egy új hely

miért kell a blog?

"hátha valakinek örömet okoz, hátha valakit bosszant"

ki Luczifer?

Tulajdonképpen mindenki tudja, nem más ő, mint a sokat akaró kirúgott arkangyal, a világossághozó. Az egyik tény, a másik beváltatlan ígéret. Zuhanás + egy impozáns program elhalasztva. Azt hiszem ez teljesíthető.

kanyar a sugárúton

Luczifer = lucifer, illetve lucifer = Luczifer. Tudom, ne mond, de így a biztos! A változtatás nem azért történt, mintha bármi bajom lett volna a luciferrel. Meg voltam vele elégedve, bevált. De mit lehet tenni, ha a kiscicákat Lucifernek keresztelik és ezt követően a lelkes gazdák a világ összes lehetséges módján regisztrálják a cicusukat. Lucifernek a cicák nem hagytak egy talpalatnyi helyet sem. Hitted volna?

és azokat, akik csak itt férnek meg egymással

felnőtt látogatóknak

friss topikok

  • Indiáner: Hát mit tehet egy falkavezérrel? Követi! (2013.03.27. 22:18) Asszimiláció
  • Izabella.Jones: Blog revival, yes! ::)) Egyébként érdekes, hogy nem budapesti lakosoknál is megfigyelhető a kór. M... (2013.03.12. 10:56) Budapest szindróma
  • : Találtam egy honlapot, amelyre belépve, belépési csomagtól függően minden beszervezett tagod után ... (2012.03.29. 16:25) Egyszerűség
  • Dig, Lazarus!: Akiket nem lehet becsapni! Kiállnak a kormányfô mellett, aki egyedül képes feltétel nélkül elfogad... (2012.01.24. 13:16) Százezrek tüntettek
  • Biedermann: Óh, ez a dallamos német nyelv! :) Boldog Karácsonyt! (2011.12.24. 16:18) Boldog Karácsonyt!

naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

címkék

címkefelhő

Házi feladatok

Csaba atya leiskolázott

2009.05.31. 13:39 | Luczifer | 22 komment

Néztem és hallgattam az atyát. A szeretetet hirdette és egy Tündérországot akart teremteni. Itt a Kárpát-medencében. És megtette. Jókedvűen. Holnap biztos újra kell kezdenie. De holnap is megteszi. A szavai hallatán nevettem. Nem kinevettem, hanem jókedvre derített. Nagy ravasz! 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://luczifer-bazar.blog.hu/api/trackback/id/tr41154818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.05.31. 17:57:14

::)))))

Szeretet, Tündérország....??!! Mi van Luciferem, az Operettben jártál?

Luczifer 2009.05.31. 18:43:51

Inkább az Operában :) Vígopera!

ZinczyKa 2009.05.31. 19:18:48

Ő nagyon ért ehhez. Ő és még sokan. Lokalizált tündérország, de ez aztán egy fikarcnyit sem von le az értékéből. Irigylésre méltó. Az én irigylésemre bizonyosan.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.05.31. 19:34:43

"Lokalizált tündérország."
Az „Erdélyország, tündérország”-illúzió patetikussága , hogy a csángók földje (csángó-reneszánsz) a csend országa, ahol az emberek hallgatásba burkolózva néznek szembe a történelem viharaival, szinte már paródiába hajlik.

A dolgok és a világ leegyszerüsítése egyébként is mindig életveszélyes! Nekem inkább sírhatnékom támad, ha efféle népbutítók papolását, nyáladzását hallom avagy csak hallok róluk. Még akkor is, ha az árva gyerekekért végzett munkája bizonyosan elismerést érdemel. Még tőlem is!

ZinczyKa 2009.05.31. 19:55:47

Te Malvi, én a lokalizált tündérországot nem földrajzilag értettem. A körülötte lévő világra gondoltam. És ez nem paródia egyáltalán. És nem is illúzió.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.05.31. 21:13:06

Lokalizált = helyhez kötött; vminek a hatókörét elszigetelő, szűkítő, bizonyos helyre korlátozó
Tündérország = ezt nem részletezném, önmagáért beszél
.
Mi a fene ez, ha nem egy illúzió paródiája? Mármint a számomra. És persze egy jó nagy hazugság is, mert egy olyan világban, ahol minden 3. percben éhenhal egy kisgyerek, minden héten agyonvernek egy asszonyt, egy feleséget, a helyi háborúkat meg sem lehet már számolni, nem beszélve a fél világot prostituáló szervezetekről... stb. stb.stb.... Na ezért mondom, hogy ez népbutítás és hozzá életveszélyes! Ha képileg kéne megfogalmaznom, akkor egy tál csodás tejszínhab-kupolát láttatnék, ami alól lörüs-körül csöndesen folydogálna a hófehér abroszra az alatta pangó gyerekvér.

ZinczyKa 2009.06.01. 07:57:39

Én az ő törekvéseit és tevékenységét igazinak érzem. Nem illuzórikusnak. És igen, elszigetelt, mert nem lehet más. Az egész világot nem lehet megmenteni egy embernek. Na az lenne illuzórikus.
A gyerekvéres képed pedig most ebben a kontextusban számomra értelmezhetetlen. Nem is érzem relevánsnak Csaba munkájával kapcsolatban.
(A világban agyonvert asszonyok meg végleg.)

Luczifer 2009.06.01. 08:17:40

Én is vitáznék. E mögött az ember mögött teljesítmény van és ez a teljesítmény nem a népbutítás. A teljesítménye a jó melletti kiállás (Persze ha van a „jó”-nak ide passzítható definíciója, ami nyilván nem lesz, de mint oly sokszor máskor e szomorú tény most se lesz izgalmas) Ez a teljesítmény ad neki magabiztosságot, szavainak hitelt. A katolikus magyarok egyik legnagyobb ünnepén kiáll, és azt mondja, a 1800 árvát nevel, de egyik gyerek se azért árva, mert egy román agyonverte a szülejét. Az alkohol, a felelőtlenség a gonosz. Vagy amikor az egyik nevelő azt mondja az agresszív kiskamaszra; vidd innen! Visszakérdez, hova? A térképről nem lehet levinni! Vagy amikor az árpád sávos zászlók láttán elmondja, hogy e zászló alatt eleink befogadók voltak. Hogy a sokszínűség a szép. Minden szavával vállalta a jót és e felé terelte az embert. A fél analfabétát, a professzort, a fogyatékost, a lángelmét, a gyengét, az erőset. És ha valaki holnap elbitangol, akkor újra kezdi. Ez a vállalása. Miért nem hihetem, hogy őszinte? Miért nem köszönthetjük örömmel ezt az embert? Mert mi még mindig rosszak vagyunk? Mert meg tudjuk fúrni?

szellemafazékban 2009.06.01. 08:44:42

@Luczifer: @ZinczyKa:

Abszolút egyetértek.

Ez egy vele készült interjú részlete:

Mit jelent fényt vinni az emberek szívébe?

"A sötétség a világosság a hiánya, tehát nem lehet összetörni és kilapátolni az ablakon. Sokkal egyszerűbb, ha meggyújtunk egy gyertyát. Tehát nem a rossz, a hiány ellen kell küzdeni, hanem életre hívni a fényt, a saját és mások életében egyaránt. Jézus Krisztus azt mondta, hogy minden ember előtt áll két út. Az egyik kibontakozáshoz, növekedéshez vezet, a másik pedig a legsötétebb pokolba visz. Csak tőlünk függ, hogy mikor és melyiket választjuk.

Honnan tudhatjuk, hogy éppen melyiken vagyunk?

Amikor az ember a szívében, lelkében békét, örömöt érez. És nem esik nehezére reggel felkelni, akkor biztosan jó irányba tart. A fiú azt a lányt kell elvegye, akinél szebbet el sem tud képzelni, és akiért le tudná hozni a csillagokat is az égről. Nem szabad megalkuvásokba menni, mert egy életünk van, ami nagy kincs. Az értéket pedig csak értékért érdemes odaadni, felesleges elkótyavetyélni semmiségekért. "

Könnyű siránkozni azon, hogy a világ rossz, gonosz, és ha valaki jót tesz és erő van benne és nem alkuszik, az népbutítás és veszélyes és illúzió. Ha mindenki meggyújtja a saját gyertyáját, a világ akkor lesz élhetőbb hely. És másét nem tudod meggyújtani, csak a magadét. Igaza van ZinczyKának: csak kis körben teheted, amit teszel. A világot cuzammen nem lehet megmenteni.

És ehhez erő kell, mert szembemész a tömeggel. Nagy erő.

szellemafazékban 2009.06.01. 08:54:39

@szellemafazéban:

A buddhizmusban az ilyen embert nevezik boddhiszattvának. Csaba atya egy boddhiszattva. (olyan ember, aki még nem buddha, de minden hiányossága és tökéletlensége ellenére jót igyekszik tenni a világban.)

A boddhiszattvákat ezért is nevezik HARCOSOKNAK.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.06.01. 11:36:13

Az hogy ez az illető árva gyerekeket nevel, az - mint említettem volt - az én elismerésemet is kivívta. Ezzel együtt állítom, hogy népbutítás, amit a szentimentális , ömlengő és üres (nyálas) szavaival végez. Ebbe nem is megyek bele jobban, csak : "Isten nem csendestárs, hanem jó főnök az emberrel kötött szövetségben." - mondja ez az ember! Elképesztő, és elképesztően árulkodó! De, hogy a konkrét példánál maradjunk. A jó, a "sikeres" vezető NEM főnök , még egy vállalat esetében sem, nemhogy egy társadalom, nota bene az egész emberiség vonatkozásában!

A főnök az kérem , irányít , a hatalomtól függővé tesz, félelmet vált ki, azt mondja "te" vagy "én",elvárja a tiszteletet, letorkol, tévedhetetlennek hiszi magát ...stb.
Az érdemi vezető viszont inspirál,őt a tudás teszi, nem pedig a benne való vak hit és vak rajongás,bizalmat sugároz és azt mondja "mi"! ...stb.

És a kép, az egytál gyerekvér tetejére formázott tejszinhab-csúcs abszolúte ideillik. Egyébként a fenti idecitált idézet ostoba érzelgőssége a rákfenéje a mindennapjainknak (is). Ráadásul undorítóan közönyösnek és közömbösnek tartom a vigyorgó pofával, gyertyával a kezükben, üres frázisokat puffogtató éberalvók grasszálását a világban. Ez az, ami eltompít és elbutít! Állandó és permanens menekülés a valóság elől.

Ennek az embernek legyen elég (ami egyébként szerintem a legtöbb!!!), hogy azt teszi, amit tesz az ő árváival. A többi már-már bűnbe hajló ostobaság, középkori világlátás. A világ kérem nem fekete és nem fehér, de bizony nem is fekete-fehér! A fény, a világosság és a sötét kérem, egy! Nincs önmagában jó, és nincs önmagában rossz, gonosz se! Az értelem, a tiszta gondolat mindig elmenekül onnan, ahol efféle szavakat hangoztatnak. És kérem az ember mindig egész világokat ment meg, ha önmagát és környezetét megmenti, és nem süpped bele az efféle botorságokba. Csak az állítja, hogy a világ nem megmenthető, aki negédes illúziókkal, leegyszerüsített kifeketefehéresitett képzelgésekkel van tele. Igenis, hogy az embernek tudnia, képesnek kéne lennie önmaga realitásaival, és ezáltal a világ realitásaival szembesülni. Ez az emberi lét egyedüli arrtibutuma! De ezt már Pico della Mirandola is tudta, pedig az bizony nem tegnap volt!

Luczifer 2009.06.01. 12:47:18

Biztos vannak, és sokan vannak, akikkel kapcsolatban ez elmondható. Csaba atya azt hiszem nem tartozik közéjük. Az atya bizony kiváló menedzseri képességekről tesz tanúbizonyságot. Úgy tűnik, mint aki két lábon áll a földön. 1800 kölyök napi szükségleteit biztosítani nem kis kunszt. E mellett úgy rakta rendbe a feladatát vállalni nem akaró munkatársát, hogy öröm volt hallgatni. Úgy mutatott utat az árpád sávos zászlókkal megjelenőknek, hogy hanyatt estem. Úgy figyelmeztetett felelősségünkre, hogy csuhaj. Stb. És mindezt könnyeden visszavezette a Krisztus tanaira, vagy legalábbis arra, amit ekként tartunk nyilván. Kiválóan politizált. Kihozta az egyházát a köldöknézegetős elzártságából. Akar valamit. Lehet vele bárbeszédet folytatni. Én nem ismerem az ő munkásságát, de a pünkösdi szavai nekem tetszettek. Nagy ravasz. És ezt elismerésként mondom. Szívesen leülnék vele borozni.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.06.01. 12:59:03

Nem kívánom újra leírni azt, amit az árvákkal kapcsolatos tevékenységéről már kétszer leírtam és elmondtam! Nosza Lucifer, üljél le vele borozni, akkor legalább majd lesz mire hivatkozzon, hogy miért is ömleng, miért is folyik belőle az üres frázisfolyam! ::)))

Luczifer 2009.06.01. 13:17:17

Miért üres frázis ezen az ünnepen azt mondani, hogy egy árva se azért árva, mert a románok agyonverték a szüleit, de sok árva azért árva, mert a T szülő elitta az agyát? Ez ott és akkor politikai tett volt és a felelősség vállalásra való figyelmeztetés. Ezt megértette az is, aki max. 2000 szót ért és az is, aki 60000-t. (Ha több nyelven beszél nyilván korrigálható az érték.)

szellemafazékban 2009.06.01. 19:16:02

Én sem szeretem a birkacsináló agymosást. Személy szerint a katolikusoktól, vagy keresztényektől hányingerem van, majdnem szó szerint.
De. Filozofálgathatunk napestig, lefitymálhatunk embereket napestig, mit se számít.
Míg te utálkozol, ő betöm egy éhes szájat. Ez az, ami számít. Hogy ki miről mit gondol, hogyan fejezi ki magát, ehhez képes egyáltalán nem fontos és sehol sem számít.

Amúgy meg. Az ember nagyon öntelt tud lenni. Azt hiszi, csak ő létezik a világon. Aztán egyszer csak történik vele valami olyan, amit nem tud hova tenni. Akkor jön rá, hogy van egy nagyobb nála. Én sem hittem. Soha azelőtt és most sem hiszek. Tagadtam, aztán tudtam. Az elhinni szó sosem létezett a szótáramban.
És csak azért, mert valaki ateista és az elme kőkemény uralma alatt él, még nem zárja ki, hogy létezik más is.
valamint. Akinek nem voltak önmagán túlmutató tapasztalásai, az ne minősítsen egy olyan dolgot, amiben még nem volt része. És legfőképpen ne minősítse le, csak azért, mert ő kizárja a világából. Azért, mert vannak emberek, aki nem csak az elméjüket használják, hanem mást is, még nem köldöknézegetős mihasznák.

Egyébként meg. Ha azok is.
Kinek mi köze hozzá? :)))

szellemafazékban 2009.06.01. 19:30:28

Ja igen, ezt még elfeljejtettem.

Ha Malvinánkon múlna, fogja be mindenki, mert senki sem ér fel hozzá okosságban és bölcsességben. A világ zöme ömlengő idióta. :)))

De még szerencse, hogy nem kell engedélyt kérnünk Tőled, hogy éljünk, szóljunk szívünk szerint, és azt és úgy, ami és ahogy telik tőlünk.

Kritizálni a legkönnyebb. Cselekedni pedig más tészta.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.06.01. 21:02:39

@Luczifer:
Lucifer, nem hiszem, hogy nem érted! Én nem erről beszélek! Külön kihangsúlyoztam, hogy az árvákért folytatott küzdelmeiért én magam is becsülöm. De ha már szóba hoztad: te nem ismered annak a pszichológiai mechanizmusát, hogy pont valaminek a tagadásával vések bele a fejekbe hülyeségeket? Az efféle kommunikáció nemhogy segíti, de árt a különböző szélsőségesen nacionalista alappú konfliktusoknak! Nekem pl. soha nem juott volna eszembe ekkora baromság, hogy attól árvák, hogy a románok .... stb. le sem írom! És ilyenkor nem magadra és a hozzád hasonló értelmes és klassz emberekre kell gondolni! Na, mindegy, én nem kívánok senkit meggyőzni. Ami butaság, az kérem az, és nem azért mert éppen én hoztam szóba! :::)))))

Az meg aztán már tényleg közröhej tárgya, hogy valaki kijelenti, hogy én utálkozok, miután bejelenti, hogy "Személy szerint a katolikusoktól, vagy keresztényektől hányingerem van, majdnem szó szerint.". Basta, hát erről ennyit. Ez innentől kezdve, de itt végezve is több mint komolytalan! ::)))))))))))))))))

Nem tagadom , tényleg jó lenne, ha sok ostoba olykor befogná, de ha mégsem, hát legalább újraolvasná azt a sok értelmetlenséget, amit leír! Ha ez megtörténne, biztos, hogy valamivel beljebb lennénk! Arról pedig most nem nyitok vitát, hogy az inkorrektség, a gyávaság és szorognás jele, ha valaki mások nevében, többes számban próbálkozik eladni a szarságait! :::))))))

szellemafazékban 2009.06.01. 22:03:24

@MALVINA:

No komment. Legyen a Tiéd az utolsó szó.

Luczifer 2009.06.01. 23:45:07

Tényleg különböző dolgokról beszéltünk. Én megpróbálok majd más oldalról újra nekiszaladni.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.06.02. 10:42:56

@Luczifer:

Egyébként, hogy pontosítsak. Ez nem Böjte Csabáról és Böjte Csabának szólt (amit kifogásoltam), neki az a tisztelet szólt, amit a gyerekekkel kapcsolaban végzett tevékenységéről írtam, amit bármiféle világi vagy egyházi, vagy egyéb közösség esetében a legnagyobb tiszteletnek és megbecsülésnek kell öveznie.

Amit én kifogásolok, és amit népbutításnak (birkaságban tartásnak) tartok, azokra szerintem ráismersz majd pl. Böjte különböző leveleiben is. Ezzel együtt és ettől függetlenül NEKED aztán végképp elhiszem, hogy még humora is van, hiszen erre a legjobb bizonyíték, hogy téged megnevettetett. ::)))

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.06.02. 10:53:46

Lucifer, most adtál egy jó ötletet, mondhatni tanultam tőled valamit! Mégpedig, hogy ezentúl úgy fogok fogalmazni, hogy pl. az XY által megjelenített , az XY által képviselt jelenségről ez és ez a véleményem...

Egyébként egyhelyütt én is rosszul fogalmaztam, mert nem Böjte a népbutító, hanem az népbutítás, amit azzal kapcsolatban beszél, amire utaltam. (Hangsúlyozom SZERINTEM! ) De a későbbiekben ezen változtattam is! És ha valaki ezt konkrétan felrótta volna nekem, akkor azt azonnal készséggel helyesbítettem volna. Sértődés és egyéb hülye reagálások nélkül.!!!! ::)))))

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.06.03. 12:02:25

Jelentem, lehet nézelődni! Megoldottam: :::)))))

http://komedias.blogspot.com/
A tömeg mindig sötét - avagy még egy kis szart a lapátra !
süti beállítások módosítása