon, miért? Ez is érdekes lehet.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.05. 17:01:14

Apropó. Ha már másodszor is megjelent. Menedzselni, reagálni, nyilatkozni és követni stb. Egyik sem lesz hatékonyabb, eredményesebb attól, ha eléteszik, hogy "le", legfeljebb csak randább, mert funkciótlan és így felesleges.

Luczifer 2010.01.05. 18:23:59

Istenem! Mindig szerettem volna egy Nyelvőr blogot!
Ha azt mondom, hogy menedzselem Magyarország feltámadását, akkor azt mondom, hogy sertepertélek szeretett hazám körül, aztán az vagy feltámad, vagy nem. = Gondozom a feltámadás ügyét. Ha azt mondom, hogy lemenedzselem a feltámadást, akkor az eredményről is beszélek, kvázi garantálom azt.
***
A megkülönböztetés nem légből kapott és nem is erőltetett. Nézzük az üzleti élet alapszerződéseit.
1. A vállalkozási szerződés. Ennek alapján a vállalkozó valamely dolog tervezésére, elkészítésére, vagy munkával elérhető más eredmény létrehozására vállal kötelezettséget. Aki vállalkozik valamire, az lemenedzseli azt, amire vállalkozott.
2. A megbízási szerződés. Ez a szerződés a mások részére végzett tevékenységre vonatkozik. A megbízottnak általában nem eredményt kell szolgáltatnia, hanem gondos és szakszerű eljárást. Ő menedzsel.
Vegyünk egy példát. Ha egy kőművessel egy vállalkozói szerződést kötsz, akkor a szerződésben eredménykötelmek lesznek. Például a kőművesnek fel kell építenie a házat, nem elég, ha gondosan falazgat. Az akkor elég, ha megbízási szerződést kötsz vele falazgatásra.
Vissza az elejére. Ha azt mondom, hogy senkinek sincs kedve Mo. átalakulását menedzselni, akkor hülyeséget beszélek, mert tolonganak ezért a feladatért. Mindenki szeretne falazgatni. Ha azt mondom, hogy senkinek sincs kedve lemenedzselni az ügyet igazat mondok, mert eredménykötelmet senki se akar vállal.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.05. 19:18:19

@Luczifer:
Ez bizony rémes. A kőműves felépíti a házat, és nem felmenedzseli, és ha esetleg bontásra van szükség, akkor sem lemenedzseli, hanem bontja.

A menedzselés kezelést, vezetést jelent. Aki járatos a marketingben az pedig tudja, hogy egy vagy több projekt esetében sem létezik végpont, mert akkot bizony jön a visszacsatolás, az eredményvizsgálat aztán az ismételt felmérés, stb. stb. stb. Tehát hiába akarod a befejezett időre fogni a "le" használatát, nem áll meg a dolog. Sehogy sem. Még akkor sem, ha a menedzselésnek van egy pejoratív értelme is, amikor az adminisztrálja magát egyfajta szinonímájaként használják. Csakhogy értelmes diskurzusban, tudatos mondandó és megfelelő kommunikációs készség, képesség esetén senki sem téveszti el / össze a kettőt. És ha azt mondja bárki, hogy az ország menedzselése, akkor a rossz az, aki rosszra gondol. A menedzselés ugyanis nem felelőtlen tódozgatást-fótozgatást jelent, hanem menedzselést!

Azt már csak úgy hozzáteszem, hogy egy igazán jó menedzser is tud menedzselés közben rossz döntéseket hozn. Még ez is belefér a menedzselés fogalmába (nem a pejoratívba). Ugyanis a ( valóban) menedzser pontosan tudja, hogy egy jó időben meghozott rossz döntés százszor jobb, mint egy későn meghozott jó döntés. Az előbbi ugyan kellemetlen, meg költségei is vannak, de még időben korrigálható, ráadásul akkor már nagy valószínűséggel jó döntés születik a fájdalmas tapasztalat alapján . Az utóbbi viszont teljesen hasznavehetetlen, hiszen akkor már „elment a hajó”.
:))

Luczifer 2010.01.05. 20:15:12

Mi az, hogy nem áll meg? Tíz és százezrek használják, megértik egymást még, ha rossz is a lelkiismeretük, ha kezükbe kerül egy a szocialista ortológusok által összeállította 1962-es magazin. Malvina, olyan tiszta, hogy mi a menedzselés és a lemenedzselés közötti különbség, hogy csak na. Az nem tiszta, hogy az alapprobléma miért kerül le a napirendről, hogy ne csak menedzseljük, hanem lemenedzseljük Magyarország átalakulását.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.05. 20:32:54

@Luczifer:
Hát nem gondolod, hogy újra leírom! Pontosabban kimosom! Nézz a hátad mögé!::)))))

Luczifer 2010.01.05. 22:07:51

Oda nézek, ahova akarod, de akárhova nézek, azt látom, hogy bizonyos körök nem akarnak eredményekben, eredmények vállalásában gondolkodni. Megy a melléduma, csak ne kelljen megérteni. Beszéljünk szép nyelvünk védelméről! Higgyünk abba, hogy a marketing feladatokat nem lehet eredményekhez kötni stb. És ezt csak te most kapásból hoztad elő. A többiek még rá is készülnek! Rákészül, biztos ezt se lehet mondani!

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.05. 22:42:46

@Luczifer:
Ki mondott olyat, hogy "a marketing feladatokat nem lehet eredményekhez kötni stb.". ????? Megáll az eszem, hogy mik meg nem fordulnak a te fejedben??? Mert hogy az enyémben nem, az biztos! Ez rólad szól, pontosabban a te félelmeidről, ott is árnyékot látsz, ahol Nap se süt, Hold sem világol! Olvasd el mégegyszer, és ha még mindig úgy látod, hogy én azt írtam, hogy " a marketing feladatokat nem lehet....", akkor bizony mondom - amit egyébként is -, hogy a nyelvet nem védeni kell, hanem gyakorolni, használni! ::)))

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.05. 22:46:18

p.s.
Én már egyébként is túlléptem a nyelvi részén a dolognak, azért is kérdeztem, hogy mit értesz ez alatt:

" hogy "kívánatos létező világba"?

De erre nem válaszolsz, csak nyelvészkedni próbálsz... ::))

Luczifer 2010.01.06. 08:32:42

A kívánatos világ, amely mellett szívesen érvelnék az Nyugat Európa és annak is az északi fele. Ott vannak közösségek, az egyénnek van mozgástere, a közösségek s benne az egyén az élet színterein – így a piacon is – hatékonyak, létezik szolidaritás . Stb. Nekem ez szimpatikus.
Egyébként semmi bajom azzal, ha egyetértünk és ha az egyetértés hiánya látszólagos és a látszat oka az, hogy nem tudok olvasni. De ebben az esetben a lemenedzselésben értünk egyet. Abban értünk egyet, hogy közeledni lehetne a célokhoz, de az oda vezető utat le kellene menedzselni. :) Tudod! Nem falazgatni, hanem házat építeni! :)

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.06. 10:49:09

@Luczifer:
igen, menedzselni kell az ügyeinket, felelősséggel tenni a dolgunkat önmagunkkal, és minden mással együtt, nem csak hagyni, hogy megtörténjenek úgy, ahogy. Ebben valóban egyetértünk. Ami meg Északot illeti, már rég ott élhetnék, ha nem úútálnám a hideget! ::))))

Luczifer 2010.01.06. 14:22:35

Akkor ezzel megvagyunk. :)

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.06. 14:25:06

@Luczifer:
Igen, csak meglehetősen kevesen vagyunk! ::(((

Luczifer 2010.01.06. 14:44:41

Ugyan! Az OSZDMP első kongresszusán1898-ban kilencen voltak. :)

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.01.06. 17:13:58

Soknak is bizonyultak, mert jól le is tartóztatták őket. Programelfogadásról meg még csak szó sem esett!. Nem tudom, de nekem már megint déja vu -m van! ::)))
süti beállítások módosítása