egy új hely

miért kell a blog?

"hátha valakinek örömet okoz, hátha valakit bosszant"

ki Luczifer?

Tulajdonképpen mindenki tudja, nem más ő, mint a sokat akaró kirúgott arkangyal, a világossághozó. Az egyik tény, a másik beváltatlan ígéret. Zuhanás + egy impozáns program elhalasztva. Azt hiszem ez teljesíthető.

kanyar a sugárúton

Luczifer = lucifer, illetve lucifer = Luczifer. Tudom, ne mond, de így a biztos! A változtatás nem azért történt, mintha bármi bajom lett volna a luciferrel. Meg voltam vele elégedve, bevált. De mit lehet tenni, ha a kiscicákat Lucifernek keresztelik és ezt követően a lelkes gazdák a világ összes lehetséges módján regisztrálják a cicusukat. Lucifernek a cicák nem hagytak egy talpalatnyi helyet sem. Hitted volna?

és azokat, akik csak itt férnek meg egymással

felnőtt látogatóknak

friss topikok

  • Indiáner: Hát mit tehet egy falkavezérrel? Követi! (2013.03.27. 22:18) Asszimiláció
  • Izabella.Jones: Blog revival, yes! ::)) Egyébként érdekes, hogy nem budapesti lakosoknál is megfigyelhető a kór. M... (2013.03.12. 10:56) Budapest szindróma
  • : Találtam egy honlapot, amelyre belépve, belépési csomagtól függően minden beszervezett tagod után ... (2012.03.29. 16:25) Egyszerűség
  • Dig, Lazarus!: Akiket nem lehet becsapni! Kiállnak a kormányfô mellett, aki egyedül képes feltétel nélkül elfogad... (2012.01.24. 13:16) Százezrek tüntettek
  • Biedermann: Óh, ez a dallamos német nyelv! :) Boldog Karácsonyt! (2011.12.24. 16:18) Boldog Karácsonyt!

naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

címkék

címkefelhő

Az én átkom?

2009.01.04. 11:07 | Luczifer | 84 komment

Nem hiszek a válság ember-, közösség- és nemzetnevelő szerepében.
 
 
 
 
 
 
 
 
Magamból indulok ki. Ha veszélybe keveredem, a helyzet gyökerét másokban keresem, adós hitelezővé fogalmazom kapcsolatunkat – ők az adósok – és nem bízva a rendelt szeretetükben, az egészséges erkölcsi érzékükben, azonnali fizetésre szólítom fel őket. Hárítom a felelősséget, a megoldást viszont nem keresem. Fellépésemet társaim támadásnak élik meg, értetlenséget, ellenséges nem tetszést váltva ki belőlük. Ez nálam olaj a tűzön. Nem ezt érdemeltem! Elárultatok engem, elárultátok a küldetéseteket! Vagy valami más szerény értelmű szöveggel megsértődök, és ha kell hadat üzenek. Már erkölcsi alapon hárítom a felelősséget, a megoldást viszont nem keresem. Ha lehetek őszinte nem is tudnám. Ha lehetek őszinte el vagyok veszve. Kiszolgáltatottságom fájdalmas, magamba fordulok, morcos, türelmetlen leszek, hogy azt ne mondjam magamra is kiterjesztetten mizantróp. Abba marok, akit látok. Utálkozom. A bajban - növelve a bajt - még kevésbé vagyok használható. Emberi és szakmai teljesítményem - ha volt valaha is ilyen - alászáll. Még annak is alá. Kultúrámat beszűkülten, a kőtáblák vésett üzeneteit felemlítve átkozódásra használom. Ez várható tőlem. Persze, ha ezzel csak én vagyok így akkor semmi baj.  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://luczifer-bazar.blog.hu/api/trackback/id/tr99856571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2009.01.04. 13:07:30

azt hiszem, nem vagy egyedül! (most ez rossz hir?)

ZinczyKa 2009.01.04. 13:18:01

A baj az, hogy túl sokan éreznek így.
Rajtam mondjuk az elvárható reakciókon túl ráadásul még erőt vesz a menekülési kényszer is. Az talán még rosszabb.
Előrángatom a bőröndöt, bepakolok, utánam az özönvíz. Nem születtem morcogásra. Elég már a sok rossz kedvből. Irány a napfény.
Tudom, most majd az jön, de hát itt kell, és a problémák elől nem lehet elmenekülni. Pedig dehogyisnem ::::)))))
Ha máshova nem, a fejem mélyére.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.04. 14:30:00

"most ez rossz hir?"

Igen, rossz! Mármint azoknak, akik tartósan ebben az állapotban vannak , akik a Lucifer által is emlegetett "Magamból indulok ki." alapon a sajátmagukban való bizonytalanságot, önbizalomhiányt és tehetetlenséget vetítik ki a világra. Azt kérik a világon, másokon számon. Pedig a világ, az nem rajtunk kívül, hanem bennünk van! Éppen ezért hiszek a valság "nevelő" szerepében. Hiszen az ember márcsak olyan, hogy nem adja egykönnyen a maga világát! És mivel szerencsére nagyon is különbözőek vagyunk - én ugyanis az "emberi természetben" sem hiszek - ,hát a lehető legkülönfélébb válaszokat fogjuk adni, és adjuk is a válság által megváltozott feltételekre. Ez tehát az én kimondottan jó hírem! ::)))))

Gombóc Artúrné · http://kultturaim.blogspot.com/ 2009.01.04. 15:53:28

Igen, amikor a madár hajnalbal lenagydolgozza a fejedet, akkor még szép, hogy ha tehetnéd, madarat lehetne fogatni veled... (gyilkos indítékból). De aztán csak tanulsz belőle és kalapot hordasz, vagy kapucnit, vagy előre beledurrantasz a levegőbe egy sörétes puskával, hogy szálljanak el, mire érkezel... Némi átkozódás belefér. Ki nem irthatod őket, mert nem lesz levesed. Az evolúció csúcsán meg nem csücsülhetünk örökös morgással.

el duende (törölt) 2009.01.04. 18:57:48

Valami nagyon okosat akartam írni Neked, de semmi nem jut eszembe. Csak ennyi: ne búsulj, kedves lovag, ne búsulj. Lesz ez még ígyse...
A világot nem válthatod meg. Néha még magunkat sem válthatjuk meg... Néha... egyszerűen csak a sors jól nekünkszalad.
Ez van.

Luczifer 2009.01.04. 19:13:39

Hogyne lenne emberi természet és ennek parancsait végrehajtó tipikus reakcióink! Ha ilyen nem lenne, hogyan érezhetnénk át annak a talált papinak a csalódását, aki csak vár, csak vár egyre reményvesztettebben. :)

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.04. 19:51:41

Akkor pontosítok:
Ez a diskurzus már igen régi az ember természetének változhatóságáról a Természettudós, a Filozófus és az Ember között . A Természettudós az ember lényegét a génállomány által egyszer és mindenkorra determinált, a tettekben megnyilvánuló, de általuk nem változtathatóságában tételezi.. A Filozófus viszont az ember lényegét abban látja, hogy azt szabadon választott tettei konstituálják, amelyeket az "emberi természet"-t hívők csak megideologizálnak. Én kifejezetten a Filozófus áláspontját vallom. Az ugyanis semmiféleképpen nem az ember természete érttsd: lényege, hogy ha éhes, vadászik és eszik, ha fáj valamije, sír vagy ordít, vagy hogy párzás után 9 hónappal szaporodik, vagy, hogy csoportokban él, közösségeket alkot..

el duende (törölt) 2009.01.04. 20:01:07

Lucifer, a várakozás szerintem mindig várakozás marad...
Vagy cselekszel, vagy vársz. Más lehetőség nincs.
Emlékezz Godot-ra! :-)

el duende (törölt) 2009.01.04. 20:08:27

Érdekes, amit írsz, Malvina.
Gudjieffnek van erről egy érdekes gondolatsora. Ő azt mondja, mindkettő igaz.
Na várj csak, előkeresem.

Megvan.

Az ember a számára lehetséges fejlődés fokain négy testet alakíthat ki. Ez a négy test szubsztanciákból áll, melyek fokozatosan finomabbak és finomabbak lesznek, egymásba hatolnak és négy független szervezetet alkotnak. Azért létezhet négy test, mert az emberi szervezet, azaz a fizikai test annyira összetett, hogy bizonyos körülmények között egy új, független szervezet nőhet benne, mely a fizikai testnél sokkal megfelelőbb és érzékenyebb eszköz a tudat tevékenységéhez.
Az első a fizikai test, a második az asztrál, a harmadik a mentális, a negyedik a szellemi vagy kauzális test. Lehet hallani a következő elnevezéseket is: az első test a kocsi (test), a második test a ló (érzelmek, vágyak), a harmadik a kocsis (gondolkodás) és a negyedik a mester (Én, tudatosság, akarat). Szinte minden tanítás megemlíti ezeket a testeket, de elfelejtették, vagy kihagyták a legfontosabb jellemvonását: az ember nem születik a finomabb testekkel, azok csak mesterségesen fejleszthetők ki, ami csak bizonyos kedvező külső és belső feltételek között lehetséges.
Az asztrál test nem nélkülözhetetlen az embernek. Nagy luxus ez, amire csak keveseknek van lehetősége. Az ember egészen jól élhet asztrál test nélkül is. A fizikai testben megvan minden funkció, ami az élethez szükséges.
A csak fizikai testet birtokló ember ill. magasabb testeket létrehozott ember között a különbség az, hogy az első esetben a fizikai test funkciói kormányozzák az összes többit, más szóval mindent a test kormányoz, melyet a külső befolyások kormányoznak.
Második esetben a kormányzás a felsőbb testekből ered.
A gépember a következőképpen működik

1. Külső befolyások nyomására működő automata.
2. Az automatizmus által létrehozott vágyak.
3. A vágyakból eredő gondolatok.
4. A vágyak által létrehozott számos ellentmondó akaratok.

Egyéb testet birtokló embernél a következő

1. Én, tudat, akarat.
2. A tudatnak és akaratnak engedelmes gondolati funkciók.
3. Intelligens gondolatoknak engedelmes vágyak és érzelmi erők.
4. Intelligenciának alávetett érzelemnek engedelmes test.

Az akarat hiányzik az átlagos mechanikus embernél. Neki csak vágyai vannak, és amit erős vagy gyenge akaratnak neveznek, az csak a többé-kevésbé tartós vágyainak, kívánságainak folytonossága.
Egy olyan embernél, aki a négy testet birtokolja, a fizikai test automatikussága a többi test befolyásától függ. Van egy egyedüli én, teljes, osztatlan és állandó.
Csak az ilyen akaratot lehet szabadnak nevezni, mert független a véletlentől, és nem lehet megváltoztatni, sem kívülről irányítani. A fizikai test adott, további három testet meg kell szerezni és rögzíteni. Csak az ilyen embert lehet a szó teljes értelmében Embernek nevezni. Ennek az embernek sok olyan tulajdonsága van, ami az átlagembernek nincs. Az egyik ilyen tulajdonság a halhatatlanság.
A halhatatlanság felé vezető általánosan ismert utakat három csoportra lehet osztani:

- a fakír útja
- a szerzetes útja
- a jógi útja.
G.I.Gurdjieff

Luczifer 2009.01.04. 20:26:30

És mondjuk az empátia? E mögött nincs valami közös? A várakozás említésével a várakozók lelkiállapotának átélésére céloztam. Ha nincs bennünk közös akkor erre, hogyan kerülhet sor? Vagy a tömeg lélektana nem hasonló egyéni reakciókon múlik? Vagy a fenyegetésre adott lelki tipikus reakciók, a tipikus elhárítások. Azt, hogy ezt „természetnek” nevezzük, vagy sem azt nem érzem oly’ kiemelt kérdésnek, de azt hiszem, hogy vannak ilyen általános dolgok, és ha a válság spontán folyamataiba nem avatkoznak be jelentős erők, könnyen a jelzett magatartások írják a történetünket.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.04. 20:26:52

Duende, számomra itt nem az a kérdés, hogy egyik vagy a másik igaz-e, hanem, hogy ki és miben tételezi az ember lényegét.

ZinczyKa 2009.01.04. 20:30:26

Bakker, akkor nem kaptad meg az emilt? Mondjuk ilyen hülye címmel... Majd megoldom, türelem. Most edzem a testem, a gép éccakai műszakra marad, de semmi para.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.04. 20:49:34

Ilyen általánosságok alá az egyén soha nem gyűrhető be. Lásd, amit a tömegről írsz! Az csak tömegben figyelhető meg, ami ráadásul még mindig nem azt jelenti, hogy ne lennének még e tömegben is olyan egyének, akik ellentétesen reagálnak, akikre mincs efféle hatással a tömegnyomás. És a tömegben megjelenő,vagy a fenyegetésre adott reakciók akár egyes állatfajokra is jellemző lehet.
Ami pedig arra vonatkozik, hogy kiknek és milyen magatartása írja a történések mikéntjét és sorát, hát én bizony azt látom, hogy a sokaktól eltérő, közülük kiemelkedő gondolkodású, viselkedésű, azaz szuverén emberek is elég sokan vannak, nem beszélve a ritka, egyéni teljesítményekkel a történésekre befolyást gyakorlókról. Tehát én azt mondanám, hogy "általában ember" nem létezik. Ez olyan lenne, mint az átlagember, ami szintén egy hülyeség, még akkor is, ha a Statisztikai Hivatal nem képes nélküle meglenni.

el duende (törölt) 2009.01.04. 21:39:31

Világos, Malvi.
Viszont az idézett szövegben szerintem pont az van tök jól leírva.

EL LOBO - A farkas · http://joljarok.hu/blog 2009.01.04. 22:41:03

A rendszerváltás közeledtekor kicsit rádióztam - mármint nem csak füllel, hanem mikrofonnal is. Azidő tájt kellett volna "megbarátkoznunk" a munkanélküliség fogalmával, ami nekem speciel sehogysem akaródzott.
Egyszer riportot készítettem a pécsi pszichiátriai klinika akkori vezetőjével, Osváth professzorral, aki a munkanélküliség kérdésköréhez érve olyasmit mondott, hogy az egészséges embernél ez az ideiglenes állapot alkalmas arra is, hogy az illető koncentrálja tudását, ismereteit, lelki energiáit, kilépjen a megszokott tespedségből és új utakat, új lehetőségeket keressen!
Paff voltam...

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.04. 22:55:40

Bingó, Lobo! Ez most nagyon illeszkedik! ::)))

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.04. 23:00:39

@Luczifer:
Ugye, ugye! Mert mindig mindent szanaszét hagysz a lakásban, mert soha nem pakolsz el magad után, édes fiam! ::))))))))))))

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.04. 23:05:36

@el duende:

Igen, igen értem, és tulajdonléppen igazad van.
Csak tutdod én nem tudok mit kezdeni - mert az én világlátásom másként építjezik, mint a tiéd - a "magasabb testekkel", meg effélékkel. Tudod, ez már régebben is kiderült. De azóta rájöttem, hogy alapvetően nincs ezzel semmi baj, mert tök mindegy, hogy ki milyen úton jut el a lényeghez, a fontos, hogy odaérjen! ::))))

Luczifer 2009.01.04. 23:22:49

A családi viszonyok kuszálódnak. :)

ZinczyKa 2009.01.05. 00:01:02

MIért? Nekem zavarosak a kommentek. Van egy farkas is a családban?
Most akkor tulajdonképpen kaptál valamit, ami jót tesz az empátiádnak vagy nem kaptál?
Malvi, basszus, te nem lehetsz a nagyanyám.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.05. 00:10:43

Zinczy, de hülye vagy, itt szakadok a rühügéstül! Hát az nem is, de azért lehet még pár variáció a témára! Mondjuk Lucifer bejárónője? Valamelyik ex-e, vagy az emeletem lakó szeretője. Na, ez jó, és akkor a földszinti meg lehet a bejárónő! Muhaha::))

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.05. 00:17:05

El Lobo, jelentkezz! El Lobo, jelentkezz!

Szereposztás van!::)))

És ez lesz majd az Ördögi ELSzabó-család! Duende lehetne a jósnő:::))) Lesz majd felvezető zenénk is, szöveggel együtt: ELSzabtuk, ELSzabtuk.......::))

el duende (törölt) 2009.01.05. 00:33:15

@EL LOBO - A farkas:

Nekem nagyon sok olyan időszakom volt, mikor épp nem volt munkám. És tényleg kihasználtam. Olvastam sokat, alkottam, elmélkedtem, pihentem. A profnak tökre igaza van.
Ezek az időszakaim nagyon fontosak voltak, és alapvetően hozzájárultak ahhoz, hogy átalakuljak. Hogy változzam. Eleinte nehéz volt megélni őket, de aztán tényleg ajándékként fogadtam őket.

el duende (törölt) 2009.01.05. 00:43:28

@MALVINA:

Egyetértek. Én szintetizálok, tulajdonképpen.
Ateistának túl vallásos vagyok, hívőnek meg túl ateista. Na szóval, Duende egy külön kategória. Mindig is magányos farkas (!!! :-))) ) voltam. nem vagyok sem hívő, sem ateista. Nem utasítok el semmit sem, de nem is fogadok el vizsgálat nélkül semmit sem. Gurdjieff sorait azért idéztem, mert igaznak érzem. És mindegy, hogyan nevezzük azt, hogy valaki tudatosabb lény. Hívhatjuk többlet "testeknek", ahogy Gurdjieff, vagy hívhatjuk egyszerűen csak tudatosságnak.
A lényeget és a különbséget a két lény között nagyon jól megragadta. Ezért tartottam meg.
És azért, mert életem során hasonlókat tapasztaltam, éltem meg.
Soha nem idézek olyat, mit nem éltem át, ami nem az "enyém".


Malvi, nagyon humorodnál vagy... Olyan jt nevettem, tényleg. Irtó jó a társaság
Még mindig rötyögök.
Jósnő?! Én?!
Na nem... :-)
Boszi, az igen. :-)))
El-Szabó cslád, mi? :-)))))))))))))))))))))))
(A szomszédasszonyom mindig vajákos szomszédasszonynak hív... Vajh' miért?!)

el duende (törölt) 2009.01.05. 00:45:47

Lucifer, még mindig nem hiszel a válaság embert alakító erejében?! :-))

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.05. 00:57:19

Szerintem minden megvan benned, ami egy jósnőhöz kell! És a jósnő nem is áll olyan messze a boszorkánytól! Én például soha nem azt szoktam monadi, hogy na, most akkor megjósolom, hogy..., hanem hogy megboszorkányolom, hogy.... ::)) Szóval gyúrjál az üveggömbre és/vagy a seprűnyélre Duende!::)))

el duende (törölt) 2009.01.05. 01:07:19

Egy Tűzvillám nagyon drága ám... Harry Potter is megmondhassa. De majd meglássuk. A vak (jósnő) is megmonta... :-)))

Egyébként, tényleg lehet látni a jövőt. Ha jó emberismerő vagy, ha vannek érzéseid, erős intuíciód, elég jó sansszal meg lehet látni egy másik ember útját. Mert az utunk belőlünk fakad. Az utunk a jövőnk. Semmi boszorkányság nincs benne.

Na jó. Egy kicsit. csak egy kicsi! :-)

ZinczyKa 2009.01.05. 05:09:56

Azt kell mondjam, a 4 óra alvás nem volt elég. Ez kezd egy nagyon bonyolult család lenni ::)) Pedig tényleg most már legalább két szembiccentő izmom szálkásabb lett. (Miközben azt is mondta Alexandra, hogy "ez most nem kell, hogy fájjon". ::)))
Én, be kell vallanom, nem értek ebből semmit. Majd vki okos a családból magyarázzon.

Luczifer 2009.01.05. 07:49:27

@el duende:
A válság embert alakító erejében messze hiszek, csak épp az ember elembertelenítését, kifosztását, megalázását sejtem eredményként. Itt még most is szédítőek a lehetőségek. Töménytelen regresszív folyamat jöhet elő, ami alól senki se vonhatja ki magát. Veszélyben az emberek leépülnek, agresszívek, amorálisak lesznek, a kooperáció helyett beállnak a tekintélyek, az erő alá. És milyen tekintélyek vannak a láthatáron? Vannak kivételek, de a zöm leépül. A mindenki gondolja át, menjen meditálni, találja meg magát, aztán jöjjön vissza, stb. ahogy azt Lobonak mesélte a Professzor úr egy tegnap még dolgozó, a családját eltartó ember számára tragikus. A halálos ítélete. Szociálisan feltétlenül.

ZinczyKa 2009.01.05. 09:02:52

Drága Papi,
ez a te emiled, nem működik. Feszt azt írja nekem, hogy az üzenet delayed. Én nem tudom a megoldást innentől fogva.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.05. 10:51:31

@Luczifer:

Én meg azt gondolom, hogy a világon az arányo, már ami a józanész pro és kontra bornírtság, avagy ellenállás és legyőzetés kérdésében soha nem volt szignifikánsan másként. Mégis itt vagyunk még mindig. És nem gondolom, hogy elein, pláne őselelnk kevesebb szenvedéssel, küzdéssel és lemondásal élték le az életüket. És ha valamiben sikerült egy jottányit is előrelépni, az csakis azért következhetett be, mert az emberek nem hagyták, hogy az apátia uralja a szívüket és az agyukat - hatalmak ide, hatalmak oda ! Ez olyan mint a költészet: írni kell akkor is, ha sírni kell! Mert amíg költészet van, akár bánat, akár öröm szüli, addig van az ember is.És most ne csak feltétlenül Goethe-re tessék gondolni, hanem mondjuk a Altamira-barlang barlangrajzaira!!! ::)))

ZinczyKa 2009.01.05. 11:21:24

Bocs, hogy beledumálok a kommentfolyamba, de megtettem. Ha így sem ér oda, akkor végső esetben kérdezd Malvit. Ha nem, hát a láthatatlanság homályában maradnak az unokák is. Akkor így akarja a netszörny.

el duende (törölt) 2009.01.05. 11:35:55

@Luczifer:

Értelek én, mégis Malvinával értek egyet. "Tömegről", meg "átlagemberről" nem lehet beszélni. Nem lehet "dolgozni" vele.
Minden, mindig csak az egyéni ember szintjén változtatható meg. Nincs olyan, hogy tömeg.
Még még egy másik embert sem tudsz megváltoztatni, nemhogy egy tömeget mozgatni... Egyetlen ember tud az egyenletben változni, és az mindig az adott egyén.
Hibás az egyenleted.
Azzal is egyetértek Malvival, hogy mindig is voltak nehézségek, minden korban. Minden ember életében, ez az élet velejárója, ezek erősítenek meg minket, ezek is hozzá tartonak a játékhoz. Ezek csak kihívások. Nem átkok vagy áldások, egyszerűen azok, amik. Megoldandó feladatok.

„Tegnapon s a holnapon
És a messze eljövendőn
Egy a törvény: nincs halandó,
Ki az életet baj nélkül éli végig, bárhol él.”

Szophoklész: Antigoné

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.05. 11:36:44

Zinczy, én is elküldtem a linket az Ördögbe! ::))) Talán valamelyik odatalál!::))

ZinczyKa 2009.01.05. 11:44:01

:::))) Hát ki tehet ennél többet?? A többi az isteneken múlik.

Luczifer 2009.01.05. 13:38:48

Remek! Az Istenek szeretnek! Látom az unokám és a kacsám! És ez még nem olyan kacsa.

ZinczyKa 2009.01.05. 13:46:30

Nagyszerű, s ha elég furfangos vagy, láthatod az egész népes kompániát ::))

EL LOBO - A farkas · http://joljarok.hu/blog 2009.01.05. 15:05:46

Jelen!
Szóval jöttem a szereposztásra az El Szabó-család c. darabhoz.
Én a kutya akarok lenni (El Eb), mert már sokat voltam farkas. A két szerep között amúgy sok a rokonság, viszonylag szépen lógatom a nyelvem, csóválom a farkam, miegyéb.
A rossz szereplőket majd megugatom, a jókat meg nem.
Nos, lehetek El Eb?

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.05. 15:43:30

Én rábólintottam! ::)) Jó a név is! Majd kiabálhatsz ránk, ránk, az ELSzabó családra - akik nome est omen, mindig el is szabjuk -, hogy "mert sosem hallagttok rám, az EL Eb ugattam szét a pofámat, de meár megint hába!" És hát máról az ebufgatta is értelemszerűen EL Ebugattára változik! ::))))

p.s. Fontos kérdés, kinek a kutyája, EL Ebje leszel, mert mindenki kutyája, az senki kutyája, oszt rendszeres kaja nuku! Mert a család kutyája, az pont olyan mint a társadalom problémája! Ugatni mindenki ugatja, csak megoldani képtelen!::)))

ZinczyKa 2009.01.05. 17:00:36

Ja, én azt hittem ez egy melodráma. Esetleg ókori görög tragédia :( Én szeretnék meghalni hosszasan a színpadon mindenesetre.
De kutya helyett nem lehet macska? Mert a farkas és a kutya egykutya. A macska meg nem tulajfüggő. Vagy igen?
És akkor mindenkinek új név kell most? Mert én La Desaparecida szeretnék lenni, ha kérhetek.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.05. 17:25:56

ELSzabó La Desaparecida ! Ennek így semmi akadálya!
De neakarjál már rögvest a túlvilágról indítani! Ugyanis retrospektív formációban nagyon bonyolult a szálakat rekergetni, vezetgetni. Akkor te, mint a család elsőszülött lánya, szuicid hajlamokkal megáldott borderline szeélyiséggel leszel beleírva a történésfolyamba! Hm? Így megfelel? Apád egyébként is ehhez pont megfelelően és kellőképpen aggodalmas egy figura! ::)))))

el duende (törölt) 2009.01.05. 19:01:24

:-))))

És az istenek?! Nekik is szólni kell, hogy itten modern Oidipusz-dráma íródik, vagy mi. Legyenek szívesek az Olümposzról kicsit letekinteni, rettentő sok elfoglaltságukat félretévén.
És kórus is kell.

Kezdjük Woody Allenesre venni a figurát... A hatalmas Aphfrodite ugott be, kapásból! :-))

ZinczyKa 2009.01.05. 22:41:10

Akkor már Desaparecida d'el Szabó :)
persze, istenek kellenek ::))
A broderline személyiség szuicid hajlammal tetszik.
Csak apám ne aggódjon.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.05. 23:39:32

- Majd ha kitelepülsz külhonba!
- Legfeljebb félistenek!
- Fene a gusztusodat! Hogy mi tetszik neked ezen??? Erre szokták mondani, hogy jódógábamánemtujjamitakar!::))
- Apád meg ha nem miattad, akkor a világért aggódik, kivéve reggel fél nyolc előtt!! :)

Luczifer 2009.01.06. 02:06:52

Kis gyerek kis gond, nagy gyerek nagy gond. A kis gondot persze az emlékezet teszi kicsivé, de tulajdonképpen mindegy a szeretet így is, úgy is aggodalommal jár.
Istenekből azért ne vigyük túlzásba. Kellenek, kellenek, de félek gond lesz velük. Mindig a maguk frankó tippjeivel jönnek. Azt szokták gondolni magukról, hogy Istenek.
Pindurék szerint fiú kutya jöhet. Azt mondják, legfeljebb megnevelik.

ZinczyKa 2009.01.06. 08:34:30

Kik azok a Pindurék??? Valaki írja már össze a szereplőket ::))
Amúgy nekem aztán mindegy, én biztosan nem viszem sétálni a kutyát ebben a hidegben.

Luczifer 2009.01.06. 09:00:33

Ah! A fiatalok, akiknek minden új. Pindur és Gida két kutyalány. Most magukat sétáltatják. Ha bejönnek, lábat törölnek, evés közben nem beszélnek, aggódnak értem és mindig megdicsérnek. Jó példával szeretettel nevelnek.

ZinczyKa 2009.01.06. 09:05:45

Ahááá ::)) Ennyi nő közt nem vész el az apám. Ez jó.
Fajtájuk? Bernáthegyi és kecske?

Luczifer 2009.01.06. 09:16:59

A kecske nem kutya. Német juhászok, magyarul farkasok.

ZinczyKa 2009.01.06. 09:37:53

Jaja ::)) A Gida miatt gondoltam, nem tudtam biztosra, mennyire vagy jó biológiából.
De azért bizarr névválasztás, egy kiskecske nevű farkas.

Luczifer 2009.01.06. 10:09:01

Felnőttként kapta a nevét. Sovány volt, csetlő, botló meg szép. Mint a lányok. No meg pimasz. Mint a lányok. Ez utóbbit – mint túlzó általánosítást – majd nyilván visszavonom.

ZinczyKa 2009.01.06. 10:48:55

Ó, majd kénytelen is leszel. Túl sok ebben a drámában a nő ahhoz. Volt róluk poszt? Ha már.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.06. 11:17:34

::)) Akkor már EL-Szabó EL Ebbel egy kész farkascsordánk van, akiket EL-Szabó apó "navigál". Ezért hát okos kis társasággá nevelődtek, tudják, hogy öszöd, nem öszöd, nincs más! Minden többi csak definiciós kérdés.::))

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.06. 11:37:32

Túr az óperencián, túr a tengeren, van egy ország: El-Túr. Na, itten, az ország fővárosában , a mintavárosban EL-Nézedben, a Sereghajtó utca 21-es számú bérházának ötödik emeleté, egy háromszobás lakásában él, éldegél az EL-Szabó család, az ő három generációs pereputtyával együtt..

EL-Szabó Apó / özvegy / - apa
EL-Eb
EL-Pindur - az apa farkasai/kutyái
EL-Gida
ELSzabó La Desaparecida - a lánya
EL-Szabó unokák - ezekre még lehet jelentkezni !
EL-Vár - az apa, a ház 7. emelétén élő szeretője
El-Végez - bejárónő / az apa földszinten lakó másik szeretője
EL-Bosza - a család jósnője/boszorkánya

.....

Na, itten tartunk, lehet tovább árnyalni a képet!

:::)))

Luczifer 2009.01.06. 12:37:58

Malvina El- akar tenni láb alól! :)

el duende (törölt) 2009.01.06. 13:46:30

Ha már La Desaparencia szenvedni szeretne a színpadon, arra gondótam, hogy indíthatnánk egy átokkal/áldással. Én mint Banya követném el, midőn szépséges hősnőnk megjelik az élet színpadán.
Mondjuk a jól bevált arab átkot szórnám rá, miszerint: "Teljesüljön minden vágyad".
Majd Banya balra el.

Ennyi farkas, és sehun egy masska?! Nekem kell masska. Kasskaringós masska. Anélkül nem banya a banya.

ZinczyKa 2009.01.06. 14:47:23

Jajjjj, én most a színről el, mert azt kívántam, bárcsak uszodába vihetnék két vinnyogó nagycsoportos óvodás lányt szép hosszú hajakkal.
"Hasta la vista, baby" Még jövök ma a színre haldokolni.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.06. 14:47:53

Lucifer,::))))
hát erre a következtetésre meg miből jutottál? Sok a két szerető? Szerintem ez is az a helyzet, amikot a keveseb a több és fordítva! Mégha nem tettelek volna özveggyé, hát akkor érteném, de így???::)))

Duende! Ez tökéletes kiegészítés! Én csak lefelejtettem a masskákat, mert számomra az evidencia, hogy vannak.
Tehát
EL- Simít - EL-Vár masskája
EL-Borzad - EL-Végez masskája
EL-Limina - EL-Bosza masskája

Így beseder? ::))

el duende (törölt) 2009.01.06. 15:49:55

Aha! :-))))

Ha lehet, masskanevet kérném El Diablora (bocs lucifer) változtatni, köszönöm.
:-))

Ha Lucifer nagyon tiltakozna, akkor El Evidenciára, ha lehet. Mucsosz grasziasz!

ZinczyKa 2009.01.06. 21:33:39

Írtam egy felvonást, de az enyémbe is betettem, mert a zenét itt nem tudtam hozzá prezentálni.

Átok vagy amit akartok - vidám egy elvonásos Vízkeresztre.

Első és egyetlen szín:

El Szabó Apó özvegyen ül füles foteljében a színpadon középtájt. Ölében El Laptop, lábánál kutyái: El Eb, El Gida és El Pindur. Nyakában piros sál, szemlátomást szakértői jelentést próbál írni.

A háttérben balra El Végez takarítást mímel, közben a férfit figyeli, majd egy lopott pillanatban rúzsoz egyet a falon függő Ófelnémet tükörben.

A háttérben jobbra El Vár kalapban, kisestélyiben, várakozón néz a férfira.

El Vár: Na mi lesz, nem jössz?

El Szabó: Nem látod, hogy dolgozni próbálok? A világ sorsa függ ettől a szakértői véleménytől.

El Vár (duzzogva): Nem hiszem el!! Mióta megvettem a jegyeket erre az előadásra! A kísérleti finn színház vendégszerepel. Ha nem jössz, elmegyek egyedül.

El Szabó (bizakodva felpillant): Menj, nézd meg helyettem is.

El Vár jobbra sietve el, közben dühösen végigméri El Végezt.

El Szabó sóhajt.

El Végez: Mit csinálsz?

El Szabó (most már ingerülten): Nem hallottad?? Szakértői véleményt írok a kelet-tadzsikisztáni helyzetről.

El Végez: Jól van na. Hogy megy?

El Szabó: Sehogy.

El Végez (fellélegezve): Jó, akkor hozhatom a kappant?

Majd jobbra el.

El Eb: Vaúúú

El Bosza érkezik. Kezében fazék, benne szellem.

El Szabó (elérzékenyülve néz rá): Megjöttél?

El Bosza: Meg. Főztem neked.

El Szabó: Finom?

El Bosza: Nagyon. Átokfőzelék.

El Szabó (már nem is néz fel): Csak még ezt az egy mondatot ...

El Bosza: Nem hiszem el, hogy sosem figyelsz rám. (Átkozódva): Azt kívánom, váljanak valóra a kívánságaitok !! Ostoba El család!!

El Bosza dühösen el El Diabloval.

La Desaparecida érkezik Fuck the Norm feliratú pólójában, acélbetétes bakancsban. Egyik kezében sör, a másikban egy szamovár. Utóbbit zavartan a színpad szélére teszi, mert rájön, hogy az egy előző előadásról maradt nála.

La Desaparecida: Papi, megtaláltalak!

El Szabó: Dolgozom.

La Desaparecida: Én szuicid hajlamú borderline személyiség vagyok.

El Szabó: Tudom. Aggódom is. (Luciferi vigyorral:) Meg akarsz halni?

La Desaparecida: Igen. Vagy nem. Szeretem az életet. Akkor bipoláris vagyok.

Ekkor fényesség támad, a színpadon megjelennek a szereplők, de mindenki más egy kicsit.

El Szabó piros sálban, kappannal a kezében boldogan nézi a családját.

El Vár és El Végez közös alakká olvad, és az előtérben El Vanda táncosnőként lejt.

El Bosza rájön, hogy régóta keresett nővére La Desaparecida, aki végre értelmét leli a szamovárnak, csak kell hozzá még egy nővér. Közben La Desaparecida nagyobb baráti társasággal érkezik, és El Boszával egy délvidéki kocsmába távoznak.

El Eb délre költözik és blogot nyit. Jól jár vele.

El Gidáról kiderül, hogy az elveszett harmadik nővér, mert szép és pimasz.

El Pindurból farkas lesz.


A rendező lehet Guy Ritchie vagy egy epigonja, mert egykutya. A kritikát Gofrinak kell megírnia, isten irgalmazzon nekünk.

el duende (törölt) 2009.01.06. 23:26:55

ZniczyKa, zseniális vagy!
És ezer hála Néked. Úgy nevettem, hogy a könnyeim is kijöttek! Köszönet, egy élmény volt olvasni!
Megyek, és meghallgatom nálad a zenét is hozzá!

(El Banya könnyes szemmel, Oscar-ját szorongatva, kissé hüppögve külön köszönetet mond ZincyKa-nak, amiért orrát meghagyta természetes voltában, mert különben eltérítette volna a mágneses vihar a díjátadó gáláról.)

Luczifer 2009.01.06. 23:52:48

Pilátusként; hiába tudni kell valamikor, valahol lenni - a hol-t és a mikor-t előre nem tudhatjuk - hogy az ember számára érdemtelenül is megnyíljék az út a halhatatlanság felé. Nem félek, Gofri akármibe is mártja tollát, kezét ZinczyKa, a lélekformáló művész, a tündérek és a boszorkányok királynője vezeti. Soha nem lehettünk ennél nagyobb biztonságban.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.07. 00:03:16

Zinczy, cseszd meg, ez k. jó! ::)))
Én csak egy ponton változtatnék a kissé holivúúdos végkifejleten! Így:

EL-Bosza alakja hirtelen ködfelhővé válik, beborítja EL-Várt és EL-Végezt, majd a köd feloszlása után ott áll El-Bosza egyedül , kalappal a fején, kisestélyiben, kezében a felmosóvödörrel! / A ködfelhő felereszkedik az igazságról : EL-Vár és EL-Végez is maga EL-Bosza volt./
És csak ezután mennek el együtt La Desaparecidaval.
EL-Szabó apó meg egyedül marad, nyakában a piros sállal, kezében a kappannal, aggódó tekintettel bámul utánuk, miközben halkan sóhajt egyet nagyot: hiába, semmi sem változik, ezt is el-szabtam!
/ Függöny/

ZinczyKa 2009.01.07. 10:56:11

Köszönöm a szereplők hozzászólásait. Bátorítanám a többi szereplőt is, nyilatkozzanak, amennyiben átírnák a felvonást. A Homály Kiadó egyébként már érdeklődött.

Igen Malvi, a változtatások tetszenek, azzal a kivétellel, hogy apám mégsem maradhat magára egy kappannal. Ezt gondoljuk át újra.
Picit meg muszáj hálivudosnak lenni, mert akkor oda a Bosza Oscar-ja.

Apámnak: értem én a szülők homályos tekintetét, nade azért :))) Se művész, se királynő. És egy pillanatra se jusson eszedbe, hogy biztonságban vagytok :D :D (Ez itten egy luciferleányi kacaj.)

Luczifer 2009.01.07. 11:28:17

Lányom! Igazad van, de ne kiáltsuk ki igazadat a világba. Örülnék, ha a homályos tekintetemet párásra cserélhetnénk. Így ugyan nem igaz, de mégiscsak könnyebb elviselni. Egyébként is, ha szabad utat engedünk az igazságnak, akkor a végén nem egy kappannal maradok, hanem ki kell mondani, hogy én vagyok a kappan.

ZinczyKa 2009.01.07. 11:52:05

Párás, igen, ne haragudj. Nem homályos :::))))
Abszolút érvényű igazság pedig nemigen van, így abban biztos vagyok, hogy nem te vagy a kappan. Dramaturgiailag sem lenne helyes egyébként.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.07. 12:14:55

Miért? Aszolút megoldható! A darab végén egy embernagyságú kappan marad a színen, nyakában piros sállal, karmai között EL-Szabó apóval! ::)))

Egyébként is az én verziómban stimmel is a dolog, hogy apó egyedül maradása a helyzet változatlanságát mutatja, hiszen addig is egyedül volt, hiszen csak káprázat volt minden! EL-Bosza kápráztatta el őt egy EL-Vár és egy EL-Végez látomással! Ezért mondtam eeről Zinczynél, hogy vérrealista vég! ::))

el duende (törölt) 2009.01.07. 17:47:31

Hát Malvi, nem tudom. Lucifert szerintem nem könnyű elkápráztatni. :-)

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.07. 20:28:52

Duende, az hogy káprázat volt csak minden, az nem egyenlő azzal, hogy valakit elkápráztattunk! ::)))) Puszta érzéki csalódás volt az egész...

De súlyos hiba Lucifer összekeverni EL-Szabó apóval! És fordítva. Amikor Kovács Benő Hamletet játszik, akkor nem Kovács Benőbe szerelmes - ha egyáltalán - Ophélia , hanem Hamletbe! Márcsak ilyen, az a fránya lételmélet! ::))

el duende (törölt) 2009.01.07. 22:57:31

Igaz, Malvi... Összekevertem a szezont a fazonnal vagy mi. :-) Bár Shakespeare azt mondja, színház az egész világ... :-))

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.07. 23:41:57

Mert a Színház a önálló létezésén kívül értelmezési modellként is funkcionál. De ahogy a mondatban is benne van, a Színház önálló létező!

el duende (törölt) 2009.01.08. 00:11:16

Igazad van. Csak vicceltem ám... :-)

ZinczyKa 2009.01.08. 09:45:39

Malvi, te mostanában vészesen komolyan veszed magad ::)) Menjünk inni :)

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.08. 11:14:03

Ugyan már, semmivel se jobban vagy kevésbbé mint egyébként. Hiszen tudjuk, hogy humorizálni is csak komolyan lehet, sőt érdemes.... ::))))))

ZinczyKa 2009.01.08. 18:41:53

::)) Komolykodni meg csak nagy-nagy humorral. Ezt sose feledd.
Csak tudnám, apám hova lett. Kelet-Tadzsikisztánba ment?

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.08. 21:38:06

Így van! Aki pedig nem veszi, arról többnyire nem a küldő fél tehet, akárcsak ebben az esetben ! ::))

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.08. 23:21:16

Tényleg, Lucifer nagyon kummant! Biztos valami nagy poszt készülődik ! :))

ZinczyKa 2009.01.08. 23:43:02

Szerintem a második részt írja. Vagy nem találja a piros sálat. Vagy megette a kappant. Ezekre tudok gondolni :) Kicsit kínos, alighogy megtaláltam, elveszett.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.01.08. 23:45:53

Egy Lucifer sosem veszhet el! Mindig ott és akkor bukkan fel, ahol és amikor nem is várjuk. Meglásd!:)
süti beállítások módosítása