egy új hely

miért kell a blog?

"hátha valakinek örömet okoz, hátha valakit bosszant"

ki Luczifer?

Tulajdonképpen mindenki tudja, nem más ő, mint a sokat akaró kirúgott arkangyal, a világossághozó. Az egyik tény, a másik beváltatlan ígéret. Zuhanás + egy impozáns program elhalasztva. Azt hiszem ez teljesíthető.

kanyar a sugárúton

Luczifer = lucifer, illetve lucifer = Luczifer. Tudom, ne mond, de így a biztos! A változtatás nem azért történt, mintha bármi bajom lett volna a luciferrel. Meg voltam vele elégedve, bevált. De mit lehet tenni, ha a kiscicákat Lucifernek keresztelik és ezt követően a lelkes gazdák a világ összes lehetséges módján regisztrálják a cicusukat. Lucifernek a cicák nem hagytak egy talpalatnyi helyet sem. Hitted volna?

és azokat, akik csak itt férnek meg egymással

felnőtt látogatóknak

friss topikok

  • Indiáner: Hát mit tehet egy falkavezérrel? Követi! (2013.03.27. 22:18) Asszimiláció
  • Izabella.Jones: Blog revival, yes! ::)) Egyébként érdekes, hogy nem budapesti lakosoknál is megfigyelhető a kór. M... (2013.03.12. 10:56) Budapest szindróma
  • : Találtam egy honlapot, amelyre belépve, belépési csomagtól függően minden beszervezett tagod után ... (2012.03.29. 16:25) Egyszerűség
  • Dig, Lazarus!: Akiket nem lehet becsapni! Kiállnak a kormányfô mellett, aki egyedül képes feltétel nélkül elfogad... (2012.01.24. 13:16) Százezrek tüntettek
  • Biedermann: Óh, ez a dallamos német nyelv! :) Boldog Karácsonyt! (2011.12.24. 16:18) Boldog Karácsonyt!

naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

címkék

címkefelhő

A róka, én és a szembenézés

2010.03.20. 13:25 | Luczifer | 11 komment

A róka beköltözött hozzánk. A kert aljában van az odúja, illetve az odú fő ki-bejárata. A mellék ki-bejáratok meg a kertben szanaszét. Nagy munka lehetett ez, de megtette, megtehette, mert bár az lett volna a dolgom, hogy nap, mint nap szembenézzek a valósággal, ezen belül a kert állagával; nem tettem. Szememet behunyva kerestem az örömeim forrását. Amit nem látok az nincs - mondtam - örültem annak, hogy nem látom azt, ami van, aminek nem biztos, hogy örülnék. És ha mégis?  
 
A rókával a tél közepén találkoztam először. A ház körül bóklászott. Akkor még az ínséges tél űzte szerencsétlen vándornak hittem. A szembenézés helyett a hit. A látogatás, mint később kiderült nem volt véletlen. Gida & Pindur vacsorázási szokásai provokálták. A lányok ugyanis a kertben szoktak enni, és gyakran hagynak a száraz tápból. A róka ezt észrevette és rendszeresen jött a maradékért. Úgy bukott le, hogy az álmunk őrzői az egyik éjjel kinéztek az ablakon – akként, ahogy egyébként szeretett gazdájukat szokták várni - és kiszúrták. Ők üvöltöttek, én pattantam s üvöltöttem; kuss! Mit szól a szomszéd!? Ők üvöltöttek tovább. Mentem hát fontoskodni, mi a gond, mi az a baj, ami ha van, orvosolni majd nem tudok. Lett szembenézés! A botrányt kiváltó botrány - mint beharangoztuk - az volt, hogy egy róka a kertben vacsorázott. Akkor még csak „egy” róka volt, ma már „a” róka. Holnap nevet is kívánunk neki adni. De akkor még csak az üvöltésnél tartottunk. A lányok üvöltöttek - én tudniillik időközben abbahagytam - az meg ott lent nyugodtan evett. Ki se vette a fejét a tálból. Fel se nézett. A ravasz pimasza tudta, hogy amit mi produkálunk az műbalhé, operett. Én megunva a valósággal való szembenézést, visszamentem aludni. Ezt ajánlottam a vártán hangoskodóknak is. Ne nézzünk tovább szembe a minket semmibe vevő valósággal, mint amennyire feltétlenül muszáj. Ez a műsor később megismétlődött. Nem csináltam belőle ügyet. Egy kis ugatás éjjelente, ki lehet bírni. Az viszont tegnapelőttig eszembe se jutott, hogy a róka már nálunk is lakik. A feleségem most magyarázza, hogy el kell küldeni. Ebbe beleegyeztem – Küld el! Ijesztget / uszítgat, hogy meg fogja harapni a lányokat. Ezt azért nem nyelem be, de valamit ennek dacára kéne csinálni a rókával. Jópofa, de ez mégsem elég ok arra, hogy együtt éljünk. Itt a tavasz, a szerelem ideje, idehoz egy asszonyt, egy férjet, s jönnek a gyerekek. Én agyon nem verem őket az biztos, de ha a szomszédnál is lebuknak, akkor azok kikövetelik a véres leszámolást. És ez megtörténhet, mert egyszer nem néztem szembe a valósággal, mert nem hoztam be a maradékot. Mert szemet hunytam. És ezért a róka se nézett szembe a valósággal. Hogy mi emberek vagyunk. Ha valaki befogadná! Tényleg kedves, nyugodt állat. Nem válogatós. Nem is eszik sokat. Együtt lehet vele élni. Csak ki kell kerülni.

A bejegyzés trackback címe:

https://luczifer-bazar.blog.hu/api/trackback/id/tr711854491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2M 2010.03.21. 13:29:51

Nem is kell kikerülni, kikerül ő téged. Viszont elszemtelenedik. Egy idő után már nemcsak maradék vacsorát eszik, elhord mindenfélét, amit az ajtód előtt vagy a kertedben talál.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.03.21. 13:51:51

A róka csak egy éhes állat, akinek nincs olyan jó sora, mint a kutyáidnak. Aki ártatlan, az ő egyedül. Ugyanis a megoldás nem az ő mancsaiban van.

Egyébként, ha valami komolyan veszélyeztetheti a valósággal való szembenézést, az többek között éppen maga , az állatoknak az antropomorfizmus szerinti "jó" és "rossz" állatokra való felosztása, de általában az állatok emberi tulajdonságaival való felruházása. A szakemberek ma már komoly küzdelmet folytatnak ez ellen - akárcsak a még rosszabbb mechanomorfizmus ( amely az állatokat értelmetlen, reflex masinának tekinti) ellen is.

ZinczyKa 2010.03.21. 14:38:02

Csak érdeklődöm. Hogy tervezed a dolgot? A lelkére fogsz beszélni? ::))

Luczifer 2010.03.21. 16:45:12

Hát nekem nincs bajom ezzel a rókával, de azért lehetne annyi esze, hogy tudja itt emberek laknak. És nem mind ilyen nyámnyila. Ennek így előbb-utóbb sírás lesz a vége. De lehet, hogy veszek neki egy Vukot. Átolvassa és megérti mit kell tennie, ha meg akarja érni a nyugdíjas kort.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.03.21. 17:28:12

@Luczifer:

Nem is tőled kell félteni, ez nem kérdés! És hát, neki megvan a rókához való esze, mindig az ember az, aki ha eszét veszti , ha megveszik, megússza! Nem a rókák járkálnak fel, s alá a kezükben fegyverrel. A róka csak éhes, és hát sok jóra valóban nem számíthat,az embertől, aki a másik embert is képes lelőni öt szem szilváért. ::(((

Gombóc Artúrné · http://kultturaim.blogspot.com/ 2010.03.21. 20:37:09

Esetleg, ha valami kölcsön karabéllyal a levegőbe durrognál? Bár éjszaka... lehet, hogy nem olyan jó ötlet. :)
Esetleg beszerezthetnél egy medvét, attól talán fél. :D

Bognár L · https://bognarstudio.hu/ 2010.03.21. 21:24:42

Rúgj be és rókázd le! Nem a legszebb megoldás, de marketing szempontból talán eredményre vezetne ez a meglepő gerillamarketing akció!
Mindenesetre a tv-t hívd ki, az ilyesmire aszem' vevők lennének! :-)

turdus merula 2010.03.22. 00:18:56

@Luczifer:
Kérem szépen a rókát! Örökbe szeretném fogadni! Nekem megvan a Vuk. Még fel is olvasom neki! :-))

ZinczyKa 2010.03.22. 02:49:31

@turdus merula: Na akkor ez megoldva. Csak nehogy a nyelvi nehézségek aláássák a családi békét. :)

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.03.22. 09:08:11

Macskát kell tartani, a róka a macskáktól - a hozzáértők és a megfigyelések szerint - tart, nemigen támadja meg őket, ellentétben a kutyákkal. A National Geographic írja, hogy a londoniak többsége kifejezetten kedveli, hogy rókák élnek a közelükben. Ráadásul Angliában törvény tiltja a rókavadászatot, ott védett állat. ::))))

turdus merula 2010.03.22. 10:47:25

@ZinczyKa:
Igazad van! Én megtanulok a kedvéért rókául, ő biztosan megtanul a kedvemért rigóul! :-))
süti beállítások módosítása