Egy öreg handlés mesélte, hogy amikor az apja - szintén handlés - haldoklott azt mondta neki: nézd, nem tudok mást rád hagyni, csak ezt a sok hülye embert.
Esély 2.0
2009.03.22. 19:44 | Luczifer | 26 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://luczifer-bazar.blog.hu/api/trackback/id/tr791018663
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ZinczyKa 2009.03.22. 20:19:02
Kötelező olvasmány: Eco: Gyufalevelek :
Hogyan készüljünk derűsen a halálra?
Hogyan készüljünk derűsen a halálra?
MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.03.22. 22:27:12
Hát, ez bizony a nem-handlé családokban is gyakorta előfordul, mégha így kimondva nem is hanzik el. ::)))
el duende (törölt) 2009.03.23. 07:33:11
Ezt már a Csepelin is szerettem. :)
EL LOBO - A farkas · http://joljarok.hu/blog 2009.03.23. 11:43:08
Akikből azért majd szépen meg tudsz élni - tette hozzá kacsintva, majd feldobta a tappancsát.
EL LOBO - A farkas · http://joljarok.hu/blog 2009.03.23. 11:45:19
Akikből azért rendesen meg tudsz majd élni - tette még hozzá kacsintva - majd feldobta a pacskerját.
Luczifer 2009.03.23. 12:37:02
Azért a végső búcsú előtt rendesen tréningezte azt a kis árvát! :)
MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.03.23. 12:52:52
@el duende:
:::))) Miről beszélsz Duenede? Az nem Csepeli-blog, az a moderátor úr blogja! ::))))
:::))) Miről beszélsz Duenede? Az nem Csepeli-blog, az a moderátor úr blogja! ::))))
MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.03.23. 12:53:49
p.s. Ahol Csepeli, csak az apropó! ::)))
MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.03.23. 12:55:43
... és akkor még szépenés finoman fogalmaztam! ::))
( Mi a fene van ezzel a bloggal? Fogja magát és megindul, csak úgy, pedig még nem fejeztem be, és nem is dadogok! ) ::)))))
( Mi a fene van ezzel a bloggal? Fogja magát és megindul, csak úgy, pedig még nem fejeztem be, és nem is dadogok! ) ::)))))
ZinczyKa 2009.03.23. 14:35:10
Mi a baj ezzel? A család és az iskola is az életre készít. Sőt mit készít? Modellez. Hülyék a családban, hülyék az iskolában, hülyék a világban.
MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.03.23. 16:36:07
Többségében sajnos, sem a család, sem pedig az iskola nem az életre készít! Az élet ugyanis már adott. Arra kéne készítenie, hogy a sok és sokféle életekből a minél többen kihozhassuk a lehető legtöbbet !
Luczifer 2009.03.23. 19:03:52
Nem tudom. Ez a hülyék az iskolában ez tetszik. A hülyék a világban, na, az is. De a hülyék a családban ez aggaszt. Túl kicsi a közösség. Itt hogyan lehet szelektíven kezelni a célozgatásokat? (A rám irányuló célozgatásokat.) Ha nem értem meg, vagy ha csak úgy csinálok, könnyen hülyének néznek. Még hülyébbnek. Lehetne-e esetleg a család helyett azt mondani, hogy hülyék a régióban. És ez még olyan haladó is, olyan európais is. És főleg jó nagy.
ZinczyKa 2009.03.23. 20:31:26
@Luczifer: Hát nem, nem rád gondoltam, hiába kicsi a közösség. De a régió is jöhet. EU-s pályázati pénzből pl. lehetne hülyeségmérőket felszerelni a régiók határain. Adott esetben ez később jól jöhet az uniós pénzek elosztásánál.
Amúgy körülöttem szinte mindenki hülye, lassan meghalhatok :) Derűsen.
@MALVINA: Malvikám, az iskola kőkeményen a magyar társadalmat modellezi. MIndenben.
Amúgy körülöttem szinte mindenki hülye, lassan meghalhatok :) Derűsen.
@MALVINA: Malvikám, az iskola kőkeményen a magyar társadalmat modellezi. MIndenben.
MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.03.23. 20:38:46
@el duende:
Ugyi, ugyi! ::)) Örülök, hogy te is látod! ::)))
Ugyi, ugyi! ::)) Örülök, hogy te is látod! ::)))
MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.03.23. 20:43:50
@ZinczyKa: Hol mondtam én ennek ellent azzal. , amikor arról beszélek, hogy mi lenne az iskola dolga? Mert, az, hogy a társadalmat modellezi, nem jelenti azt, hogy ne tehetne annak érdekében, hogy kihozza a sakcokból a lehető legtöbbet. Mint ahogy a fene nagy társadalomnak is vannak olyan szegmensei, ahol azért az erre való törekvések azért némi eredméynt mégiscsak mutatnakmutathatnak.::))
ZinczyKa 2009.03.23. 21:04:08
@MALVINA: Mert azzal is nevel. De persze ez részben független valóban. De egy rossz társadalmi modell sok jót nem hoz. Ha a gyerek azt mondja, jobb híján van az iskolában, ha tehetné, ha lenne egy jól fizető (100.000+) állása, inkább dolgozna. Az, hogy ha nem tanul, nem lesz neki olyan, fel sem merül. Mert ugyebár van olyan. Erről beszélek. Hogy érvényesülni tanít, de szarul. Egy rossz társadalmi értékrendet mutat.
Luczifer 2009.03.23. 22:17:04
Már arra gondolsz, hogy célokat ad, azokat erősíti, de nem rendel a célokhoz egyértelműen eszközöket? Másképp, hogy a becsvágyat élteti, de nem ösztönöz a dicsőséghez vezető megfelelő utak választására? Még ha az a dicsőség egy 100 000 Ft-ot meghaladó állás is.
MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.03.23. 22:39:14
@ZinczyKa:
'Ha a gyerek azt mondja, ...."
Mégis melyik gyerek? A gyerek általáben semmit sem mond. A konkrét gyerek, a G. Z, vagy a B E. stb, az igen. É mindegyik a magáét mondja.
Aztán hogy magyarázod a működő iskolákat, a jól működő iskolákat? A gyerekek jellemzően - ellentétben a felnőttek többségével - mindig könnyebben formálhatóak. Ráadásul a modell az mindig bemutat, megmutat, azon mindig alakíthat egy jó ember, egy jó pedagógus, egy jó tanár. Persze az ideális és a hatékony az a 3 az 1-ben lenne! ::)))
'Ha a gyerek azt mondja, ...."
Mégis melyik gyerek? A gyerek általáben semmit sem mond. A konkrét gyerek, a G. Z, vagy a B E. stb, az igen. É mindegyik a magáét mondja.
Aztán hogy magyarázod a működő iskolákat, a jól működő iskolákat? A gyerekek jellemzően - ellentétben a felnőttek többségével - mindig könnyebben formálhatóak. Ráadásul a modell az mindig bemutat, megmutat, azon mindig alakíthat egy jó ember, egy jó pedagógus, egy jó tanár. Persze az ideális és a hatékony az a 3 az 1-ben lenne! ::)))
ZinczyKa 2009.03.23. 22:40:30
Sajnos még látszatutat is mutat. Egy tudás nélkül is van érvényesülés utat. Most megint lassan demagóg leszek, de azt mutatja a társadalom, nem kell, hogy nagyon érts valamihez, de nagyon kell tudnod eladni magad. Most nem a marketinget szólom le, ne érts félre. Az a fajta taszít, ami mögött a sötét űr lakik csak.
Na ez a terv sok kamasz fejében ma. Nyilván nem mindegyikében. De a család sem mutat kiutat, sikertelen (=nem sokat kereső, nem boldog, nem tanult) szülő csak negatívumként mutatja fel magát. Az ő ellentéte szeretne lenni ebben a fura világban a gyereke, aki nem lesz sokat kereső, sem boldog, sem tanult.
Na ez a terv sok kamasz fejében ma. Nyilván nem mindegyikében. De a család sem mutat kiutat, sikertelen (=nem sokat kereső, nem boldog, nem tanult) szülő csak negatívumként mutatja fel magát. Az ő ellentéte szeretne lenni ebben a fura világban a gyereke, aki nem lesz sokat kereső, sem boldog, sem tanult.
ZinczyKa 2009.03.23. 22:50:19
@MALVINA: Igen, sok a konkrét gyerek az én életemben. Most nem sorolom, hogy K.K., hogy K.N. stb.
Nekem kevés példa jut a jól működő iskolákból, bár hallom, vannak ilyenek.
Hú, de hosszú, amit mondani akarok :) Apám kitilt :)
Például: megmérik, mit tud a gyerek. Kompetenciailag. Jó tanárok vannak az iskolánkban, meg nem jók is. Sápítozunk, hogy csökken a teljesítményük. DE hozzánk, mivel nem elit gimnázium vagyunk, nem jó képességű gyerekek jönnek. Olyanok, amilyenek. Nézzük az adatokat, ráncoljuk a homlokunkat.
Nézzük az elit gimi adatait, sunshine, mosoly, boldogság. Minden oké náluk. A mutatóik az egekben. Ja igen, ők eleve csak azt veszik fel, aki oda oké. Nehogy már ... Sőt a 6 osztályos gimnázium adataiból az is kiderül, aki nem elég "okos" 8.-ban, az már 10.-ben nincs ott.
Én azt a diákot fejlesztem, akit a sors elémlök. Ők válogatnak. De hétfőn ettől szar tanár leszek. Illetve dehogy, csak a mutatók ...
És teszem a dolgom, szeretném hinni, hogy 3 in 1. Vagy tényleg csak egy agyalágyult hülye.
Nekem kevés példa jut a jól működő iskolákból, bár hallom, vannak ilyenek.
Hú, de hosszú, amit mondani akarok :) Apám kitilt :)
Például: megmérik, mit tud a gyerek. Kompetenciailag. Jó tanárok vannak az iskolánkban, meg nem jók is. Sápítozunk, hogy csökken a teljesítményük. DE hozzánk, mivel nem elit gimnázium vagyunk, nem jó képességű gyerekek jönnek. Olyanok, amilyenek. Nézzük az adatokat, ráncoljuk a homlokunkat.
Nézzük az elit gimi adatait, sunshine, mosoly, boldogság. Minden oké náluk. A mutatóik az egekben. Ja igen, ők eleve csak azt veszik fel, aki oda oké. Nehogy már ... Sőt a 6 osztályos gimnázium adataiból az is kiderül, aki nem elég "okos" 8.-ban, az már 10.-ben nincs ott.
Én azt a diákot fejlesztem, akit a sors elémlök. Ők válogatnak. De hétfőn ettől szar tanár leszek. Illetve dehogy, csak a mutatók ...
És teszem a dolgom, szeretném hinni, hogy 3 in 1. Vagy tényleg csak egy agyalágyult hülye.
MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.03.23. 22:50:56
@Luczifer:
Sancho Panza mondja: Ez a dicsőséghez vezető út pont olyan mint az El Tobosoba menő, ahol olcsó a csirke.
::))))
Sancho Panza mondja: Ez a dicsőséghez vezető út pont olyan mint az El Tobosoba menő, ahol olcsó a csirke.
::))))
MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.03.23. 23:02:25
Én jól működő iskolán nem feltétlenül az elitiskolákat értem. Sőt, egyáltalán nem azokat. Bár az elit iskolák gyerekei is ebben a társadalomban élnek, és bizony gyakorta igencsak nehezített családi körülmények között. Nem az a legnagyobb nyomor, ha nem jut minden estére sütemény!!!! És igenis sok jó általános és középiskola műxik. Én mindig amondó vagyok, hogy az iskolák esetében majdnem mindig igaz, hogy a fejétől bűzlik avagy illatozik ....
"ők eleve csak azt veszik fel, aki oda oké." - ez csak a tudásszintet jelenti, és ettől még bizony lehet komolyan problémás egy gyerek. Hiszen egy felvételi kapcsán közel sem ismerhető meg valaki, pláne nem a hátországa.Arról nem is szólva, hogy a fejletteb társadalmakban éppen, hogy az elit iskolák, elit /és jól teljesítő / sakcokkal történnek a legelképesztőbb esetek. Szóval nem lehet azt kijelenteni, hogy bármiféle felmentést , magyarázatot jelent/ jelenthet a tanárok, a pedagógusok számára az, hogy nem szűrhetnek. És ezért nem képesek eredményeket elérni.
"ők eleve csak azt veszik fel, aki oda oké." - ez csak a tudásszintet jelenti, és ettől még bizony lehet komolyan problémás egy gyerek. Hiszen egy felvételi kapcsán közel sem ismerhető meg valaki, pláne nem a hátországa.Arról nem is szólva, hogy a fejletteb társadalmakban éppen, hogy az elit iskolák, elit /és jól teljesítő / sakcokkal történnek a legelképesztőbb esetek. Szóval nem lehet azt kijelenteni, hogy bármiféle felmentést , magyarázatot jelent/ jelenthet a tanárok, a pedagógusok számára az, hogy nem szűrhetnek. És ezért nem képesek eredményeket elérni.
ZinczyKa 2009.03.23. 23:18:08
@MALVINA: Jaj Malvi :)) Hát a kérdés az, szerintük, mi az eredmény. Szerintem az, hogy bár naponta drogozik, le fog érettségizni valahogy. Nem túl jól, de le fog. Konkrét gyerek.
Eredmény, hogy megtanul angolul, bár a szülő gyaníthatóan nem tud olvasni.
Hogy naponta bejön a suliba. Vagy nem jön, de szinte ígéri.
Én nem mindennapos süteményről beszélek Malvi, hanem hús-vér gyerekekről. Aki jön ahonnan jön.
Nem szerintem az eredménysség egyetlen mutatója az éves kompetenciamérés. Pláne, hogy bizonyos kompetenciaterületeket már nem lehet fejleszteni 14 éves kor után. És a mi fenntartónk ezt nem biztos, hogy tudja.
Működhetnénk jobban is. Meg rosszabbul is. Ez biztosan igaz. De utálom, hogy itt gyakran az eredményesség alatt azt értjük, hány százalékuk kerül be felsőoktatásba, hány OKTV döntőse van az iskolának. Én akkor is eredményesen dolgozom, ha nem tudok ilyesmit produkálni. És ez nem felmentés. Sőt. Nem tanítanék elitgyerekeket nagyon szívesen.
Eredmény, hogy megtanul angolul, bár a szülő gyaníthatóan nem tud olvasni.
Hogy naponta bejön a suliba. Vagy nem jön, de szinte ígéri.
Én nem mindennapos süteményről beszélek Malvi, hanem hús-vér gyerekekről. Aki jön ahonnan jön.
Nem szerintem az eredménysség egyetlen mutatója az éves kompetenciamérés. Pláne, hogy bizonyos kompetenciaterületeket már nem lehet fejleszteni 14 éves kor után. És a mi fenntartónk ezt nem biztos, hogy tudja.
Működhetnénk jobban is. Meg rosszabbul is. Ez biztosan igaz. De utálom, hogy itt gyakran az eredményesség alatt azt értjük, hány százalékuk kerül be felsőoktatásba, hány OKTV döntőse van az iskolának. Én akkor is eredményesen dolgozom, ha nem tudok ilyesmit produkálni. És ez nem felmentés. Sőt. Nem tanítanék elitgyerekeket nagyon szívesen.
MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.03.24. 10:40:28
Akkor most sűrítem, hogy egyértelműbb lehessek:
Egy iskola vagy gyermekközpontú, vagy intézményközpontú. A gyermekközpontú iskola a gyerek
személyiségét segít kibontakoztatni. Az intétményközpontú meg többek között csupán a különböző adatok produkálására gyúr. Ez a lényeg. Ez elől nem lehet se erre, se arra elmenni. És ebből minden további egyenesen - bár nyilván sokféle és sokszínű gyakorlati megvalósítás mentén - következik.
Egy iskola vagy gyermekközpontú, vagy intézményközpontú. A gyermekközpontú iskola a gyerek
személyiségét segít kibontakoztatni. Az intétményközpontú meg többek között csupán a különböző adatok produkálására gyúr. Ez a lényeg. Ez elől nem lehet se erre, se arra elmenni. És ebből minden további egyenesen - bár nyilván sokféle és sokszínű gyakorlati megvalósítás mentén - következik.