egy új hely

miért kell a blog?

"hátha valakinek örömet okoz, hátha valakit bosszant"

ki Luczifer?

Tulajdonképpen mindenki tudja, nem más ő, mint a sokat akaró kirúgott arkangyal, a világossághozó. Az egyik tény, a másik beváltatlan ígéret. Zuhanás + egy impozáns program elhalasztva. Azt hiszem ez teljesíthető.

kanyar a sugárúton

Luczifer = lucifer, illetve lucifer = Luczifer. Tudom, ne mond, de így a biztos! A változtatás nem azért történt, mintha bármi bajom lett volna a luciferrel. Meg voltam vele elégedve, bevált. De mit lehet tenni, ha a kiscicákat Lucifernek keresztelik és ezt követően a lelkes gazdák a világ összes lehetséges módján regisztrálják a cicusukat. Lucifernek a cicák nem hagytak egy talpalatnyi helyet sem. Hitted volna?

és azokat, akik csak itt férnek meg egymással

felnőtt látogatóknak

friss topikok

  • Indiáner: Hát mit tehet egy falkavezérrel? Követi! (2013.03.27. 22:18) Asszimiláció
  • Izabella.Jones: Blog revival, yes! ::)) Egyébként érdekes, hogy nem budapesti lakosoknál is megfigyelhető a kór. M... (2013.03.12. 10:56) Budapest szindróma
  • : Találtam egy honlapot, amelyre belépve, belépési csomagtól függően minden beszervezett tagod után ... (2012.03.29. 16:25) Egyszerűség
  • Dig, Lazarus!: Akiket nem lehet becsapni! Kiállnak a kormányfô mellett, aki egyedül képes feltétel nélkül elfogad... (2012.01.24. 13:16) Százezrek tüntettek
  • Biedermann: Óh, ez a dallamos német nyelv! :) Boldog Karácsonyt! (2011.12.24. 16:18) Boldog Karácsonyt!

naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

címkék

címkefelhő

Házi feladatok

A törvény kapujában

2009.12.16. 08:52 | Luczifer | 31 komment

A törvény kapuja előtt áll egy őr. A valóság lényegét sejtető szövegben. A lényeget nem sejtető valóságban az őr ült.

 

 

  

  

Ehhez az őrhöz odamegy egy vidékről jött ember, és engedélyt kér, hogy beléphessen a kapun. A valóság lényegét sejtető szövegben. A lényeget nem sejtető valóságban egy városi ember jött, és kérte az engedélyt. Vidéken. Az őr azonban azt mondja neki, hogy most nem engedélyezheti a belépést. A valóság lényegét sejtető szövegben. A lényeget nem sejtető valóságban ugyanez történt. Az ember töpreng, majd megkérdezi, hogy tehát akkor később léphet majd be? A valóság lényegét sejtető szövegben. A lényeget nem sejtető valóságban szintén. Meglehet - mondja az őr -, most azonban nem. A valóság lényegét sejtető szöveg itt is hűen vetíti előre a későbbi valóságot. Minthogy azonban a törvény kapuja, mint mindig, nyitva áll, és az őr arrébb megy, az ember előrehajol, hogy beleshessen a kapun. Amikor az őr ezt észreveszi, nevet, és így szól: - Ha ennyire csábít, hát kíséreld meg, és … A valóság lényegét sejtető szövegben itt komolyan veendő ijesztgetésekbe kezd. A lényeget nem sejtető valóságban viszont az őr nem tudta befejezni mondatát, mert egy a csípős levegőtől pirospozsgás úr vidáman rászólt – Kormi gyere! Megyünk. És erre az őr a lényeget nem sejtető valóságban nagyot szökellve elhagyta a posztját.

Kelt: Balatonudvari, 2009. 12. 15-én a Polgármesteri Hivatal ajtajában. Délben. Illetve egy kicsit később.

A bejegyzés trackback címe:

https://luczifer-bazar.blog.hu/api/trackback/id/tr781601048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZinczyKa 2009.12.16. 11:06:06

Balatonudvariban a Kormi név lehet kutya is? Nekem annyira a lengyeltóti drusza van a fejemben, hogy alig tudom elképzelni. ::))
Különben meg nincs hideg a Balatonhoz ilyenkor? ::))

Luczifer 2009.12.16. 11:14:07

Kormi egy fullextrás kamasz puli. A Balatonon most indul a főszezon! ::))

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.16. 11:16:12

Élet és szöveg kölcsönösen konstituálják egymást. Mint ahogy Kafkának A törvény kapujában c. tanmese-szövege is. Mert ugye, ha a kapu nyitva áll, akkor miért is kér engedélyt az ember? Mert tudatlan, mert fél, mert szorong, mert folyton csak kivár, folyton csak mástól vár, reméli a válaszokat, nota bene noszogatásokat, hogy apafej, rakd már a jobb elé a balt, oszt menj! Mert senki se mondta, hogy egyszerű lesz, hogy minden magától értetődő és előttednyíllóvá válik, amint eléd kerül. Mert - és erre utal Kafka novellájának utolsó mondata - , a pillanat egy, és megismételhetetlen. És ennek nem tudása , na meg sok más nem tudás hozza, hogy oly sokan egy puszta zsámolyon kényszerülnek leülni az életüket, méghozzá éppen az ő számukta fenntartott lehetőség kapuja tövében.

ZinczyKa 2009.12.16. 11:43:57

@Luczifer: Akkor érthető a név is, meg a gondolat is, hogy neked ilyen (olyan) hidegben balatonozhatnékod támadt.

Luczifer 2009.12.16. 11:54:52

@malvina: Világos! Lehetett volna egy olyan történetet is kihozni, hogy a puli is be akart menni, csak nem mert. Ő is félt. Ő tőlem én tőle és mindketten a lehetőségtől. :) Meg még rengeteget.
@ZinczyKa: Csak arra kell vigyázni, hogy Gida&Pindur ne menjenek el fürdeni. Mert elmennének. :)

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.16. 12:31:23

@Luczifer:
Egyrészt én a" A valóság lényegét sejtető szövegben. A lényeget nem sejtető valóságban" kitétel nonszensz voltára utaltam azzal, hogy tény és valóság között bizony hogy van kapcsolat. Jelesül például a szöveg.
Másrészt Kafka novellájára, amire te "rádolgoztad" a sajátodét, aminek az "Egyrészt"-ben foglaltak miatt bárhogy próbálkozom, se fülét, se farkát nem lelem. Harmadszor meg az azért nem úgy van ám, hogy egy konkrét szövegből mindent és annak ellenkezőjét is ki lehet facsarni anélkül, hogy a szöveg lényegét, a szöveget magát ne herélnénk ki.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.16. 12:52:53

@Luczifer:

Egyrészt én "A valóság lényegét sejtető szövegben. A lényeget nem sejtető valóságban " kitétel nonszensz voltára utaltam. Ugyanis a tények és a valóság között bizony. hogy van korreláció, még a lényeg vonatkozásában is. Jelesül például, maga a szöveg.

Másodszor meg Kafka novellájának szövegére utaltam, amire te "ráülteted" a sajátodét. Még a posztcím is azonos Kafka novellájáéval.

Harmadszor az azért nem úgy van ám, hogy egy szövegből - függetlenül a benne foglaltaktól - mindent és mindennek az ellenkezőjét is ki lehessen facsarni anélkül, hogy a szöveget magát ki ne herélnénk.

És ezzel együtt, de ettől függetlenül is - az "Egyrészt"-ben foglaltak okán - hiába kerestem - a te szövegednek valahogy se a fülére, se a farkára nem sikerült rátalálni, amiért is maradtam Kafkánál!

És kösz, mert posztocskát is faragtam belőle.
::)))))

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.16. 12:55:17

Lucifer, ez a te rendszered pikkel rám? Rendszeresen újráztat velem, duplán dolgoztat . És mivel ad hoc kommentelek, macerás mindig szó szerint újráznom! ::(((

Luczifer 2009.12.16. 13:51:53

Van egy remek Kafka novella. Ennek van 413287 értelmezése. Az értelmezések, a szöveg lényegét sejtetik. Kinek a magáét. Ami vagy az, vagy nem. Az általam ismert értelmezések sötéten látóak. Én meg bátorkodtam a valóságnak egy szeletét mellétenni. A valóságot, ami önmagában semmit sem sejtet. De amikor leírom, akkor már igen. Kontrázza a sötét képeket. Ezt nem lehet megcsinálni. Miért? Annyira meglehet, hogy még el is olvastad.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.16. 14:20:50

@Luczifer:
Persze, hogy meg lehet csinálni! És naná, hogy elolvasom, mert te írtad! Én csak a véleményemet írtam le róla. Egyébként mélyen nem értek azzal egyet, hogy "413287" + X értelmezése lenne a szövegnek, a novellának. Legfeljebb , ha az összes és lehetséges félreértelmezését is beleszámítjuk. ::))))

Luczifer 2009.12.16. 15:42:46

@malvina:
1. Kafkáról rendre elfelejtik, hogy remek humora volt. (Ezt nem én találtam ki.)
2. Malvina pedig rendre elfejti, hogy rajta kívül is van világ. (Ezt nem én találtam ki.)

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.16. 16:15:22

@Luczifer:

Miről beszélsz már megint? Ez ismét csak csúsztatás! Semmi relevanciája a megelőzőekhez. Kár! ::(((

trendo 2009.12.16. 18:03:30

@Luczifer: Technikai okokból a saját blogomba tettem fel a kommentemet. Kérlek, olvassátok el ott.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.16. 18:33:04

@trendo: Én már olvastam, és reagáltam is. De te annyira moderálsz, hogy lehet , még magad sem látod a kommenteket? Csinájjjá mááá' valamit! ::)))))

trendo 2009.12.16. 18:39:12

@malvina: Ha hiszed, ha nem, én olyn hülye vagyok helyből, mint más nekifutásból e téren. Valami barom billentyűt benyomtam, ami miatt Ti azt hiszitek hogy én... pedig dehogy :))) De egy idő múlva maj' csak minden a hülyére (izé... a helyére) kerül!
A lényeg, hogy az üzenet előbb-utóbb eljusson oda, ahova köll!

Luczifer 2009.12.16. 18:39:24

Kafka humora, mint csúsztatás?

trendo 2009.12.16. 19:19:16

Kedvezni kívánt az Úr, és leszóla Trendónak, másítaná-e meg az történetének végét? Mivelhogy az Úr is rákapott Hollywoodnak az happyendiségére szerfölött... :)))

És Trendo mondá: Naná, vazze! Hátha kedves lészen az én öncenzúrám az Úrnak?... És lőn.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.16. 19:30:47

@Luczifer:
Hát, Lucifer, ha te erre bírtál rájönni, akkor én most ezt nem fogom megmagyarázni! ::))))

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.16. 19:41:08

Trendo,

Beállítások - Megjegyzés - Megjegyzésmoderálás
ÉS AKKOR ITT kéretik a "Soha" kitétel mellé bepittyenteni a pöttyöcskét! ::)))

trendo 2009.12.16. 20:30:03

@malvina: Ezt megtettem már korábban! Lehet, hogy a rendszer tohonya? :)

trendo 2009.12.16. 20:41:31

Már lemondtam az anyai örökségemről közjegyzőileg, adtam újlenyomat, DNS-t, ügyvédi felhatalmazást... megesküdtem Luczifer életére, hogy csak magamat moderálom a vita hevében és senki mást... minden piros gombot átállítottam zöldre... :))) remélem, most jó lesz és nem kell szétoffolnom egy érdekfeszítő entellektuális csevelyt :)

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.16. 20:44:10

@trendo:

Trrrrendo üggyes fiúúúúú! Sikerrrrült! (csak mert közbenn az avatarrrrodat néztem! ::))))))

trendo 2009.12.16. 20:59:16

Hiába no, aki tud, az tud! :))))) Legfeljebb nem helyből, mint más, hanem nekifutásból! :)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2009.12.17. 03:34:50

Kafka újabban már nem is irodalomnak tűnik, hanem magának a valóság(unk)nak:(
(és ezt e bejegyzésfől föggetlenül, már előtte is, többször is megállapítottuk)

trendo 2009.12.17. 07:09:35

@gond/ol/a: Mindn elszabadult vízió előbb-utóbb valósággá válik.
Az igazságszolgáltatásunk időnként már kísértetiesen úgy működik, mint ahogy a Perben K. leírta.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.17. 11:39:38

@trendo:
Szerintem soha nem volt elszabadult vízió! Abszolút a valóságban és -ból született ! Csak más regiszterben íródott.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.17. 11:56:09

@gond/ol/a:
Az irodalom is valóság. Már csak azért is, mert a nyelv az a meghatározó anyaga, amivel, amin írják. És ezt az anyagot, a nyelvet az idő és a hely ( amikor az irodalmi mű születik, illetve, ahol születik) mint a valóság kiterjedései jellemzik.

turdus merula 2009.12.17. 20:21:43

Luczifer!!!!!!

Hol vagy? Több, mint egy napja egy sort sem írtál!
Ígérem, hogy jó leszek, okos leszek, a többiek is nagyon jók és nagyon okosak lesznek, csak ne hagyj a sorsunkra bennünket, mert félünk az arkangyalunk nélkül!! Luczifer gyere vissza!!!

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2009.12.18. 02:20:25

malvina, én úgy ért(ett)em az irodalomban fellelhető "valóságot", a valóságost, hogy nem fikció, nem abszurditás... hanem maga az "élet" (referencia) és nem csak irodalom!:)

(ez olyan, mint mikor megtudtam, hogy Chagall hegedűse (nagyapja?) nem csak a festményen, hanem a valóságban is a háztetőn hegedült:)

Luczifer 2009.12.18. 06:25:31

Talán mondható, hogy az irodalom valóság – és a valóság része – amelyet a valóság – a valóság része – az alkotó hoz létre és illeszti a valóságba. A valóság így létrejött részei között van kapcsolat, de eggyé nem válnak. Na, most ez folytatható azzal, hogy a T Befogadó, aki szintén valóság, szintén része a valóságnak, a valóság különböző részeit értelmezi, ami ezzel és így a valóság új részévé válik. De magát a valóságot soha senki meg nem érti, ezért ….

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.18. 10:27:33

@gond/ol/a:
Pont erre utaltam. Hiszen ez azért fordulhat elő, amit az irodalom és a valóság, művészet és valóság közötti összefüggéséről írtam.

@Luczifer:

Az irodalomról, a művészetről pont úgy mondható el, hogy valóság, ahogy az álom is valóság! a művész A valóság elemei közötti összefüggések feltárásával ,méghozzá a művész által megélt közvetlen élmények alapján - teremt egyfajta új valóságot. Az embertől független, valóság mégis hogyan lehetne a művészet tárgya?

Kvázi a művészet olyannyira valóság és valóságos, hogy a felszíni valóság mélyebb, igazabb, lényegibb valóságát tárja fel. Ami attól, hogy sokan mások nem érzékelik, nem látják, még létezik! Amikor J.A. azt mondja, hogy "az igazat mondd, ne csak a valódit", ebben a valódi nem magát a valóságot jelenti hanem annak lényegtől megfosztott valamiképpen hamis képét.
süti beállítások módosítása