egy új hely

miért kell a blog?

"hátha valakinek örömet okoz, hátha valakit bosszant"

ki Luczifer?

Tulajdonképpen mindenki tudja, nem más ő, mint a sokat akaró kirúgott arkangyal, a világossághozó. Az egyik tény, a másik beváltatlan ígéret. Zuhanás + egy impozáns program elhalasztva. Azt hiszem ez teljesíthető.

kanyar a sugárúton

Luczifer = lucifer, illetve lucifer = Luczifer. Tudom, ne mond, de így a biztos! A változtatás nem azért történt, mintha bármi bajom lett volna a luciferrel. Meg voltam vele elégedve, bevált. De mit lehet tenni, ha a kiscicákat Lucifernek keresztelik és ezt követően a lelkes gazdák a világ összes lehetséges módján regisztrálják a cicusukat. Lucifernek a cicák nem hagytak egy talpalatnyi helyet sem. Hitted volna?

és azokat, akik csak itt férnek meg egymással

felnőtt látogatóknak

friss topikok

  • Indiáner: Hát mit tehet egy falkavezérrel? Követi! (2013.03.27. 22:18) Asszimiláció
  • Izabella.Jones: Blog revival, yes! ::)) Egyébként érdekes, hogy nem budapesti lakosoknál is megfigyelhető a kór. M... (2013.03.12. 10:56) Budapest szindróma
  • : Találtam egy honlapot, amelyre belépve, belépési csomagtól függően minden beszervezett tagod után ... (2012.03.29. 16:25) Egyszerűség
  • Dig, Lazarus!: Akiket nem lehet becsapni! Kiállnak a kormányfô mellett, aki egyedül képes feltétel nélkül elfogad... (2012.01.24. 13:16) Százezrek tüntettek
  • Biedermann: Óh, ez a dallamos német nyelv! :) Boldog Karácsonyt! (2011.12.24. 16:18) Boldog Karácsonyt!

naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

címkék

címkefelhő

Házi feladatok

Ha akkor van még két percem

2009.03.02. 18:30 | Luczifer | 18 komment

Kétéves korom óta kutyákkal élek. Jó, rossz, jól rosszul megértett tapasztalataim jó részét ők szolgáltatták. Ha ez így nem is feltétlenül igaz, de az megfelel a valóságnak, hogy ezek azok a tapasztalatok, amelyek előadhatóak. Pontosítsunk, van hely. Az így-úgy, itt-ott összeszedett tapasztalataim az ő közreműködésükkel könnyebben adhatók elő. Az olvasó – ha van – nem magáról olvas. Mindig másról. Majdnem mindig. Ők pedig nem olvassák ezt a blogot, hanem írják. És tudják, mit, miért írnak, iratnak. Legalábbis remélem.

Katonaviselt ember vagyok, azaz felnőtt férfiember. Ez a büszkeségre okot adó tény itt nem bír különösebb jelentőséggel, sőt maga a folyamat se szolgál másutt nem beszerezhető tanulságokkal, hacsak nem annak egy epizódja. Az talán igen. Történt, hogy az Alföld közepére kiraktak biztonsági őrnek. Az volt a dolgom, hogy aki arra jár – soha senki nem járt arra – azzal közöljem, hogy ne járjon arra. Gyakorlatozunk. Kimegyünk a pusztába, hogy visszajöjjünk. Ugyanúgy. Azt gyakoroltuk, hogy ugyanúgy. A katonaság konzervatív intézmény. De nem ez a közreadandó tanulság.

A közelben volt egy tanya és a tanyán egy kutya. A kutya unatkozott, jó ötletnek gondolta, ha odajön hozzám. Én örültem neki, mert szeretem a kutyákat meg azt is, ha valaki úgy tartja, örülhet a társaságomnak. Legott határoztam ebédeljünk együtt a találkozás örömére. Nálam nem volt más, mint egy kinyithatatlan konzerv – hogy miért volt kinyithatatlan hagyjuk, rossz fényt vetne a férfiemberré válásomra – és egy darab kenyér. Törtem magamnak, törtem neki. Önző lévén először magamnak. Az őszi nap áldott lágy sugarai alatt falatoztunk. Mint a paradicsomban. Vegetáriánusként. De jött az asszony! Sietve. Az, az asszony, aki férfiemberré válásomban a világon semmi szerepet nem játszott, legfeljebb annyit, hogy bizonyos később megszokottá vált eseményeket előre vetített. Tudtomra adta, amit teszek nem helyén való. Kenyeret majszolni a bokor tövében? Ugyan, legyintett a tanya úrhölgye. Miért etetem a kutyát? Az ügyet megvilágítandó közöltem, mert éhes. Meg mert jópofa. De ha jóllakik nem fog dolgozni! Az álam leesett. Ez a kardos némber azt hiszi, a kutya azért dolgozik, szolgál, ha kell alázkodik, mert éhes? Ha csak éhét akarná csillapítani, nem hagyná magát ugráltatni, hanem egyszerűen megenné az embert. Nem csak kenyérrel él a kutya! – kezdtem volna fabulámba, de a kutyát elzavarva ő is eltűnt az életemből. Most tudtam meg, hogy ez a derék asszony - szorgalmas lévén - kitanulta a közgazdaságtant. Ma reformtervezeteket ír. Ha akkor van még két percem ...

***

A képen - baloldalt - Gida, jobbra a labdával Pindur. Később ennek még lesz jelentősége. Nem a "jobb"-nak, meg a "bal"-nak, a labdának. Egyébként a pozíciójuk lehetne fordítva is.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://luczifer-bazar.blog.hu/api/trackback/id/tr10975896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZinczyKa 2009.03.03. 11:02:53

És de tényleg, mi lett volna, ha van még két perced??? Furdal a kíváncsiság. Közgazdaságilag fejbe vered a konzervvel? ::))
Te, ez a kecske, ez egyébként tényleg kutya! És milyen szép ráadásul ::)) Meg a farkas is, aki nem is olyan kicsi. Mennyi idősek?

Luczifer 2009.03.03. 11:30:59

Megtudta volna ez a derék asszony, hogy nem csak kenyérrel él az ember, az éhség rossz tanácsadó és a szeretetnek van hatalma, és ez a hatalom termelőerő. Így elöljáróban.
Ha még egyszer lekecskézed Gidust én komolyan mondom, bemószerollak nála.
Hát már nem fiatalok. De van szívük! Nagy szívük van! :)

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.03.03. 13:03:10

Lucifer!!!!! Jajjj de gyönyörűek! De jó neked,, hogy tudsz velük bánni! Nekem nem megy. Eddig még minden kutyám legyőzött, és én lettem az ő kutyájuk. ::))

ZinczyKa 2009.03.03. 14:16:13

Jólvanna :::))) Ne mószerolj ::::)))) Gyönyörűek tényleg. Pláne, hogy nagy szívük van. De a nőknek mindig is.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.03.03. 14:37:55

Nem igaz, ez nem női privilégium! Ez "embere válogatja" provilégium! Én egyébként mindig jobban kedveltem az "okos" szívet a "nagy" szívnél! Mert ugye a kettő egyáltalán nem jár feltétlenül együtt. ::)))

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.03.03. 14:39:22

Pontosítás: "embere és kutyája válogatja" privilégium! ::))

ZinczyKa 2009.03.03. 17:31:27

Nem mondtam, hogy privilégium, csak hogy a nőknek nagy szívük szokott lenni. Vagy nem?
Kutyákról nem tudok nyilatkozni.

Luczifer 2009.03.03. 18:51:04

Azt hiszem itt az ideje, hogy emlékeztessem a Hölgyeket a kutyák hasonlítanak a gazdájukra.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.03.03. 19:55:55

... meg a gazdik a kutyájukra! ::)))

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.03.03. 19:58:50

Én pont azt mondom, hogy nem feltétlenül szokott a nőknek nagy szívük lenni. Ahány pötiszívű nőt ismerek, annyi aranypénzem lenne, nem lenne gondom. és pötiszív gyakran pötiaggyal is párosul! ::)))

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.03.03. 19:59:31

Tudom, megint kilóg a lóláb! Én ebben is a férfiakra szavazok! ::))))

Luczifer 2009.03.03. 20:07:43

Nézd, ha a kutyáim szépek, nekem aztán tök mindegy, hogy én hasonlítok rájuk, vagy ők rám. :)
Én igazából nem tapasztaltam, hogy a lányoknak nagyobb lenne a szívük, de kétségtelen tény, hogy szavahihető emberek állítják. Már a kutyákra vonatkozóan.

ZinczyKa 2009.03.03. 20:21:20

Hehehe, mire nem jó Gida meg Pindur! Mélylélektani és szívmérettani elemzés ::)) Aztán a szív mérete miben adódik, centiben???
Az agyméret szerintem független a szívmérettől egyébiránt. Én nem találtam összefüggést eddig. Malvi, a női agyvelő olyan amilyen, de ne mondd már, hogy a női szív nem legendás. Igaz, a férfiszív is lehet. Nekem nincs olyanom, arról nem tudok.
De mintha a férfiszív bátor lenne, vagy az filmcím?

el duende (törölt) 2009.03.03. 21:06:46

Lucifer, ezt neked, szerettel, és két kutyusodnak. Hallgattasd meg velük is, tetszeni fog nekik. :)

szellemafazekban.blogspot.com/2009/03/kakaos-kevert-vaniliapudinggal-tort.html

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.03.03. 22:12:12

Igen, legendának legenda. Kiszínezett, túlspilázott, vágyképekkel felhabosított elbeszélés, elmesélés. Jó kövér előítéletek. A szív mérete egyébként adódhat centiben is. Azt hívják a népek birka-szívnek, de sport-szívnek is. Ez a szívizom kóros növekedését, megvastagodását jelenti.. (Nekem is az van.) Alapvetően veleszületett, de lehet szerzett is. (Nálam pl. mindkettő egyszerre.) Aki sokszor és sokmindent a szívére vesz, így járhat. Azt írod, neked nincs olyanod! Hát nekem meg szint csak olyanom van, szép nagy szívekkel rendelkező férfiak.. ::))

ZinczyKa 2009.03.04. 11:22:25

Heh, Malvi, úgy értettem, hogy nekem női szívem van, nem férfi. Én csak a sajátomról tudok beszámolni, a férfiszívről ad abszurdum fogalmam sincs. Pár férfi szívéről vannak elgondolásaim, de hogy ezek helyesek-e vagy sem, nem állíthatom nagy biztonsággal ::))
Sportszíved van, de jó neked!!! :::))) Nekem antisportszívem van. De ahhoz képest nagy ::)) És ne vegyél mindent a szívedre, mert a végén kívül kell majd hordanod. Abból meg sok jó nem származik ::))

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.03.04. 11:37:48

Sajnos azon "típusú" emberek közé tartozom, akik túl sok mindent hordanak a szívükön. De anno olvastam egy kardiológus professzor tanulmnyát arról, hogy ez egyáltalán nem csupán mentalitás, attitűd stb. kérdése, hanem elsősorban fiziológiai okai vannak. Van egy olyan ingerületátvivő idegpálya - nem leszek szakszerű, ezért elnézést -, aminek nem szabadna közvetlenül a szívhez vezetnie. Szívidegességben szenvedők és egyéb komoly szívzűrökkel élők esetében gyakorta kiderül, hogy erről van szó. Ez az idegpálya műtéti úton átvágható, és így nem használódik el a paciens szíve időnek előtte.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.03.04. 11:38:55

p.s. A kritikai érzék csökkentésére azonban ez a módszer nem alkalmazható! ::))))
süti beállítások módosítása