egy új hely

miért kell a blog?

"hátha valakinek örömet okoz, hátha valakit bosszant"

ki Luczifer?

Tulajdonképpen mindenki tudja, nem más ő, mint a sokat akaró kirúgott arkangyal, a világossághozó. Az egyik tény, a másik beváltatlan ígéret. Zuhanás + egy impozáns program elhalasztva. Azt hiszem ez teljesíthető.

kanyar a sugárúton

Luczifer = lucifer, illetve lucifer = Luczifer. Tudom, ne mond, de így a biztos! A változtatás nem azért történt, mintha bármi bajom lett volna a luciferrel. Meg voltam vele elégedve, bevált. De mit lehet tenni, ha a kiscicákat Lucifernek keresztelik és ezt követően a lelkes gazdák a világ összes lehetséges módján regisztrálják a cicusukat. Lucifernek a cicák nem hagytak egy talpalatnyi helyet sem. Hitted volna?

és azokat, akik csak itt férnek meg egymással

felnőtt látogatóknak

friss topikok

  • Indiáner: Hát mit tehet egy falkavezérrel? Követi! (2013.03.27. 22:18) Asszimiláció
  • Izabella.Jones: Blog revival, yes! ::)) Egyébként érdekes, hogy nem budapesti lakosoknál is megfigyelhető a kór. M... (2013.03.12. 10:56) Budapest szindróma
  • : Találtam egy honlapot, amelyre belépve, belépési csomagtól függően minden beszervezett tagod után ... (2012.03.29. 16:25) Egyszerűség
  • Dig, Lazarus!: Akiket nem lehet becsapni! Kiállnak a kormányfô mellett, aki egyedül képes feltétel nélkül elfogad... (2012.01.24. 13:16) Százezrek tüntettek
  • Biedermann: Óh, ez a dallamos német nyelv! :) Boldog Karácsonyt! (2011.12.24. 16:18) Boldog Karácsonyt!

naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

címkék

címkefelhő

Idillek

2009.12.27. 10:44 | Luczifer | 54 komment

Idill I. A békés boldogságot leíró egyszerű emberek életét eszményítő bájos, bájolgó életkép.  Célja a fogságban tartás. Idill II. A sötétség idillje a hitványságot, a silányságot leíró egyszerű emberek életét fikázó, életkép. Célja a fogságban tartás. 
 
Egy rádióműsorban egy kedves riporternő telefonon felhív egy hasonlóan kedves asszonyt. A hasonlóan kedves asszony azzal érdemelte ki a kedves riporternő érdeklődését, hogy festményét hirdette az interneten. A beszélgetés elején a kedves riporternő elmondja, hogy a felkínált mű egy marha nagy kép, esőerdő, vízesés, sok trópusi növénnyel, párolgással. Nem mondja, de érződik, vacaknak tartja az alkotást. A hasonlóan kedves asszony ezt követően – tényleg kedvesen – elmondja, hogy ő egy autodidakta festő és abból él, hogy ilyen-olyan képeket, portrét, lovat, impresszionista őszi tájakat stb. fest. Az előbbiek drágábbak, az utóbbiak olcsóbbak. Ez a képe pechére bennragadt egyébként úgy szervezi, hogy megrendelésre készüljenek a képek és így nincs elfekvő készlete. Ezt követően szó esik a technikáról, az árakról. A kedves riporternő úgy saccolja, hogy egy-három naponta 4-8 ezer forintot keres az asszony. A kedves asszony kellemetlenül érzi magát, hagyja találgatni a kedves riporternőt, majd közli kb. 40 perc egy kép. Az órabére jobb, mint a vélt napidíj. És lehet, hogy ... Itt jön a kedves riporternő első váltása. Hogyan tudja, így gyártani ezeket a képeket? Az eszközökkel kell tudni bánni – hangzik a válasz – ha az ember megtanulja, megy, mint Önnek a beszélgetés. Könnyed műnevetés. Egyedül él? – vált megint a kedves riporternő. A kedves asszony elmondja, hogy van egy férje, egy kislánya. – Remélem, támogatja Önt? – Ó én támogatom őt, mert amikor hazajön olyan fáradt, hogy eldől. – Hány éves? – Én harmincegy – A férje? – Ő fiatalabb. – Elég korai eldőlnie jegyzi meg a kedves riporternő. A kedves asszony kínos nevetésével vége a riportnak. Lehet, hogy mondott még valamit, például, hogy keményen gürizik az embere, de azt nem tudjuk. Mindenesetre nagy nehezen sikerült megaláznia egy kedves asszonyt. Női mivoltában. Ha már jó az órabére. A kedves riporternő a kedves asszony önbizalmának módszeres lerombolása terén kifejtett erőfeszítését figyelve javaslom a Nők a Nők ellen mozgalom megindítását. Játszanak nyílt kártyával. A gonoszkodók.
***
A párbeszéd lényegét idéztem, akit érdekel a mr1 12/26 Szombat délelőtt c műsorban meghallgathatja. (kb. a műsor 30-53. perce között)
 

A bejegyzés trackback címe:

https://luczifer-bazar.blog.hu/api/trackback/id/tr141625735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZinczyKa 2009.12.27. 12:26:41

Ez nagyon szemét. De lehet,hogy arról van szó, a riporternő nem szeretné, ha a kedves asszonynak jobb lenne. Ha jobban érezné magát, hiszen valószínűleg a kedves riporternő sem érzi magát egészen jól.
Vagy a másik lehetőség, hogy ezt tanították a riporteriskolában. Ezt nem tudom, sosem jártam riporteriskolába.
MOndanám szívesen, hogy nem számít a nem, de sajnos igazad van. A Nők a Nők ellen mozgalom virágzik.

Luczifer 2009.12.27. 13:34:12

Mindent elszedett - el akart szedni - tőle. Talán még azt lehetett volna megkérdezni, hogy kellett magának az a gyerek?

trendo 2009.12.27. 14:11:32

Furcsa nekem, hogy a nők sokkal kíméletlenebbek, gonoszabbak tudnak lenni egymással, mint a férfiak, akik legfeljebb bunkók, taplók, heccelődőek leginkább, de egy kis lökdösődés, alfa-hím presztízsharc után meg tudnak békélni. A nők zöme évekig képes a frusztrációját szinte dédelgetni magában, míg végre keserű bosszúvágya előtörhet. Ilyen besavanyodott luvnya lehet a Te riportered :) Mondanám, hogy kéne mutatóba vagy kettő ilyen még... de a zöme pünkt ugyanilyen :))))
Élükön a Nagyasszonnyal, az exelnöknővel... Kondor Katival, akinek a korszakában ez a stílus totál meggyökeresedett!

trendo 2009.12.27. 14:13:43

Amúgy leteszem a nagyesküt, hogy kis hazánkban az irígység és nem a katolicizmus a legtöbb hívőt számláló "vallás"...

gofri_ (törölt) 2009.12.27. 16:04:37

Nem is biztos, hogy riporterről van szó, lehet, hogy csak egy rádióban beszélgető nő. Azért az nagy különbség.

Másrészt az általánosítástól azért tartózkodnék. Azért, mert van egy bunkó rádiós, aki történetesen éppen nőnemű, még nem kell mozgalomért kiáltani. :) Mert az én tapasztalatom szerint az ilyen emberutánzatok mindenkivel így "beszélgetnek" nemtől függetlenül.
Úgyhogy javasolnék más mozgalomneveket.
Mondjuk Riporterek az Autodidakta Festők ellen. Kultúrsznobok a Megélhetési Festők ellen.
Vagy valami hasonló.

Luczifer 2009.12.27. 16:54:56

Önáltatás nem észrevenni, hogy itt a nő számolt le a nővel. A riportalany női mivoltában és nem mint suta festő lett megalázva. Ez történt.

Gombóc Artúrné · http://kultturaim.blogspot.com/ 2009.12.27. 16:58:39

A nők vélt vagy valós vetélytársaiakat érzelmi tőrdöfésekkel tudják legjobban kinyírni. Ez is csak egy túlélési fegyver. Olykor használjuk, ha kell, ha nem.

trendo 2009.12.27. 19:01:43

Azért kíváncsi lettem volna, hogy ugyanez a hölgyike milyen ájult lila áhítattal faggatta volna mondjuk Szász Endrét, aki a maga idejében -bámulatos tehetségéből minden szaftot kipréselve- végül is évekig, szériában "gyártotta" képeit, egykaptafára, nagy pénzért.
Igen, a nők néha bámulatos kíméletlenek tudnak lenni egymással. Döbbenetes, milyen precízen találják meg a gyenge pontot, és a legtöbbször a megjegyzés hangnemét, stílusát is mesterien tudják az alkalomhoz illően optimalizálni.
A legjobbak a mézédes, méregtől csöpögő "kedvessségek".

turdus merula 2009.12.27. 19:36:27

@trendo:
Igen, nagy a különbség a férfiak és nők egymás közötti harci eszköztárának stílusában.
Míg a férfiak legtöbbször direkten, egyenesen, nyíltan támadnak, köntörfalazás nélkül, őszintén megmondják a véleményüket, vagy elküldik egymást valahova, addig a nők a viperamérget bájos csacsogás és mosoly kíséretében adják be egymásnak. Ha valaki meg találná kérdezni, hogy ezt most miért csináltad, tágra nyílt szemekkel, a legnagyobb meglepetést színlelve, kérdeznék meg, hogy mit miért csináltam.
Csak mellékesen jegyzem meg, hogy a naiv férfiak, akik másképp vannak kódolva, az esetek többségében ezeket a praktikákat észre sem veszik, mégha netán fül- és szemtanúi is a mosolygó gyilkosok tevékenységének. Csak azt látják, hogy az illető hölgy bájosan mosolyog, a szövegre meg amúgy sem figyelnek oda. :-))

gofri_ (törölt) 2009.12.27. 20:17:25

@Luczifer:
Nem is erről beszéltem, elfogadom, amit mondasz és nem hallgattam végig a beszélgetést.
Ami ellen tiltakoztam, az az általánosítás.

@turdus merula:
Ezt most úgy kéne értenem, hogy míg a pasik őszintén és nyíltan, tökösen, egymás szemébe mondva, tutif@szán csinálják, addig a nők alattomosan, sunnyogva, kétszínű, haragtartó módon, igaz?
:)
Francokat. Ez is jó nagy általánosítás.
A direkt, egyenes, őszinte kritika versus hátamögötti szenyázás nem nemfüggő, hanem személyfüggő. Egyéniségfüggő.
Csak erre próbálok utalni.

Mindezzel nem cáfolom azt, hogy a rádiós csaj egy besavanyodott tyúk, akinek szúrta a szemét egy másik ember. Vagy egy másik nő.

Luczifer 2009.12.27. 20:48:25

Ha jól emlékszem van valami Nők a Nőkért izé, aminek a lényege, hogy megvédjék a Nőket a férfiak agressziójától. (Brrrr) Ha ezt megtették, akkor én gondolom a Női agressziót meg fel kéne vállalni. Legalább, amit egymással szemben tesztek.
Egyébként a nemek és a magatartások, szerepek, stb. között van – igaz nem függvényszerű – kapcsolat. Itt inkább valószínűségekről van szó és ennek alapján beszélnek férfias, nőies alkatokról, karakterekről. Ebbe beletartozik, hogy ki hogyan agresszív, ki hogyan kezeli a konfliktusokat, kinek mi a probléma az életben, stb. Ezek mérhető különbségek. Ezért a férfias/nőiese nem feltétlenül előítélet.

trendo 2009.12.27. 23:04:19

@Luczifer:
Igen, a Nana egyesület. Aminek a célkitűzései igen tiszteletreméltóak, a konkrét működés sikereit nem tudom felmérni, ismeret hiányában. Uff.

marvingalaxisa · http://marvingalaxisa.blogspot.com 2009.12.27. 23:13:40

www.nane.hu/

Nők a nőkért egyesület az erőszak ellen.
NANE. (Nem nana, Trendo Szívem :))

A nők és a gyerekek elleni családon belüli agresszió áldozatait védik, támogatják, ahogy tudják. Azaz gyengécskén, mert az erre vonatkozó, igencsak későn, (kb. 1-2 éve) megszülető törvényeket nem nagyon tartják be a hatóságok sem. Bár e törvények kicsikarásában néhány más civil szervezet mellett kétségtelenül volt szerepe a NANE-nak is.

Aztán meg azért is necces az egész dolog, mert egy rakás férfigyűlölő leszbikus, vagy aszexuális nő aktivistáskodik benne. Úgy nagy átlagban, bár biztos akadnak kivételek.

Egyszer kb. 15 éve termet béreltünk tőlük, és a párommal rosszul voltunk a falakról, az egész enteriőrből sugárzó nősténysovinizmustól.

marvingalaxisa · http://marvingalaxisa.blogspot.com 2009.12.27. 23:15:44

Bár a NANA se rossz :D

Nana, tessék ám tisztességesen bánni egymással!

marvingalaxisa · http://marvingalaxisa.blogspot.com 2009.12.27. 23:33:36

Hogy átolvasom, mit írtam, jut eszembe, a hangsúly a "férfigyűlölő"- n van, nem a szexuális irányultságon.
Bocs.

ZinczyKa 2009.12.28. 02:47:26

A sovinizmus sehogyse' jó. Se a hím, se a nőstény.
Abban egyetértek, most ne általánosítsunk túl, viszont azt sem árt elismerni, hogy a nők eszköztára ÁLTALÁBAN nem a tökös verziót mutatja, hanem a szemétkedőst. Ez nem igaz minden nőre, és nem igaz minden helyzetre. De gyakran igaz.
Hogy miért, annak gondolom, van valami pszicho vagy szocio magyarázata. Valaki kutassa ki, írjon topbesztszeller pszicho-szocio könyvet és legyen nagy neve. ::))
Kár, hogy a festőnő nem küldte el a kérdezőjét a picsába.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.28. 02:51:28

A nősténysovinizmus éppen olyan undorító és alantas mint a hímsovinizmus. És pontosan ez vonatkozik a kegyetlenkedésekre is. Akár férfiről, akár nőről van szó. Egy cseppet sem nem függő, hanem személyiségfüggő! Mindig és mindenkoron a valamilyen módon érintettek tolják, tologatják egyik oldalról a másik oldalra az egész felelősségét . Igaza van Gofrinak. Jószerével az egyetlen komolyan vehető , és nem mellesleg 21. századi véleményt ő adta.

Luczifer 2009.12.28. 08:19:17

Akkor jöjjön a vasárnapi iskola. Hétfőn. Vannak férfiak és vannak nők. Itt álljunk meg egy pillanatra és emésszük meg. A férfi / női személyiségek egymástól eltérnek. (Ez mérhető) Ha eltérnek, akkor valószínű, hogy különböző magatartásokat fognak tanúsítani. Például különbözőképpen kegyetlenkednek.

turdus merula 2009.12.28. 08:58:43

Egyszer sikerült egy könyvet kikapnom a nemek közötti különbségek egy részéről. Nem tudományos mű volt, csak ismeretterjesztő, amolyan National Geographic, Spektrum színvonalú.

Miért látnak a férfiak kiválóan térben, de miért nem veszik észre a hűtőszekrényben, vagy a sublótfiókban az orruk előtt lévő, általuk éppen keresett tárgyat.
A nők miért ennek az ellenkezőjére vannak hangolva, vagyis nem látnak olyan jól térben, de a férfiak morgására, hogy hol a fenében van a vaj, odamennek és kikapják a hűtőből a kis csomagot.

Ennek a különbözőségnek a természeti magyarázatát szépen leírta a könyv.
Az őskorban beidegzett tevékenységek, a nemek közötti munkamegosztás – a férfiak feladata a vadászat, nagy terület bejárása, belátása, az elejtett vad esetleg távolról való hazacipelése, a nők kis körzetben való mozgása, gyermekek vigyázása, a lakóterületük őrzése, növények gyűjtögetése - máig ható következménye a lényeg.

Az egyneműek közötti csatározások eltérő jellegére is nyílván van megközelítőleg tudományos szintű magyarázat, csak meg kellene találni….:-))

gofri_ (törölt) 2009.12.28. 10:18:24

Szerintem senki nem a biológiai nemek elkülönítésének tagadásáról és/vagy mellette való érveléséről beszélt itt. Nem is a nyilvánvaló különbségekről (pl. a pasiknak farka van és általában mélyebb hangja, meg sűrűbben borostásodnak... habár.... :)
(Amúgy érdekelne, tényleg - mert tájékozatlan vagyok -, hogyan mérhető objektíven a férfi és női személyiségjegyek különbsége.)
Itt arról van szó, hogy a különbségtételből, jelen esetben az emelődött ki, hogy míg a nők (így, általában) aljas, szemét, sunyi,haragtartó módon bánnak el egymással (-), addig a férfiak direkt, szemtől-szembe, megmondósan, azaz korrekten és tisztán teszik ugyanezt (+). Nincs semmi baj, ez az érvelés a "hétköznapi pszichológia" sorozatban remekül megállja a helyét. :)

gofri_ (törölt) 2009.12.28. 10:23:36

Köszi az okítást. :)

Szerintem senki nem a biológiai nemek nyilvánvaló különbözőségeit vonta itt kétségbe.
Arról van csupán szó, hogy az érvelésben, ami itt folyt, az sült ki, hogy míg a pasik (így, általában) korrekt, direkt, szembenéző módon intézik el konfliktusaikat (+), addig a nők sunyi, alattomos, haragtartó, aljas módon teszik ugyanezt (-).
Nincs ezzel semmi baj, a "hétköznapi pszichológia" sorozatban mindez remekül megállja a helyét. (Mert ez kb. olyan szintű gondolatmenet, mint ahogy anno a Testbeszéd c. könyvben olvastam: aki karbatett kézzel áll sokszor, az zárkózott személyiség, aki meg rendszeresen feltűri a kezén a hosszú ujjú pólót, az szexuálisan kihívóan viselkedik...)

Az mondjuk tényleg érdekelne - mert tájékozatlan vagyok - hogy hogyan mérhetőek objektíven a két nem eltérő személyiségjegyei... :)

gofri_ (törölt) 2009.12.28. 10:24:18

Bocsánat, azt hittem, kidobta az előző kommentet, ezért ment kétszer.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.28. 10:56:09

@gofri_:

Pontosan és szórul de szóra! ::))) Csak annyit teszek hozzá, hogy a gétköznapi pszichológia ( akár középszerűt is mondhatnánk) éppen azért hézköznapi, mert totálisan beszűkült és /mert beszűkített , és mint ilyen képtelen túllátni, mögé látni a jelenségeknek, az összefüggéseket felismerni.

És megint lristálytisztán megjelent az a csúsztatás, ami akkor szokott előjönni, ha elfogynak az érvek. Mert igazad van Gofri, itt senki sem a nemek különbözőségéről vagy ellenekzőjéről beszélt. A téma a kegyetlenkedés, a gonoszság, a másik bántása volt. Ami akár féfri és nő, akár férfi és férfi, akár nő és nő között történik meg, az marad, ami. Szeretni is ugyanúgy másként szeretünk, méghozzá jellemzően az is személyiségfüggő!!!, miért lenne más a helyzet a gyűlölettel, a bántással?

Ráadásul kedves férfiak, én bizony nem nézem le a férfitársadalmat annyira, hogy azt tételezném fel róluk, hogy nem képesek pontosan olyan furmányosan és indirekt módon "elintézni" bárkit bőrre, nemre való tekintet nélkül, de tekintettel is mint adott esetben , adott nők! A politika vajon mi a ferde franc, ha nem indirekt módszere a különböző bántásoknak, kicsinálásoknak??? És hol vannak onnan az asszonyok lányok???? Szóval előbbre kéne már egy picinyt lépni ebben a vonatkozásban is! ::::)))))))))

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.28. 11:01:00

Jav.:

Szeretni is ugyanúgy személyiségenként másként szeretünk, MÉGIS mindegyik szeretet. Miért lenne más a helyzet a gyűlölettel, a bántással?

trendo 2009.12.28. 18:20:44

Arany drága szíveim! Csak idő és energia kérdése, hogy a világon minden állításra találhassunk példát és ellenpéldát.
A blogos viták nagy fenesége az, hogy az idő és a másik türelmének végessége miatt az ember csak kisarkított kijelentéseket tehet. Mire az, aki fogást akar rajta találni, az kettőt tehet:
Ha az ember általánosít, akkor ezt hozza fel vele szemben és felsorol számos nyilvánvaló kivételt.
Ha az egyedi példát hoz fel, akkor jön a nagy ellenérv, hogy OK, de ez nem jellemző.
Ha nem akarnánk minden vitában feltétlenül győzni a Másik (ember, nem, faj, felekezet etc.) felett, akkor talán néha képesek lennénk szűk agyunkba nemcsak az eleve betáplált előítéletet, hanem egy másik tapasztalatot, véleményt is befogadni és akkor kiderülne, milyen igaza volt S.Willie-nek, mikor Hamlet szájába adta a "több dolgok vannak égen s földön..." kezdetű strófáját.
e nekem mindenki csak a cumit akarja a számba adni. :(((

Luczifer 2009.12.28. 18:39:53

A mérgesnek tűnő / méltatlankodó lányoknak. Arról szólt a bejegyzés, hogy egy nő kicsinált egy nőt. A posztban utalás volt a NANE Egyesületre. Szőrmentén. Később direkten. Arra az egyesületre, amelyik a családon belüli konfliktusokat egyoldalúan és meglehetősen – Gofri szép szavával élve – sunyin mutatja be és kezeli. Ez alatt azt értem, hogy hallgat – mint az a bizonyos a fűben – a női kegyetlenségről. A kegyetlenségről, amit ha én csinálok javasolja méltó megbüntetésemet. Erre történt utalás. + A kommenteknél a nemek közötti különbségekre. Ami viszont ténykérdés. Túl azon, hogy én tudok állva pisilni. A többi a ti ügyetek.
***
Ha a gugliba beütöd, hogy személyiségteszt kijön egy halom. Az Osirisnek van egy jó Személyiségpszichológia könyve. Az objektivitás a teszt szerkesztése, tesztek tesztelése biztosítja. Ez egy külön szakma külön módszertannal. De akármilyen jól is csinálják, itt nem függvényszerű kapcsolatokról van szó, hanem valószínűségekről

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.28. 19:52:10

@trendo:

Ez is egy szép csúsztatás: itt senki nem győzelemre játszik, legalábbis csak azok esetleg, akiknek mindenről ez jut az eszükbe. Miért nem érvek jönnek, miért a "miért akarsz győzni, kedves?" És már megbocsáss, de Sh. ezen iderángatása, hát erről inkább itt és most semmit.... ::)))))

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.28. 20:06:24

@Luczifer:

"A mérgesnek tűnő / méltatlankodó lányoknak" - ez Lucifer nem az én problémám. Mármint, hogy te rögvest ilyesfélét vízionálsz, ha elakadsz az érvelésben. ::)))

És kérem a pisikésnél már miért az vagyon a lényeg, hogyan mívelik? És ezt nem csupán azért kérdezem, mert köztudott, hogy az állva pisilők jóval többször csurgatják lucskosra a gatyájukat és a bokájukat, a környezetről már nem is beszélve!

De hogy innen se lehessen arrébb csúsztatni a témát, egy jottányit sem nagyobb a valószínűsége annak, hogy egy nő gonosz és kegyetlen lesz egy adott helyzetben, mint ua. helyzetben egy férfi. Most jöhet a következő csúsztatás, hogy mit is tekintünk gonoszkodásnak és kegyetlenkedésnek!

De egy azért vígasztaló! Többnyire mindig megtalálja zsák a foltját: a minden bajok okát a nőben látó férfi, és a szintén a másik nem örök áldozatát játszó nő! Jól elvannak egymással. Uraim, ezt a diskurzust talán velük lenne érdemes folytatni.::::::))))))))))

gofri_ (törölt) 2009.12.28. 20:13:09

Tán csak annyit, hogy idézni csak pontosan.
"Több dolgok vannak földön és égen,
Horatio, mintsem bölcselmetek,
Álmodni képes." (Arany J.)
De a pontosabb fordítás Nádasdyé.
"There are more things in heaven and earth, Horatio,
Than are dreamt of in your philosophy."
azaz
"Több dolog létezik, Horatio,
a mennyben és a földön, mint amit
álmodni bír a tudomány".

Úgyhogy a referencia annyira nem is stimmel. :)

trendo 2009.12.28. 20:58:29

@gofri_: Meghajlok a filológiai hűséged előtt. Rettenesen röstellem,hogy A.J. fordításában két szót megcseréltem, bár ez nem volt értelemzavaró, csak pontatlan, és a vitában nemigen volt jelentősége. DE: Bravo, igazad volt, bár csak megerősítetted azt a véleményemet, hogy nem tanulni, hanem győzni jöttél ide. Lásd, én tanultam Tőled, amit szívből köszönök!
@malvina: Veled minimum két-három órás vitába kerülne, hogy W.Sh. iderángatása helyénvaló volt-e ebben a szövegkörnyezetben, avagy sem. A vita kétesélyes lenne, bár tárgyi-filológiai tudásban feltehetően leköröznél, hiszen én csak egy mezei geológus vagyok. DE: úgy érzem, hogy az a vita sem arről szólna, legfeljebb megint csak a "ki kit győz le" tematikáról, mint itt is, holott a poszt írója többször is próbálta a mondanivalóját pontosítani számotokra.

OFF, de Te hoztad először szóba:
Képzeld, én már ülve is teli tudom pisilni a (letolt) gatyámat, ha nem figyelek oda!

Luczifer 2009.12.28. 21:09:06

@trendo: Trendo! Ez reklám a javából! ::))

trendo 2009.12.28. 21:12:10

@Luczifer: Ahogy a Homok asszonya c. nagyszerű filmben láthattuk, a Nők is tudnak állva pisilni :)) Én csak akkor jöttem rá, mikor a filmet végignéztem, hogy egyetlen előnyünk is oda van, bizony! :))
De azt is látom, veled együtt, hogy az általam nagyon tisztelt női embertársaink, bizony mennyire kegyetlenek tudnak lenni EGYMÁSSAL... Örülök és köszönöm, hogy erre a dologra felhívtad a figyelmet. Amint látható, a posztban felhozott konkrétumokat senki meg nem cáfolta, sőt, az "általánosításban" is kialakult egyetértés azok között, akik inkább hisznek a saját szemüknek és élettapasztalatuknak, mintsem az elméleteknek.A probléma (a nők egymás elleni látens agresszivitása) ha tetszik, ha nem, valós. És kristálytisztán kitűnt a posztból az is, hogy a téma felvetését nem az úgyszintén meglevő, undorító és társadalmilag üldözendő férfiagresszivitásról való elterelésként vetetted fel.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.28. 21:32:43

@trendo:
Tévedés. Olvass figyelmesebben. Nem én hoztam szóba .
De a szegény győzelmi lóra magad alatt, azért vigyázz, mert ahogy az ábra mutatja, nemigen tudsz leszállni róla az eksönhöz. Továbbá meglepetés itt engem nem ért, Ez az összegzés teljesen adekvát a szemléletmódhoz, amit képviseltek, mert a dolgok kérlek alapvetően gömbölyűek. Ezért is mondtam, hogy ezt nektek valószínűleg nem velünk kell megvitatnotok. Elsősorban is önmagatokkal. Mindenki olyannak látja a nőket, azt látja beléjük, amilyen ő magamagának a legmegfelelőbb.. És így nem marad lyuk nélkül a zsák! ::))))

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.28. 21:36:57

p.s.
Természetesen FOLT nélkül a zsák! :))

Luczifer 2009.12.28. 21:42:06

@malvina: Pedig a lyuknak volt értelme. A rend kedvéért a fiuk farkával Gofri kezdett vacakolni. (2009.12.28. 10:18:24) Legalábbis itt és ma.

trendo 2009.12.28. 21:54:59

@Luczifer: Lefogadom , hogy a Lányok nem bírják ki, hogy a miénk legyen az utolsó szó! Ha mégis, akkor meghívlk Téged egy sörre vagy nagyfröccsre! :)

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.28. 21:59:41

@Luczifer:
::)) Pontosabban úgy is értelmezni lehet a dolgot, de én eredetileg nem ara gondoltam.

A "nőbenlátnimindenbajokát" érzés a nőktől való patriarchális félelem indukálja. Mármint, hogy miszerint , hogy sokak tartottak azoktól a nőktől, akik nem álltak az apjuk vagy a férjük fennhatósága alatt, Kvázi függetlenek voltak. És ha a középkotba nézünk, ott, akkor a betegeket nők ápolták (nemigen voltak orovosk), akik ismerték a növények, szerek hatásait. Ezt aztán egyenesen a mágiával hozták kapcsolatba.

Az pedig már pszichológiai közhelyszámba megy, hogy aztán ez a "nőbenlátnimindenbajokát" mennyire ambivalens, mondhatni kétélű érzés. Miszerint, hogy minden nagy anno nőgyűlölőnek titulált fószer, - Euripidésztől Strindbergig - azok közül került ki, akik mentálisan a nőiség kiszolgáltatottjai voltak. Olyan művészek, akiket a nők valójában egyáltalán nem érdekeltek/érdekelnek, az irodalomban - és azon kívül is - nagy nőtisztelők szoktak lenni, akárcsak Shakespeare Vili is volt. :::))))))))))))

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.28. 22:01:45

@trendo:

Jujjj, ez nagy csalódás, ezt azért nem képzeltem, de hát a gondolat jellemzően már megint benned fogant meg. Kurva szar lehet úgy vitázni, hogy mindig erre figyeljen az emberfia! ::))))))

gofri_ (törölt) 2009.12.28. 22:24:27

@trendo:
Ó, jaj, dehogy, Aranynak nincs szüksége rá, hogy én megvédjem. És valóban nem volt értelemzavaró. :)

Csak pontos citálásra vagyok nevelve, ha így tetszik.
Nem igazán értem viszont, hogy is kell értelmezni a vitában való győzést (kié az utolsó szó? ki unja meg előbb??) - kivéve az az eset, amikor miniszterelnökjelöltek vitája után felmérik, hogy NA, HA MOST VÁLASZTANÁNK, ki lenne az.... :)

Szóval én dumálni jöttem, kész sikersztori.
És én is tanultam tőled, ha ez számít valamit.
A fröccsödtől meg semmiképp nem fosztanálak meg, írj ide gyorsan még valamit. ::))

@Luczifer:
:::))) "A fiuk farkával vacakolni?" :)))
Igen, köszönöm, nagyon megtisztelt, hogy érdemi kérdést érinthettem a diskurzusban.

Jó sörözést, hapsikáim! :)

trendo 2009.12.28. 22:29:54

@malvina: Ha nem vagy humorodnál, hát OK. De ha visszaolvasod a történetet, rá kell jönnöd, hogy Te és Gofri voltatok azok, akik mindig másról beszéltetek, mint amit a poszt felvetett, kb úgy, mint Bodóné, mikor a bor árát kérdezték tőle.
Ha tévedek, bocsáss meg, nyilván félreértettelek. Itt helyben megkövetlek minden túlzásért, általánosításért, a nőket bántó megjegyzésemért.
Jó éjt, viszontlátásra!
@Luczifer: Köszönöm szíves vendéglátásodat! :)

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.28. 22:38:20

@trendo:

Semmi gond! A humoromat ugyanis nem szoktam elveszíteni, mert azt szerintem nemigen lehet. Az ugyanis veleszületett. Ismétlésekbe meg nem bocsátkozom, úgyhogy ennyiben maradunk. ::)))

ZinczyKa 2009.12.29. 12:31:53

Elnézést kérek, le vagyok maradva, meg nem is hozott lázba a vita. (Bár elgondolkodtam azon, tudnék-e állva pisilni, ha a szükség úgy hozná. ::))
Csak kérdezem, Gofritól, a your philosophy fordítása miért pontosabb tudományként? ? Mármint ott a your szó. Arany pedig hát fordított. Összességében jól. :)

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.29. 13:00:03

@ZinczyKa:
" nem is hozott lázba a vita. (Bár elgondolkodtam azon, tudnék-e állva pisilni, ha a szükség úgy hozná. ::))"

Hát, ezen is el lehet gondolkodni, rendesen!::))))

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.29. 13:23:18

Mert a műfordítás nem pusztán fordítás!

"Nádasdy közelebb viszi a maga szövegét az angol eredeti konkrétságához, s egyben egy pozitivista szellemhez is, amely éppen megcsömörlött saját eredménytelenségétől. Csendes felismeréssel mondja Hamlet: "Nem kell a különöstől megijedni. / Több dolog létezik, Horatio, / a mennyben és a földön, mint amit / össze bír álmodni a tudomány." Míg az eredetiben nem tudomány áll, hanem filozófia: "There are more things in heaven and earth, Horatio, / Than is dreamt of in our philosophy." (Arany fordítása szerint: "Mintsem bölcselmetek álmodni képes", ti. a Horatióé, Eörsinél: "miről nem álmodik a filozófiátok", Mészölynél pedig "Mint azt a bölcsek álmodnák"), addig Nádasdynál világos, hogy ez már nem lehet a mi filozófiánk, bölcsességünk: pozitív tudásba, egzaktságba belefáradt hőse hirtelen nyert distanciával szemléli azt a világot, amelyet össze bír álmodni a tudomány (később is gúnyolódik vele: "bár tudná megmagyarázni a tudomány" - firtatja Claudius kelendővé lett képmása kapcsán azt, hogy hogyan lesz a silány hirtelen értékessé, divatossá). Shakespeare Hamletje "our philosophy"-t mond, az ő hőse beszélhet az emberiség nevében - de ezt a formulát egyik fordító sem követi. Az elhatárolódás a tudós, akadémikus világhoz képest történik. Nádasdy esetében azonban újra általános problémává lesz az egyszerű, közvetlen hős beszédében"

lato.adatbank.transindex.ro/?cid=137

ZinczyKa 2009.12.29. 13:27:53

@malvina: Tényleg elgondolkodtam ::)) Egyszer láttam egy hülye filmet, az volt a címe, hogz Farkangyal. Nem emlékszem, ki volt a színésznő, de nagyon viccesen játszotta el a hirtelen férfiból nővé változottat. És volt egy jelenet, amiben állva pisilt.
Ebben a marha hidegben irigylem, hogy a pasiknak nem kell letolniuk a gatyájukat, ha pisilni akarnak.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.29. 13:53:52

@ZinczyKa:
::))) Farkamgyal??? Háháhááááá...még ilyet??? ::))

Egyébként meg nekünk sem kell! Csak ajánlatos! :)
Én regen faluhelyen bizony, gyakran láttam állva pisilő sokszoknyásokat, igaz ,nem télviz idején. Nem volt rajtuk alsógatyóka! ::)))

gofri_ (törölt) 2009.12.29. 14:14:18

A színésznő neve Ellen Barkin, a film meg tök vicces.

A "philosophy" szó a középangolban (Middle English) mindenféle tudományt jelent, ami nem azonos, illetve félreérthetően összekeverhető a "bölcselem" = bölcsesség kifejezéssel.
Szerintem ezért. De meg kéne kérdezni Nádasdyt. Én nem vagyok filosz, az élő húsra bukom. :)) Meg ld. amit Malvina ideidézett.

Egyébként nem arról van szó, hogy Aranyé rossz lenne vagy pontatlan, hanem hogy a 19. sz-i magyar nyelvállapotot tükrözi, ami egy mai fülnek idegen. Persze, hogy jól fordított, és mindannyian ezen nőttünk fel.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.29. 14:18:42

@gofri_:
Igen, és azzal együtt, hogy nyelvállapotot logikusan világállapotot, gondolkodásmódot, világlátást is.

marvingalaxisa · http://marvingalaxisa.blogspot.com 2009.12.29. 18:39:02

Amint átrágtam magam ezen a kásahegyen, erre jutottam:

A francba, már megint a fiúknak van igaza! Kínos.

De azért mégis csak egy nőé lesz tán az utolsó szó , még ha bárakármilyen színűnek is látják némelyek a törcsijét :)
Ám nem sajnálom a fiúktól a sört-bort, akármi is lesz a vége... Egészségetekre!

trendo 2009.12.29. 20:23:20

@marvingalaxisa: Trendo törvénye szerint:
1. Mindig a Nőnek van igaza
2. Ha mégsem, akkor -abban a kivételes esetben-
az 1.pont lép életbe.

A pasik meg belesírhatnak a sörükbe, mert a "gyengébb nem" soha nem engedi át az utolsó szó jogát. :)

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.29. 20:36:14

@marvingalaxisa:

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy szürke egér és egy színes ceruza. A Kisegér meglátta a Ceruzát az asztalon, először tátott szájjal csodálta, gyönyörködött a színeiben, majd hirtelen nekiveselkedett és vonszolni kezdte az egérlyuk felé.

- Engedj el, kérlek, és ne maszatold össze a színeimet! - kérte őt a Ceruza. Mit akarsz velem, engem nem lehet megenni, én fából vagyok.

- Ki akar téged megenni, én csak rágcsálni akarlak - sziszegte a Kisegér.

Ajjaj, Egérbaj! - gondolta a Ceruza. Akkor legalább hagy rajzoljak még valamit utoljára, aztán tégy velem, amit akarsz.

- Na, csak hogy lásd, ÉÉÉn milyen is vagyok, hát, legyen! - vágta rá a kis szürke Egérke. Rajzolj! És az össze színeddel ám!

A Ceruza sóhajtott egyet és elsőször rajzolt egy kört.

- Ez egy sajt? - kérdezte az Egérke.

- Nem, ez egy kásahegy, de lehet akár sajt is - válaszolta a Ceruza.

- Hát persze hogy sajt - találgatta az Egérke. Ezek itt meg kis lyukak a sajton!! Ez a másik két kör meg kiflik, ugye?! - kiáltozott örvendezve. De most már aztán fejezd be gyorsan, nagyon bizseregnek a fogaim!

- Csak várj még egy kicsit -szólt a Ceruza, és amikor a háromszögeket kezdte rajzolni, a Kisegér felordított:

- De ez olyan mint egy macs……!

De bizony , ekkor már késő volt. A Ceruza már a macska bajszát is megrajzolta, amin pedig ott figyegett a szürke kisegér farka vége!

:::)))))

trendo 2009.12.30. 13:46:59

@ZinczyKa: OFF: "Nektek" fázik a popsitok, "nekünk" viszont hirtelen összemegy az, amire olyan fenemód büszkék vagyunk! :))) Tanulság: mindkét nem igen rosszul jár a hidegben!
Hát nem?:))

ZinczyKa 2009.12.30. 14:32:19

@trendo: Hát de ::)) Mindenki melegségre vágyik. :D

malvina · http://komedias.blogspot.com 2009.12.30. 16:43:27

@ZinczyKa:

Ezért nyitogatja mindenki a gatyáját /hagyja el a gatyókáját télviz és nyárnap idején egyaránt. A ciki csak akkor van, ha meleg helyett csak a huzat fut át rajtuk!.::))))))))))))
süti beállítások módosítása