egy új hely

miért kell a blog?

"hátha valakinek örömet okoz, hátha valakit bosszant"

ki Luczifer?

Tulajdonképpen mindenki tudja, nem más ő, mint a sokat akaró kirúgott arkangyal, a világossághozó. Az egyik tény, a másik beváltatlan ígéret. Zuhanás + egy impozáns program elhalasztva. Azt hiszem ez teljesíthető.

kanyar a sugárúton

Luczifer = lucifer, illetve lucifer = Luczifer. Tudom, ne mond, de így a biztos! A változtatás nem azért történt, mintha bármi bajom lett volna a luciferrel. Meg voltam vele elégedve, bevált. De mit lehet tenni, ha a kiscicákat Lucifernek keresztelik és ezt követően a lelkes gazdák a világ összes lehetséges módján regisztrálják a cicusukat. Lucifernek a cicák nem hagytak egy talpalatnyi helyet sem. Hitted volna?

és azokat, akik csak itt férnek meg egymással

felnőtt látogatóknak

friss topikok

  • Indiáner: Hát mit tehet egy falkavezérrel? Követi! (2013.03.27. 22:18) Asszimiláció
  • Izabella.Jones: Blog revival, yes! ::)) Egyébként érdekes, hogy nem budapesti lakosoknál is megfigyelhető a kór. M... (2013.03.12. 10:56) Budapest szindróma
  • : Találtam egy honlapot, amelyre belépve, belépési csomagtól függően minden beszervezett tagod után ... (2012.03.29. 16:25) Egyszerűség
  • Dig, Lazarus!: Akiket nem lehet becsapni! Kiállnak a kormányfô mellett, aki egyedül képes feltétel nélkül elfogad... (2012.01.24. 13:16) Százezrek tüntettek
  • Biedermann: Óh, ez a dallamos német nyelv! :) Boldog Karácsonyt! (2011.12.24. 16:18) Boldog Karácsonyt!

naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

címkék

címkefelhő

A keleti szél szárnyán; keletre

2010.11.25. 06:22 | Luczifer | 47 komment

Matolcsy tizennégy hónapra megszüntette a magánnyugdíjpénztári befizetéseket. Mert gondok vannak. Aztán közölte, hogy megnyitják a visszalépés lehetőségét. Hogy ne legyenek gondok.
 
 
  
Eddig mondjuk rendben. Nehéz időket élünk. Különben is nem problémamentes ez a második pillér. Most közli, hogy aki nem lép vissza, az csak a béréből levont 10% nyugdíjjáruléka után kaphat majd nyugdíjat. A munkáltatója ugyan abból a pénzből, amit megtermelt, fizeti utána - a most 24% - nyugdíjbiztosítási járulékot, de ezután nem jár majd nyugdíj. A munkavállaló, a dolgozó ugyan most teljesíti a korosztályok közötti vállalt szolidaritást, mert termel, mert a megtermelt értékből befizetésekre kerülnek a járulékok, de a következő generáció vele szemben már nem vállalja ugyanezt. Mert maszekolt. Mert kilógott az államnak most tetsző keretekből. Ez így nyilván nem megy. És ha így nem megy, akkor Matolcsy előre megy. Merre? Természetesen tovább keletre, mert oda fújja őt a keleti szél. És onnan már menni fog. Meg fog szűnni, vagy végletekig ki fog ürülni a társadalombiztosítás, az ezt finanszírozó járulékrendszer, és lesz helyette valami adóból fizetett állami izé, olyan keleties izé, öregeknek zsebpénz. Kenyérre, több kenyérre - S.G.
És ez tényleg egy merőben új út. Legalábbis nálunk. Ez a gyakorló szocializmus politikai gazdaságtanának a gyökeréig vezet. És tovább! Az előző kormányról azt állították, hogy úgy vezeti az országot, mint egy részvénytársaságot. Bár tette volna! Most viszont, mintha egy alig strukturált keleti háztartás mintájára intéznék az ügyeket. Isteni felhatalmazás és akarat, az Igazságért. Ami az ő Igazsága. Ahol nincs élet az Államon, rajta kivűl. Ahol a ráció, az ő rációja. Tényleg nem át-, hanem új közgazdasági könyveket írnak. Ha valamit sajnálok az csak az, hogy nem megfigyelőként, hanem részvevő megfigyelőként veszek részt a kísérletben.
· 4 trackback

Címkék: nyugdíj kelet matolcsy

A bejegyzés trackback címe:

https://luczifer-bazar.blog.hu/api/trackback/id/tr412471823

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kormányzati K.O. 2010.11.26. 10:26:57

jósló mese Atyafiak, nagy össznépi felhördülés kísérte a narancssárgában szorítóba lépett kormányzati játékos legutolsó moudulatát! Több kellemetlen szurkálása volt már Matoljki és csapata taktikájának, még a tisztánlátását is megzavarta a Magyar Nép S...

Trackback: Hezitátorok 2010.11.26. 00:19:48

Az új undokok mintha új stílust hoztak volna. Még mindig mindent a népért, és már a nép által is: nemzeti együttműködés, kétharmados bátor alkotmánymódosítások, az emberek emberének kinevezése, a nép jussának visszavétele a közszolgáktól. Min...

Trackback: Whiskys után Orbánból lesz nemzeti hős? 2010.11.26. 00:01:54

 A magánnyugdíjpénztári megtakarítások államosítását a véleményformálók többsége egyszerű lopásként értékeli. Nos ez az ország az, ahol ez a fajta cselekmény bocsánatos bűn, mi több, támogatandó cselekmény. A magyar ember szereti a "Robin Hoo...

Trackback: Az út a Fidesz-kormány bukásához 2010.11.25. 08:35:38

Mifelénk a lopás nem bocsánatos bűn. Még a közösből sem, hát még a középosztály szűkös vagyonkájából: a Fidesz éppen saját leghűségesebb törzsszavazóit kopasztja és bélyegzi meg. Gyurcsány Ferenc az őszödi beszéd napvilágra kerülésének napján megbuko...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.11.25. 10:31:22

na kérem, ebből is kristálytisztán látszik, hogy alapvetően nem másokban kell a hibát keresni, nem lejárt lemezeken sercegtetni a tűt, nem folyamatosan visstafelé bambulnulni-bámulni! Elsőre is magunkba kéne nézni, önmagunkra kéne látni! Egy önmagát folyamatosan meglopó népség csak ilyen vezérkart képes maga fölé emelni, és amint az látszik még mindig tartja...éppen ezért én jót röhögök ezen az egészen, menjenek csak el a brigantik egészen a falig, tanuljuk már meg végre, hogy minden tettünknek következményei vannak. Most kérem, elgondolkodhatnak a háromnegyedek (nem mintha a fennmaradókat nem terhelné felelősség!) , bár erre még mindig csekély az esély, és hát addig a helyzet mit sem fog változni. És megérdemeljük..., többszörösen is! Kíváncsi leszek, hogy hányan merik megkockáztatni, hogy maradnak a magánnyugdíjpánztárnál? Mert bizony többekről is tudok, akik maradnak, és jól teszik, legalábbis sokkal jobban, mintha megint beugranának ennek a szédült bagázsnak. Az, aki még mindig nem látja, hogy kikkel áll szemben, az bizony majd 20 év múlva is megérdemli, amit kapni fog, ami jut majd neki nyugdíj címén. persze, ha akkor még egyáltalán állni fog ez az egész kóceráj!

Luczifer 2010.11.25. 10:53:49

Mit tehetek én erről, hogy szeretett bűnös nemzetemről ne is beszéljek? Feri bá'ról, a szomszédomról? Én elmondtam, hogy a magánnyugdíj pénztár bizony drága a közösségnek, nem is fair igazán és rontja a költségvetés pozícióit. Matolcsy – aki legalább olyan éles szemű, mint én – szintén látja ezt. És a helyzetre ad egy radikális piacidegen választ. Szerény megítélésem szerint annyira rosszat, amennyire rosszat csak lehet. Pech. Medgyessy kétszer száz nap alatt tizenöt évre megalapozta a kudarcot, Matolcsy percre pontosan ugyanennyi idő alatt megtette ugyanazt. Kit kellett volna Feri bá'nak választania? Miért érdemlem én ezeket a döntéseket? Miért nem címezhetjük a kritikánkat? Nekik!
Aki különben ezekkel a feltételekkel bennmarad az egyszerűen ... hát hogy kell ezt mondani? ... Megvan! Hátrányos helyzetbe hozza magát! :)

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.11.25. 12:02:36

Természetesen azon lehet és kell is vitatkozni, meghányni-vetni (nem ilyen fidióta-mód belehányni, beleokádni) , hogy milyen konstrukció lenne, lehetne az leginkább a pofánkra igazítható..., de én itt és most arról dumálok, hogy nem tartom bajnak, ha a fidióták minél előbb nekiszaladnak a falnak... szaladjanak..., talán annál hamarabb történik valami érdemi..., és hát, értem én a szívfájást is, bármennyire elfedi is ezt a nagypofám..., de hát erre mondom, hogy tudnunk kell, hogy hol és kik között élünk...
és akkor csak úgy:

Egy évtizedek óta hatályos kormányrendeletben rögzített állampolgári jog megsértésének ügyében 2004 óta - harmadmagammal - másodszor is pert nyertem a lakásszövetkezettel szemben. Ugyanakkor, ha ne adj' úristen a többi lakótárs is élni kívánna ezen állampolgári jogával, akkor nekik újra és újra pert kell majd indítaniuk a laká...sszövetkezet ellen. És mindezt azért, mert a t. lakástulajdonosok többségének agyát a lakásszövetkezet vezetősége oly remekül megdolgozta, befagyasztotta az ő koponyáikba, hogy teljes mellszélességgel kiállnak a jogtalan kötelezések mellett, és büszkén hirdetik, hogy aljas, emberellenes és erkölcstelen , ha mindenki annyi vízdíjat fizet, amennyi vizet fogyaszt, hiszen vannak a szegényebbek , akiket a tehetősebbeknek kötelességük - az átalánydíjas rendszer logikája szerint - segíteni.
Ugye milyen ismerős?!

ZinczyKa 2010.11.25. 13:20:04

Én próbálok megértő pozícióból indítani. Miután túl vagyok a minősíthetetlen káromkodáson, és a tehetetlen hisztérián, elolvasok mindent, amitől majd azt várom, hogy felfogom, miért van mindez.. Aztán mindannyiszor arra jutok, amire a gyerekem szokott, hogy letargikusan csak annyit tudok kinyögni: 'Ez hülye.' Már unom magam. :(

Luczifer 2010.11.25. 13:27:55

Most ebben az esetben ki az az "ez"? :)

ZinczyKa 2010.11.25. 16:39:35

Pillanatnyilag többen is játszanak. Általában az az ez, aki mondja. Ami teljességgel igazságtalan természetesen. Azért is unom magam, mert lépten-nyomon ez szalad ki a számon.
És akkor megint vissza kell térjek Umberto Ecohoz. Lassan tényleg meg is halhatok. :)

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.11.25. 19:52:16

@ZinczyKa:

valamit nem értek? Hogyan lehet úgy a megértő pozícióból indítani, ha már túl vagy "a minősíthetetlen káromkodáson" ? Vagy már rögvest az elején megértetted, hogy otromba mekkora erőszakos és lopásos áttoszás ez az egész??? Csak akkor meg az nem stimmel, hogy minek kezdtél utána kutakodni? Erre ugyanis sem első , sem második , sem századik látásra sem létezhet elfogadható magyarázat... :))

ZinczyKa 2010.11.25. 21:11:40

Nem. A megértő pozíció az a káromkodás előtt van. A tized másodpercről beszélek, amíg a hang eljut az agyamig. A többi utána jön.
De fejlődöm. Már nem kell eljutnia a hangnak. Most már a vizuális inger is elég.
Egyébként tényleg nem értettem első körben az egészet. Nem láttam át. Tudod, van ez a rémálom, hogy azt hiszed pár másodpercig, hogy csak te vagy ekkora balfék, és az egésznek mégis van értelme.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.11.25. 21:41:08

@ZinczyKa:

...hát , ez akkor most nem az a helyzet...:)) :((

DarthVader 2010.11.25. 22:04:52

Azt nem értem, mi a fenét gondolkodnak a magánnyugdijpénztártagok, hogy menjenek.-e vagy maradjanak. Aki 4 (pesszimista becslések szerint 8 ) évnél messzebb van a nyugdíjtól, annak maradnia KELL. Ez a banda előbb-utóbb úgyis megy a levesbe, és a kövekező kormány pedig - ha esze van, hiszen azzal fog nyerni - visszaállitja az állami nyugdíjjogosultságot.
Ha viszont egyszer kivitted a pénzed, hiába áll fel ismét a manyup, hiába lépnél vissza, a kivitt zsozsó elveszett.

DarthVader 2010.11.25. 22:05:53

Engem ugyan nem érint, de mindkét gyerekemnek, meg a vőjelöltemnek ezt tanácsolom: maradni!

ökörpöröly 2010.11.25. 22:42:31

Itt tegnaptól diktatúra van, a jogállamnak vége.
Akinek van megtakarítása, az nyisson a régiós demokratikus jogállamokban számlát, menekítse külföldre a befektetéseit. Ennek egyik legjobb módja az osztrák számla nyitása, erre az osztrák állam vállal garanciát, az osztrák banktörvények és banki etika biztosítja, hogy az enyves kezű Szaddam diktátorunk ne tehesse rá a kezét! A számlavezetés mellett -ami 4-6 euró/hó- több ezer befektetést kínálnak fel, a fix kamatozású betétektől és kötényektől kezdve a befektetési alapokig.
Tegnap elraboltak 2700 milliárd forint magyar állampolgárságú természetes személyektől, ezzel megszűnt a jogbiztonság és a magántulajdon szentsége.
Magyarországi magyar befektetési intézeteknél befektetést tartani orosz rulett. Aki az OTP-ben, a Takarékpénztárakban, a CIG Pannóniában és egyéb magyarországi magyar pénzintézeteknél és biztosítóknál tartja megtakarításait, az úgy járhat, mint a lakosság járt Rákosiék idejében, azaz bármikor ráteheti az állam a kezét.
Egyelőre még uniós állampolgárok vagyunk, szabadon tarthatjuk pénzüket külföldi bankokban, aki biztosítva akarja tudni maga és családja befektetéseit, az sürgősen tegye meg a szükséges lépéseket! Lehet Magyarországon is osztrák számlát nyitni, melyre az osztrák törvények vonatkoznak! Például az Oberbanknál! De a határmentén számtalan bankban van magyar nyelvű ügyintézés!

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.11.25. 23:09:02

@ökörpöröly:
Melyik osztrák banknak a részvényese vagy, hogy minden blogba ezt belemásolod?

Egyébként én tudok egy nagyon jó megoldást a problémára. Mindenki nyilatkozza azt, hogy marad a magánnyugdíjpénztárban! Akkor bukik Orbánék ezen terve azzal a pénzzel, ugyanakkor elég sok ember lesz ahhoz egy cipőben, hogy mikor nyugdíjba mennek, ne csinálhassa meg az állam velük, hogy nem ad állami nyugdíjat.

ökörpöröly 2010.11.25. 23:37:32

Sajnos nem, de én már nézem a külföldi számlákat a család részére. :) Az osztrák a legegyszerűbb és a svájci mellett a legbiztonságosabb. 2700 milliárd ellopása után bármi jöhet, nem először tennének ilyet egyes kormányok, számtalan számlabefagyasztás volt már a történelemben. Aztán valahogy nem került vissza rá az összeg, még 45 év múlva se!:)

ökörpöröly 2010.11.25. 23:39:48

@Zabalint: Azért csináltak ezt, mert csak azok mentek volna át, akiknek nagyon alacsony a nyugdíjszámlájukon lévő összeg. Tehát most az elég magas bruttóval bejelentett, régóta fizetők szívják a legnagyobbat.
A sitnyik prolikat nem érdekli az a csekély összeg, ami nekik van, egyszerűbb átlépniük.

Ppix 2010.11.26. 00:25:11

A fidesz.hu-n ezt a hazugságot nyomatják, amit Szijjártó vágott a nézők pofájába a TV-ben:

"A helyzet fordított, mint ahogy az ellenzék és a Stabilitás Pénztárszövetség sugallja: eddig volt egy kényszer, miszerint az embereknek a kockázatos nyugdíjtőzsdén spekulánsoknak kellett adniuk a pénzüket, ezzel szemben a kormány visszaadta a választás szabadságát - mondta el a politikus."

Egyébként torzul már az arca, nehéz lehet minden nap kiállni és szemrebbenés nélkül ismételgetni a sok cinikus hazugságot. Hiába a pénz, a rongy emberség nem boldogít..

Táskás Tóni 2010.11.26. 01:28:35

@Ppix: Szijgyártó arcát csak te látod egyre torzabbnak.,mindig ennyire gusztustalanul ocsmány volt.
Amúgy pedig Csányi elvtársat furulyás Selmeci , hányinger Szíjgyártó tőzsde spekulánsnak nevezi hiszen a mynp-i vagyon és létszám egyharmadát bírja magáénak az otp. Tehát ne menjetek az otp-be , mert az eltőzsdézi a pénzeteket.

ZöldMarci 2010.11.26. 02:20:33

Ha tiltakozni szeretné a nyugdíj-megtakarítások elvétele ellen, csatlakozz a több mint 6000 fős facebook-csoporthoz:

www.facebook.com/nyugdij

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.11.26. 07:11:04

@DarthVader: nana....emlékezz, hogy húsz évre szeretnék bebetonozni magukat a határon túli magyarok szavazataival...

Jobban járnánk, ha minden hónapban 20e forintot elkülönítenénk saját magunknak, párnacihában, külön bankszámlán, bárhol, és nyugdíjaskorunkig halmoznánk.

Persze Matolcsy még kitalálhatja, hogy a bankbetétekhez is hozzányúl.

sprenczl 2010.11.26. 07:23:25

Sikeres MNYP tag valahol?

csoko20 2010.11.26. 07:38:07

@sprenczl: Tisztességes adófizető valahol, akit az elmúlt félévben nem basztak át legalább háromszor??? :)

Az új alkotmány tervezetben miért nincs garancia a magántulajdon védelmére? Mi lesz a következő? Hmm..

bierkamp 2010.11.26. 08:38:01

EZ YÓÓÓÓ!:d

Lehet, hogy Gyurcsány helyett (mellett) Orbán is ülni fog majd?

Jogilag a mnyp pénz a user tulajdona. Ezt elvenni sikkasztás. Nem tudom mi jár 3 milliónyi rendbeli sikkasztásért bűnszövetkezetben (Selmeczi szenátornő, Matolcsy, stb.) de milyen show lenne ha a két faszi (GYF+OV) egy cellában lenne. Mit összeveszekednének, hogy ki legyen a lány.

csoko20 2010.11.26. 08:55:26

@bierkamp: És mi lenne ha 6 nagy kancigányhoz raknánk be mind a kettőt? Egyszer egyik a koton, máskor a másik :))

kubatov_kommunista 2010.11.26. 09:21:34

@Luczifer:
"Aki különben ezekkel a feltételekkel bennmarad az egyszerűen ... hát hogy kell ezt mondani? ... Megvan! Hátrányos helyzetbe hozza magát! :) "

Ez sem biztos. Mondjuk maradok. Nem lesz mindig ez a rezsim. És én egy szerződést kötöttem. És mondjuk 20 év múlva beperlem az államot az addig lenyúlt 24%-omért és kamataiért. És Te vagy a fiad, unokád fizetni fog(nak). Nos biztos, hogy hátrányos helyzetbe hozza magát, aki marad?

dana_hun 2010.11.26. 09:31:48

Ez lehet off, de:
Miért érdekli a FIDESZ-t, hogy mit gondolnak a választók, potenciális választók. Van 2/3-a, megvannak az önkormányzati posztok, 4 évig lehetne felelősen, kvázi ideológiamentesen politizálni, meghozni a mindenki által utált strukturális reformokat,...Mindegy lenne, mert nem lehetne őket leváltani.Mielőbb elkezdenék, annál előbb érne be és 4 év múlva megnyerhetnék a választásokat. Erre lenne jó felhasználni a 2/3-ot.
dana
P.S.:nem olvastam a posztot

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.11.26. 09:38:18

Hát., a TB eddig sem állt a helyzet magaslatán, szerintem annak már mindegy... :S

hááááát 2010.11.26. 09:41:20

Talán próbáljuk meg a kommentek mellett ezt is:
-"Szilágyi után még egy fiatal nő beszélt, elmondta, hogy jó lenne, ha egy tartósabb civil kezdeményezés bontakozna ki a mostani megmozdulásból, ezért december 12-én újabb tüntetést tartanak a Kossuth téren."

Kiváncsi vagyok hányan gondolják komolyan és fagyoskodnak együtt egy ilyen ügyért.

Caprica99 2010.11.26. 09:50:03

@Zabalint: ugyanmár!
Akkor majd kötelezően átléptetnek, még a nyilatkozat lehetőségét sem kínálják fel - oszt' jónapot!
Láttál te már bármit is - legyen az akármekkora blődség - amiből a nagyvezír önként kihátrált?

Caprica99 2010.11.26. 09:51:48

@dana_hun:
akkor meg minek szólsz bele?
Vagy te is afféle troll vagy, aki ugyanazt a kommentet minden Index-címlapos blogba beleröffenti?

Luczifer 2010.11.26. 09:52:16

@ColT: Ha a TB / a járulék megszűnik, megszűnik az ellenszolgáltatási kötelezettség. Befizették utánad havi 300 e Ft után a 24 %-ot és kapsz nyugdíjat, amennyit a kormány, parlament jónak lát. Mondjuk 50 e Ft-t. Mert ennyi elég szerintük. És mert nincs a rendszerben a kötelezettségvállalást jelentő „biztosítás” szó, megtehetik. Bárki megteheti.

hhh. 2010.11.26. 10:01:07

Kedves Posztoló!

A keleti szél keletRŐL fúj, nyugat felé.
A kötelező magánnyugdíjpénztár pedig fából vaskarika. Miért tették kötelezővé anno? Ez lenne a szabad választás?
Ha egyszer az állam kötelezővé tette - hát kötelezően el is törölheti, szerintem.
De szép lesz, amikor majd a szerencsétlenek utcára mennek tüntetni, hogy a "magánszakértők" tovább kezelhessék az ő kis vagyonkájukat, és a működési költségeket nehogy 4,9 % alá vigyék!!!
hajrá.

mirage13 2010.11.26. 10:02:33

nem értem a következőt:
1., ha maradok és megy a magánszámlámra a 10% és ebből az összegyűjtött összegből kapok majd nyugdíjat (addig még 30 év) és államiból semmit, illetve
2., visszamegyek az államiba és valamiféle névreszóló számlán nyílvántartják a 10%-ot és ez lesz az alapja a nyugdíjnak azaz ez a max. amit az állam adni fog (ezt a ms.selmeczi mondta), VISZONT a 24% munkaadói NYUGDÍJADÓ nem jogosít semmiféle szolgáltatásra az állam részéről,
akkor mi a biztosíték, hogy egyáltalán lesz állami nyugdíj és van különbség a két rendszer között?

amúgy meg én is aktívan keresem a külföldi számlanyitási lehetőségeket és minden forint átváltását más pénzre, mert ha megint bedöntik a forintot, akkor mi lesz?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.11.26. 10:20:29

@Caprica99:
Tudom, hogy ez lenne, de úgy látom a tiltakozás egyetlen értelmes formája mégis az lenne, ha tömegek maradnának magánnyugdíjpénztárnál.

Egyébként apám nem fog kilépni, van még 10 éve nyugdíjig, szerinte:
1. Addig nem biztos hogy ezek lesznek, ha más lesz, akkor meg fogja kapni az állami nyugdíjat.
2. Simán lesznek akik szintén maradnak, de elmennek a nemzetközi bíróságokhoz, és hatalmas balhét csapnak.

lüke 2010.11.26. 10:21:13

söt kórház se lesz,
csak bar foot doktorok ,mint Kinában

Anselmo 2010.11.26. 10:23:48

A mód, ahogyan "rávesznek" az állami ny-be lépésre, csakugyan bosszantó, sérti a méltóságot.

De a magánnyugdíjpénztárban levő pénz tényleg az enyém? Én döntöm el, mennyit fizetek bele? Kivehetem a pénzt onnan, amikor csak akarom? Nem. Eldönthetem, hogyan fektessék be azt a pénzt, ami elvileg az enyém? Nem. Azt se tudom, milyen szabályok szerint, mikor vehető ki onnan pénz.
És az sem biztos, hogy az állam majd kevesebb nyugdíjat fog adni, mint amit a magánnyugdíjpénztárak fizetnének.

dana_hun 2010.11.26. 10:27:44

@Caprica99: Nem, csak úgy gondoltam, hogy ezekhez a lépésekhez kapcsolódik a kérdésem, ezeknek kapcsán jutott eszembe.
dana
P.S.:trollnak rossz lennék, van vagy évi 2 hozzászólásom
P.S.2:elolvastam végül, mert sokáig hűlt a tea :)

ügyfélszolgálatos 2010.11.26. 10:30:27

@DarthVader: Igazad van, ha egyszer azt a pénzt oda adod az államnak, akkor bármelyik akár jó szándékú kormány visszaadni nem lesz rá soha pénz. Ezeket a rablókat meg majd kibírjuk valahogy.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.11.26. 10:34:35

Az a gond, hogy innen már csak egy lépés, hogy ne 4 évente, hanem mondjuk 8, vagy 9 évente legyenek választások.
Megcsinálhatják, és ha megcsinálhatják, akkor miért ne tegyék?

Cent Rum 2010.11.26. 11:34:28

@hhh.: Off: a keleti szél valóban nyugatra fúj, de ha lehet jobboldali párt szélsőbalos politikával, akkor fújhat kletre is.
On:
A kötelezővé tétel jogos érv. Még akkor is, ha induláskor ennek megvolt a maga szerepe: minnél nagyobb a létszám, annál jobban csökken a költség, annál nagyobb a verseny, annál nagyobb a biztonság, minél nagyobb vagyont kezelnek.
Bajnai alatt részben ez feloldásra került. Ha a jelenlegi kormány csak annyit tett volna, hogy a visszalépést lehetővé teszi, nem szólnék.
Tüntetni ugyan nem megyek, nem az én műfajom, különben is eléggé lejáratódott dolog.
De miért ne választhatnám azt, hogy profi pénzügyi szakemberek kezeljék a pénzemet, akiknek elemi érdeke, hogy minnél nagyobb haszonnal tegyék. Ezen a téren jobban bízom bennük, mint mondjuk Matolcsyban.
Végezetül egy apró kérdés. Akkor is az állami nyugdij mellett érvelnél, ha (horribile dictu) 4 év múlva Hagyó Miklóst választanák meg miniszterelnöknek? Vagy csak a FIDESZ tudja a tutit, és innentől kezdve csak ők kormányoznak az idők végezetéig?

Cent Rum 2010.11.26. 11:38:25

Bocsánat!
Minnél=minél.

hhh. 2010.11.26. 12:42:16

@Cent Rum:
Előrebocsájtom, nem vagyok közvetlenül érintett a témában. Viszont az eddigi hírekből nekem az jött le:
a "magánnyugdíj" is csak részben az, hiszen a többpilléres rendszerből kifolyólag az állam így is 75%-át fizeti a nyugdíjaknak.
Az előző kormányok arra "kötelezték" a dolgozókat, hogy a 10%-ot adják át olyan embereknek, akik vagy szakértők, vagy nem. Vagy nyernek vele, vagy nem - illetve ők mindenképpen nyernek, mert 4% fölötti "kezelési - működési - költség" igencsak magas.
Mi történik, ha egy, vagy hirtelen több pénztár csődbe megy? Szerinted ki fogja fizetni a nyugdíjakat tovább? Egyszerű: az állam.
Végső soron mind e mögött az állam áll, hiszen a pénztárakat is ő felügyeli.
Akkor minek beépíteni még egy lépcsőt a rendszerbe, ráadásul kötelezően? Kicsit olyan, mint más farkával a csalánt piszkálni. Kinek jó? A magánnyugdíjpénztáranak mindenképpen, a befizetőknek esetleg, az állam meg csak figyelheti, mi történik, kell-e kisegíteni vagy sem.
A nyugdíj, az egészségügy valamint az oktatás az, ami nagyon kényes ilyen szempontból, és a magántőke bevonása mindenképpen bonyolult, már amennyiben a szolidaritást, nemzeti szolidaritást is meg akarjuk tartani - ami Európa sajátja.
Mert akkor legyen minden magán, a nyugdíjtól a suliig - és akinek pénze van, az megfizeti, megkapja, akinek éppen nincs, azt nagyon sajnáljuk, esetleg várja az egyház. Az állam meg kezeli az utakat, a közterületeket. Esetleg adót szed, hogy rendőrséget fenn tudja tartani, és ennyi.
A dolog kicsit hasonlít a kötelező felelősségbiztosításhoz: de ott konkrét értékek konkrét határidőkkel párosulnak. Nyugdíj, egészség nem ilyen.
Hagyó felvetése - hát ezt gyakorlatilag bárhol, bármikor fel lehet vetni. Mi lesz, ha magyar lesz az USA elnöke? Vagy Hitler reinkarnációja fogja vezetni Kínát? Mellesleg Hagyó-félék elvileg könnyebben juthatnak döntéshozói székbe egy magánnyugdíjpénztárnál, mint miniszterelnöki székbe...
A jövőre nézve csak reménykedni lehet...

Cent Rum 2010.11.26. 13:30:00

@hhh.: Köszönöm a korrekt választ.
De azért vitatkoznék.
Valóban vegyes rendszer, és ez nem baj. Csak 25% kockázatos, ha a MNYP tekintjük egyedül kockázatosnak. A 75 %-ból ki kell fizetni azokat is, akik nem halmoztak fel munkaképes korukban elegendő anyagiakat. De a 25 % legalább tényleg az forintra, mint amit én befizetek (illetve a munkadóm átutal). Ez arra ösztönöz, hogy ha sokat keresek, akkor a későbbiekben több jut. Nem arányosan, de legalább valamivel több. Az állami rendszer ennek ellenkezője: akkor járok egyénileg a legjobban, ha el tudom kerülni a befizetést, és a közösből kapok valamit.
A MNYP forintra pontosan nyilvántartja a pénzemet, és ezt kapom vissza. A mostani legutolsó ígéret szerint az állami egyéni számla egy virtuális dolog, nem ez alapján számítják a nyugdíjat. Az állam nem fekteti be a pénzemet, ezért a gyermekeimnek kell kifizetni majd a nyugdíjamat. Csakhogy ez akkor kétszer akkora összeg lesz, mint most. Akár mennyire is emelkedik az életszínvonal, akkor is rosszul fog esni nekik a kb. 60%-os elvonás. Ennek megelőzése lett volna a MNYP.
A legnagyobb bajom az, hogy ennek a problémának a megoldását nem látom a mostani megoldásnál sem.
Röviden: a tényleges pénz virtuális, fedezetlen igérvénnyé változik. Többlet megtakarítás a későbbi nagyobb kiadásokra nem keletkezik.
Az ügy kezelése (kvázi zsarolás) pedig nagyon visszatetsző.

Cent Rum 2010.11.26. 13:36:10

@hhh.: Még egy megjegyzés:
Nem elsősorban az állam áll a MNYP mögött. Van kockázati alap, amelyik ilyenkor helyt áll. Az állam ellenőrzi, szabályozza a működésüket. Előírja a befektetéseket (ezért is alacsony a hozam). Mindenki folyamatos ellenőrizheti a tevékenységüket. Választhatok másik biztosítót. Az állami nyugdij esetében semmi ilyen nincs.
Ha meg akkora csőd van, hogy a MNYP nem tud fizetni, akkor a teljes gazdaság került csődbe. Nos akkor az állam sem fog fizetni.

Nyugdíjkárosultak · http://nyugdijkarosultak.blog.hu/ 2010.11.26. 13:49:16

Nem kelet, legfeljebb Kelet-Brooklyn. Kiszivárgott a szerdai döntés háttere:
www.youtube.com/watch?v=crLzLGZ19jE
süti beállítások módosítása