egy új hely

miért kell a blog?

"hátha valakinek örömet okoz, hátha valakit bosszant"

ki Luczifer?

Tulajdonképpen mindenki tudja, nem más ő, mint a sokat akaró kirúgott arkangyal, a világossághozó. Az egyik tény, a másik beváltatlan ígéret. Zuhanás + egy impozáns program elhalasztva. Azt hiszem ez teljesíthető.

kanyar a sugárúton

Luczifer = lucifer, illetve lucifer = Luczifer. Tudom, ne mond, de így a biztos! A változtatás nem azért történt, mintha bármi bajom lett volna a luciferrel. Meg voltam vele elégedve, bevált. De mit lehet tenni, ha a kiscicákat Lucifernek keresztelik és ezt követően a lelkes gazdák a világ összes lehetséges módján regisztrálják a cicusukat. Lucifernek a cicák nem hagytak egy talpalatnyi helyet sem. Hitted volna?

és azokat, akik csak itt férnek meg egymással

felnőtt látogatóknak

friss topikok

  • Indiáner: Hát mit tehet egy falkavezérrel? Követi! (2013.03.27. 22:18) Asszimiláció
  • Izabella.Jones: Blog revival, yes! ::)) Egyébként érdekes, hogy nem budapesti lakosoknál is megfigyelhető a kór. M... (2013.03.12. 10:56) Budapest szindróma
  • : Találtam egy honlapot, amelyre belépve, belépési csomagtól függően minden beszervezett tagod után ... (2012.03.29. 16:25) Egyszerűség
  • Dig, Lazarus!: Akiket nem lehet becsapni! Kiállnak a kormányfô mellett, aki egyedül képes feltétel nélkül elfogad... (2012.01.24. 13:16) Százezrek tüntettek
  • Biedermann: Óh, ez a dallamos német nyelv! :) Boldog Karácsonyt! (2011.12.24. 16:18) Boldog Karácsonyt!

naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

címkék

címkefelhő

Házi feladatok

Emigráns

2010.12.28. 07:12 | Luczifer | 27 komment

X – úgynevezett vezető értelmiségi – egy nagy német lapnak nyilatkozik, hogy ez egy szörnyű hely, neki elege van; emigrál. Na, tessék. Itt tartunk.
 
 
 
 
 
 
 
 
A menekülési utat – mint később megtudjuk – két jónevű egyetem katedrája kínálja. Szavainak jelentése, hogy ő egy kiváló férfiú - a fejlett világ keresett oktatója - aki nem bírt velünk, a felemelésünkért folytatott hasztalan erőlködésbe belefáradt és most menekülni kénytelen. Az áldozat szól belőle, aki kénytelen lelépni. Nem tehet mást. Fáj neki, de nem tehet mást. Ha maradna, belepusztulna. Belénk pusztulna. Legyen lelkiismeret-furdalásunk. A viszonyaink miatt. Pedig önkritikát is gyakorolhatott volna, mert ez az egész, amire tényleg nem lehet felvágni - a viszonyaink - az ő keze munkáját is magán viseli, aki "hús a husomból, vér a véremből". 

A bejegyzés trackback címe:

https://luczifer-bazar.blog.hu/api/trackback/id/tr122543283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.12.28. 11:24:22

Mi van, savanyú a szőlő??? :)))
Egyrészt sok lúd disznót győz, másrészt tízmillió légy nem tévedhet... , szóval bármiféle lelkiismeretfurdalást emlegetni kész hülyeség..., ráadásul miért ne menne el épkézláb helyekre, ha teheti, ha van rá képessége, lehetősége...stb..., továbbá ma már (szerintem régebben se) nem lehet ilyen beszűkülten nézni a világra. Minimum Európában kell/kéne gondolkodni ... vajon mennyiben és miért és kinek lenne az jobb, ha a lehetőségekkel rendelkező értelmiségiek (vagy nem-értelmiségiek) itt, ezen a földön döglődnének haszontalanul, morzsolódnának fel a tehetetlenség sötétségének közepette, mint hogy értelmesen élnek és dolgoznak ott, ahol ezt engedik és nem lehetetlenítik el. És mégcsak az a gondolat sem abszurd, hogy itt csak a munkanélküliek számát szaporítanák, amiről pontosan tudjuk, hová vezet ezen a fertályon...., na meg aztán miért zárjuk ki, hogy a nevezett értelmiségi nem sarkosan gondolkodik, és dacára annak, hogy az értelmes lét mellett dönt, attól még érzi és tudja, hogy természetesen az ő felelőssége is megvan az egészben, nem is hiszem, hogy könnyű szyívvel veszi a sátorfáját..., de persze ezzel a vélekedésemmel nyilván elsősorban magamról beszélek, nyilván vannak olyanok, akikben ez fel sem merülne, ezért azt sem képesek elképzelni, hogy azok, akik nem tűrik tovább ezt az ostoba és primitív közeget , földet a talpuk alatt, az nem jelenti egyértelműen az önkritika hiányát! És kérem, az ember tegyen jót és jól ott, ahol azt teheti! Ő az értelmes és érző lény, nem pedig azok, akik a büdös mocsárban fuldokolva , földhözkötöttöntudatos melldöngetések közepette az ezrelékét sem nyújtják annak, amit nyújthatnának..., az öntudat mindenhol öntudat, semmiféle határtól nem függ, sőőőt, még a repülőn ülve, a határok fölött is képes létezni, és alapja nem a röghözkötöttség, hanem az önismeret, a tenni akarás, a képességeink kibontakoztatása...felbecsülhetetlen az a sok érték, amit azoknak köszönhet ez a nemistudommineknevezzem fertály azoknak, akiknek volt erejük, képességük, igényük arra, ahhoz, hogy elinduljanak, és tegyenek valami értelmeset és jót, aminek a gyümölcsét ha akarta, haakarja, ha nem ez az ország is élvezte, élvezii mind a mai napig. Ezt már a középkorban is tudták, és gyakorolták is!

Szóval mindenki, aki teheti, kapja csak le a bőröndöt a szekrény tetejéről... többet tehet és használhat az itt maradóknak, az itt maradókért ... jó utat , értelmesebb életet nekik...

ZinczyKa 2010.12.28. 12:01:47

Egyetértek Malvinával. Nincs oka semmiféle furdalásra annak, aki úgy dönt, elmegy. Nem mondom, nekem jó lenne, könnyű, nem lenne honvágyam stb. És az meg, hogy az ő felelőssége, az most nem áll. Ez már nem egy demokratikus jogállam.
Ha azt hiába várjuk, hogy a jogszerűség, a morál, az etika felül tud emelkedni személyes érdekeken, akkor meg igenis, aki elmegy, aki máshol szólni tud emberhez méltóan, aki nem nyomorodik bele a lehetetlenségek hazájába, az tegye ezt.
Ha lesz rá alkalom, talán én is elmegyek. Éppen azért mert felelősséget érzek a gyerekeimért és a hazámért. Ezt nem büszkén és nem könnyű szívvel, hanem tárgyilagosan mondom.

Luczifer 2010.12.28. 12:11:16

Itt valamit félreértesz. Tőlem ez a srác oda megy, ahova akar, ahová tud. Semmi közöm hozzá. Boruljon virágba, ahol akar, ahol tud. De miután itt eltöltött egy-két szép, jól dotált évet, aminek kétségesek a hozadékai ne fikázzon. Köszönje meg munkatársainak a munkáját, forrásokat a forrásokat biztosítóknak - a borzalmas népnek - sajnálja, hogy el kell mennie, ígérje meg, hogy jól fog dolgozni és ahol jól dolgozik, ott jó véleménnyel lesznek rólunk és menjen isten hírével. És ne mutogasson. Nincs itt az ideje. Ezt diktálja a gyerekszoba.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.12.28. 12:26:43

Na, már megint ez a nééép, már megint ez a vastag általánosítás... a nééépnek semmit ne köszönjön meg..., majd megköszöni annak, akinek konkrétan megköszönhet bármit..., és majd jól nem-köszöni meg azoknak - mondom konkrétan - , akiknek nincs mit megköszönnie, és félek, ezek vannak többen, a tények is ezt igazolják, különben nem kéne az értelmesebb, értékesebbeknek elhúzniuk... És éppen arról van szó, hogy amiről Z és én is írunk pont azt jelenti, hogy sokkal tágabban értelmezzük az egészet, mintsem, hogy "Tőlem ez a srác oda megy, ahova akar, ahová tud. Semmi közöm hozzá." !!!! De hát pont erről beszélek kérem!!!! Mert mindig volt, van és lesz közünk hozzá, akárha az Antarktiszra is vándorol.

...tudom, mindez nem hangzik jól egy ilyen álságos rémoperettet élő-játszó országban....ütemes vastaps!!!

És egy kis illusztráció: andgond.blogspot.com/2010/12/mar-az-osztrak-szomszedok-is.html

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.12.28. 12:47:51

p.s.
...és ez azért több mint szomorú, mert jórészt ez az az attitűd, ami miatt ez az ország még ma is itt tart..., ezért nem volt, és ma sem képes szembenézni saját múltjával, saját lényegével, ezért annyi az elvarratlan szál, mert mindig csak a sajátos magyar melldöngetés, kivagyiság, ebbe merül ki minden reagálás (emlékezzünk csak Kertész Imre meghurcolására). mert soha nem azt vesszük észre, hogy ész-értelem-érzelem elhagy bennünket , hogy az általunk gründolt ellehetetlenül létből a lehetőségek felé hagynak el bennünket, hanem csak és kizárólag azt, hogy BENNÜNKET elhagynak, pedig miaztán hejdehujjde..., és mindeközben nem látunk tovább az büszkevörös feldagadt orrunknál, mármint, hogy a jelen ostoba hatalmasai éppen ezt a folyamatos és megrendíthetetlen kivagyi önképünket használják fel arra, hogy az irracionalitás totális győzelmi torát ülhessék meg rajtunk...

Luczifer 2010.12.28. 13:28:49

Újabb félreértés van. Az a pénz, amiből itt éldegélt adófizetői pénz. + Hitel, amit majd az adófizetők rendeznek. Magyarul a nép. Konkrétan nekik megköszönheti a havi fizetését. Nem annak, aki kiutalta, hanem aki összegürizte a rávalót. Túl fogja élni. Ebből a komából pedig ne csináljuk már mártírt. Semmi nem történt vele, amiért az áldozat státuszára igényt tarthatna. Ha nem tekintjük a buktát annak. (De azt nem tekintjük)
Drága Malvina! Engedd meg, hogy rossz viccnek tartsam, ha valaki ma emigrálni óhajt szeretett honunkból. Elmehet szerencsét próbálni, építheti a karrierjét, keresheti az igazit, de nem emigrálhat. Egyszerűen azért, mert nincs alapja. De ha van, akkor arról a neves napilapban tessék konkréten beszélni. És arról is, hogy ezek a viszonyok hogyan lettek újra és újra generálva. Például az inkompetens értelmiségi magatartások által. E mai slamasztikának az előállításában ez jócskán benne van. Jócskán. De ha ő kivétel, akkor se fikázunk kifele. Mert volt gyerekszobánk.

Luczifer 2010.12.28. 13:47:43

@ZinczyKa: Bocsánat! ZinczyKa reflexióját átugortam! Mert a gép később rakta be előbbre! De újra ismétlem nem azzal van gond, hogy világgá megy. Menjen. Hanem, hogy olyan dolgokért fikázz, aminek a generálásában benne volt. + Saját csoportot csoport tagja kifelé nem éget.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.12.28. 13:49:19

Na, ez meg a másik! Ez az áldozatokban és mártírokban (ennek megfelelően meg a bűnösökben) való gondolkodás...helyben vagyunk..., nem érdemes ragozni, csak egyre rosszabb lesz..., ő is adófizetőként élt itt, és dolgozott is..., semmi bajom azokkal, akik napjában többször heves vágyat éreznek arra, hogy szájukkal érintsék a talpuk alatt az anyaföldet..., de könyörgöm ebben azért mégsem merülhet ki minden..., arról nem beszélve, hogy egy interjú, egy újságcikk bizony egy interjú és egy újságcikk, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy ez is csak olyan mint a színházban! Többnyire mindenki mindent csak a saját olvasatában képes értelmezni, és ennyiben az értelmezés mindig az értelmezőről mond el többet és nem az értelmezett darabról, írásról, stb. és vajon miért fikázás az, ha valaki(k) fikaországról beszélni kezdenek? Még akkor is, ha nyilvánvalóan ő is részese volt az egésznek..., ez még nem jelenti azt, hogy az illető ne vágyna az értelmes módon való létezésre.Arról nem is szólva, hogy attól, h. valakiket az élet éppen erre a savanyúszomorú földrészre dobott fel, adott esetben vajon miért köteles mások ostobaságát a saját nyakába venni, akár felelősség, akármi más formájában. Ugyan kérem! Mondom, hogy csupáncsak savanyú a szőlő!

ZinczyKa 2010.12.28. 14:26:51

@Luczifer: Nem probléma. Viszont hadd legyek szőke nő. Nem értem. Most ezzel azt akarod mondani, hogy ha valaki rájön, hogy a csoport, amihez ő is tartozik, baromságot csinál, akkor kussoljon???
Szerintem ez bizarr. Még akkor is, ha (szokás szerint) a leghalványabb fogalmam sincs, ki ez a pasi, akiről szó van. Nézd el, de egyre kevésbé tudom meghallgatni a híreket. Drága a vérnyomáscsökkentő.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.12.28. 14:45:34

...és mi az, hogy kifeléééé...???? Erre sajnos nagyon sok tragikus példát mutatott már és mutat fel jelenleg is az élet, a történések sora, amikor is emberek és embercsoportok életébe (is) került, kerül a " befelé" való söprés..., szőnyeg alá söprés..., igenis tudja csak meg a világ, mi folyik itt, na meg azt is, hogy máshol..., egyébként előbb-utóbb úgyis kiderül! Nem a szar takargatásával, a primitív betyárbecsületesdivel lehet a helyzeteken javítani, hanem éppen hogy a problémák feltárásával, és/vagy a pozitív tettek, eredmények felmutatásával... namármost, ami kérem a jelenlegi helyzetet illeti, pozitívumokról nemigen beszélhetünk...csak csendes araszolgatásról egy autoriter, diktatórikus bornírt berendezkedés kiépítése felé...., kvázi tessen csak kérem mindenkinek ordítani, bőgni, ahogy az a száján, tollán stb. kifér..., hallják, lássák csak mindenütt az derékgumiig szaros bugyogóinkat!

Luczifer 2010.12.28. 15:58:17

@ZinczyKa: Ó nem! Dolgozzon! Untig elég eszköze és lehetősége van, hogy hatásosan megtehesse. De ha nincs hozzá kedve éppen „emigrálhat” is. Én ugyan változatlanul gusztusosabbnak tartom, ha egyszerűen vendégmunkásként elmegy karriert építeni. Arasson sikert kiváló szakmai teljesítményével, de ne csináljon magából üldözött mártírt, akinek emigrálnia kell. Egyébként pedig, ha ennyire tragikus a helyzet, akkor ez nem elintézhető egy laza jelzővel. Írjon egy kiváló könyvet, nyisson blogot, dolgozzon. Munkát akarok látni! A nép nevében!
@malvina: Malvina! A szövegértés tényleg nehéz ügy. Állítom, egy kukkot se értesz abból, amit voltam bátor megkifogásolni, de szemmel láthatólag ettől függetlenül jól szórakozol és ez nekem öröm. Mondod magadat. A szerény európai tapasztalatom szerint azonban a fejlett Nyugat művelt közönsége nem a bőgést és a szar szónak különböző összefüggésekben való említését igényli, hanem az épkézláb, érthető releváns mondatokat. És ha van ilyen már nem is leszünk annyira szörnyűek. Még akkor se, ha Szalai Panni kilenc évig fő rendteremtő. Mert hallják a másik Magyarországot, amelyik képes és tud disztingválni, aki képes és tud elegánsan és egyben a célt szolgálva megnyilvánulni.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.12.28. 16:44:42

Nem nagy felfedezés, hogy tulajdonképpen mindenki saját magát mondja, ez semmit nem változtat az alaphelyzeten, te számonkérsz és állítasz valamit, amit én egy alapvetően retrográd és csökött, a régmúltból ittmaradt kórságból eredőnek tartok. Egyébként is, a szövegen túl azért van itt még egy illusztráció is, ami szintén önmagáért beszél, csak képben, hamis, szentimentálisan giccses, álromantikus megközelítése a felvetésnek. Így aztán teljesen adekvát az a fajta cinizmus, ami többnyire az ilyen attitűdök kísérője szokott lenni. Akinek itt ezzel az egésszel kapcsolatban akárcsak a "szórakozás" fogalma is az eszébe jut, annak már túl sok kérdést, felvetést nemigen érdemes elővenni. Ami pedig a szar kifejezést illeti, hát, erre is mondható, hogy ki mit szagol ki elsőre egy szövegből, az kérem nemcsak orr kérdése..., lehet, hogy korkérdés is..., és ettől függetlenül bizonyos felvetések, vélekedések bizony adott esetben sokkal baljósabb bűzt képesek árasztani magukból, mégha a "sz-a-r" betűsor, avagy hangsor nem is szerepel a téma megjelenítésében. És akkor a kör megint bezárult. Abba pedig, hogy kinek mi "az épkézláb, érthető releváns mondat " nem megyek bele, elég egyértelmű, hogy ezt te most miért is citáltad ide... sokkal inkább megérne egy misét ez a "fejlett Nyugat művelt közönsége" kitételed is... lehet, hogy újat mondok, de a műveltség és a "szar" (na meg konzisztenciában hozzá hasonló és eltérő állagú társai) kifejezések között - sem oda, sem vissza - nem ilyen egyenesvonalú az összefüggés. Hogy stílusos maradjak: szar-ügy lenne, ha így lenne!

Jönnek
Jönnek a dúlt-keblü mélymagyarok megint,
füzfapoéták, füzfarajongók, jönnek a szarból,
csönd van. Senki se pisszen. Alantról
kevéske hűlt költő csontujja int.
Ó, ha gyilkolni szabadna újra,
csámcsogva, hersegve szívnák a vért -
miért is? ki tudja. Trianonért? -
mered pár utcanév pici csontujja.
Ez olyan klima: itt folyton beborul,
ez rendben van, de szégyen, szégyen, szégyen,
hogy mindenki kussol, hogy mindenki fél,
és nekünk kell jönnünk, pár csenevésznek,
hogy bebizonyitsuk:
nemcsak a szemetek tudnak magyarul.
(Spíró György)

És még mielőtt megint kitekergetnéd a soraimat, tévedés ne essék, nem téged mélymagyarozlak le...

p.s.
Egyébként meg mi lenne, ha megneveznéd az ominózus cíkket, sőt mitöbb, esetleg még be is linkelnéd?????? Nem lenne egy szar húzás...

Luczifer 2010.12.29. 08:37:36

Nézd én itt egy magatartásról és nem Kovács 12 Jánosról szóltam. Ez nem személyes ügy, hanem gyakori jelenség. Az említés után az egyébként gyakori magatartás értelmezése helyett foglalkozva lett :) az én irigységemmel, az gyerekszobáról alkotott avítt elképzeléseimmel, meg a mit tudom én mivel. A témával nem igen. Gondolhatom azt, hogy jobb és érdekesebb vagyok, mint az emigrációra készülő? :) A megértés pedig reménytelen. Még a Paretoi 20%-ot se hoztad. Pl. a kép édeskés, szomorkás giccse szépen passzol, és egyben kiemeli az emigrációra készülő úgynevezett vezető értelmiségi szomorkás, édeskés giccsét. És hát a későbbi szarozás giccsét. Volt, aki röhögött, volt, aki nem. Ez elkerülhetetlen, ez együtt jár a műfajjal. Együtt kell vele élni. De poénokat nem fogok magyarázni. Elrontanám azok szórakozását, akik értik.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.12.29. 10:30:14

Emigrációról beszélni, nota bene, magát a cselekvést megítélni általában, értelmetlen hülyeség. Ezért írtam, hogy linkeld be a cikket, hogy a konkrét esetről lehessen gondolkodni.mert az, amit a posztba leírtál, az nem más mint csapkodás egy lavór szappanos vízben. itt van pl. Konrád György, aki szintén nyilatkozott az országról, és szintén rémes helynek titulálta, és konkrétan és pontosan: igaza van. Tudod, a dolog már ott gyanússá válik, amikor a posztodban ezt az "úgynevezett vezető értelmiségi " kitételt használod. Aki a stílus világában otthon van, hát, az pontosan érti-érzi, mire is gondolok. Arról nem is szólva, hogy valaki vagy vezető értelmiségi, vagy nem. Az összes többi ezért rólad szól. És nem az érdekességed okán, hanem azon tény okán, hogy ami az egészben konkrétum, az csak a te eleve meglévő előítéleted. Miért gondolod, hogy ha a cikket is bemutatod, akkor a nyilatkozó szövegéből mások is pont ugyanazt olvasnák, hallanák ki, mint te? Ez persze nem módosít azon, hogy általában semmiféleképpen nem lehet helytálló amit e posztban előadsz, és lassan kezdem azt hinni, hogy nem véletlenül nem akarod a konkrét tényeket is elővezetni. De hát a kóros előítéletesség már csak így műxik. És ha ez a "szar"-ság ennyire foglalkoztat, hát azt is írhatnám, hogy igazán feltehetnél még egy illusztrációt, mondjuk egy sezlon-párnát, amin két cica cérnagombolyaggal játszik..., és áradna belőle az otthon, a hazaiotthon orrfacsaró sűrű melege ...
Végül, de egyáltalán nem utolsósorban, csak, aki szeret, csak annak fájhat annyira, hogy képes legyen megélni a "csak úgy őrizhetem, ha elhagyom" érzését ..., aki viszont másként szeret, és igazán, annak az előbbi bizony nem csípi a szemét, mert tudja, hogy szeretni is annyiféleképpen tudunk, ahányan vagyunk. Minden többi olcsó és gyáva másramutogatás...
De hát, elő a farbával..., mutasd a konkrétumot!!!!

Luczifer 2010.12.29. 11:51:11

Ez nem egy pletykablog. Itt nem emberek cseszegetése folyik, hanem magatartásokat elemzése. A magatartás minden lényeges elemét ismertettem.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.12.29. 12:55:52

Őrület, ilyen hatalmas lufira azért nem számítottam tőled, szerintem ezt te sem gondolod komolyan..., ezek után már végképp elképzelhető, hogy az illető (és itt nem a személy a fontos, hanem az, amit mondott) nyilatkozatában elhangzottakat csak te értelmezted holmi "mutogatásnak". és bár tudom, hogy a konkrét nyilatkozat nem-ismeretében én is csak a ködöt szurkálom, de az azért mégiscsak konkrétum, amit ide leírtál, és abból kiindulva bizony mégiscsak bátorkodom megelőlegezni az illető igazát abban, hogy valóban "nem bírt velünk", és valóban "Belénk pusztulna", ha marad..., és az eddigiek ismeretében bizony, jól tette, hogy nem tette!

Továbbá, tényleg nem nem pletykaposzt , ez itt fent , sokkal rosszabb annál, mert úgy csinál, mintha csinálna valamit, mert úgy tesz, mintha tenne valamit, mintha mondana valamit, pedig mégse..., a pletyka esetében tudott és vállalt, hogy legfeljebb részigazságokat hordoz és torzít ..., meg sem próbálkozik a hitelesség látszatát kelteni..., arról nem beszélve, hogy egy pletykalap olvasó is tisztában lehet, van azzal az evidenciával, hogy magatartásuk az élőlényeknek van, akik mindezek sajátos formáit , variációit mindig konkrét helyzetekhez, szituációkhoz kötötten, eltérő tudatos és tudattalan motívációk, szándékok mentén mutatnak fel..., még a gyilkolásról, még az emberölésről sem lehet általában véleményt mondani, még ahhoz is szükséges a konkrét helyzet ismerete...,de ezt te is pontosan tudod, csak biztos sok volt a dió a beigliben, és megfeküdte a pocakodat, ami az okosok szerint mindig árt a gondolkodásnak..., egy kis koplalás után szívesen folytatom, talán addigra előhozakodsz valami érdemi konkrétummal is...::))))

Luczifer 2010.12.29. 17:21:47

Az úr azt mondta, hogy emigrálnia kell. Nem azt hogy megunt és elmegy Gastarbeiternek.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.12.29. 21:12:16

Talán csak nem erről az esetről van szó???? ugyanis tessen csak pontosan elolvasni, egyedül a Heti.Válasz emleget emigrálást, azt is idézőjelben..., és hát, aki ért magyarul, az tudja mit jelent a mondat...

Ezzel együtt azt is teljesen megérteném és elfogadnám, ha Halmai (de bárki más is) emigrálna..., de erről már az előzőekben kifejtettem a véleményemet.

És ha a posztban valóban Halmai Gáborról van szó (aki egyébként vezető értelmiségi!!! és nem "úgynevezett vezető értelmiségi", akkor az kérem, nem más, mint szarkeverés..., és még annak sem a magasiskolája..., de akinek ideje és kedve van, hát keresse meg magát, a Süddeutsche Zeitungban megjelent írást...

hirszerzo.hu/kulfold/20101215_suddeutsche__orban_viktor_forradalma

www.stop.hu/articles/article.php?id=791814

www.hirado.hu/Hirek/2010/12/15/14/Suddeutsche_Zeitung_idegesseg_erezheto_az_uj_miniszterelnokon.aspx

hetivalasz.hu/uzlet/suddeutsche-zeitung-senki-se-erti-orbant-34100/

trendo+ 2010.12.30. 04:46:28

Savanyú szőlőt szemezgető nyugdíjküszöbös vagyok. Ez nyilván rányomja bélyegét a véleményemre.
Megértem az illető vezető értelmiségit, hogy menni akar. Szerencsés ember, a sors megadta neki a lehetőséget, génállománya és egyéni szorgalma a tehetséget, az adófizetők meg a szükséges zsetont ahhoz, hogy ő most egyéni egérutat találjon. Amúgy az EU többek között erre is lett kitalálva. Mármint, hogy (legalább is elvben) a munkaerő szabadon áramolhasson benne.
Az illető meg menjen, amerre lát. Mondanám neki keserűen, hogy azért vigyen magával legalább egy "másik embert" (eltartásra szorulót), de felteszem, hogy saját családja körében bizonyára talál ilyet, akit legalább hazaküldött pénzzel támogat majd. Ide meg majd jön helyébe kínai, fehérorosz, ukrán, román. Azok majd boldogan szippantják a szabad ájert és lubickolnak a bőségben. A korrupció, a maffiamódszerek, a magyar életstílus meg nem áll messze tőlük oly nagyon. Mindenki megtalálja a helyét. Egy lehetősége még azoknak is van, akiket életkoruk, a konvertálható szaktudás hiánya, netán holmi beléjük nevelt ostoba hazaszeretet, honvágy itthon tart: fehér lepedőben elkúszhat a közeli temetőhöz és elkaparhatja magát, a TB nagy megkönnyebbülésére.

Luczifer 2010.12.30. 07:16:12

@malvina: Halmai úr kizárt, hogy ilyet mondott volna, hiszen kiváló jogász és nyilván tudja, hogy mit jelent az emigráció, ismeri az emigráció, az emigráns fogalmát, tisztában van azzal, hogy milyen tényállásnak kell megvalósulnia ahhoz, hogy erről beszélhessünk, hogy a státuszt valaki betöltse, valaki e státuszra igényt tartson és így tovább. Egyébként más nem fizikaira is igaz, hogy ezt tudhatja. Nem vagyok én ennyivel okosabb.
@trendo+: Bőven igaz; mindenki menjen, ahova akar, ahova tud. Sok szerencsét. De ha úriember, akkor úriemberként, ha szakértelmiségi akkor szakszerűen és ha megkérhetem vigye a rosszkedvét is. Van abból itt éppen elég. Örüljön, örüljünk annak, hogy van akinek sikerült. Igaz nem emigrálnia, hanem vendégmunkásnak elmenni, de az se rossz.

trendo+ 2010.12.30. 10:48:10

A bajom a fiatal értelmiség elvándorlásával van. Kialakult egyfajta életstratégia a családokban, itthon (relatíve) olcsón kitaníttatni a kölköt, aztán, eredj fiam, lányom, isten hírével! Nem akarnám én leverni a port rajtuk tandíjért, elmaradt adóért, úgyis hiába. Még örülnék is, ha peregrinusként összeszedve számos tapasztalatot, hazajönnének és itthon hasznosítanák. De inkább úgy látom, hogy Magyarország stuba került: kiküldi/kiengedi/kiüldözi fiait pénzt keresni (a maguk hasznára) és visszavonzza öregjeit (vagy a kint megbukott, sikertelen embereit) ingyenes vagy olcsó orvosi ellátás végett vagy fogsor, szemüveg, csípőprotézis csináltatásra. Sok esetben még a hajdan sikeres emberek is csak tehertételként jönnek haza, mikor odakint már felélték mindenüket (hogy ne említsem Luczifer kedvencés, Puskás Öcsit:)

trendo+ 2010.12.30. 10:53:13

@trendo+: A fiatalok meg itthonról várnak még segélyt, míg megkapaszkodnak, aztán mikor beindul a szekér, már csak urizálni járnak haza. Emlékszem a hajdani Jugoszláviára, a mai Törökország, Románia is hasonló, mikor a külföldrtől hazautalt vendégmunkási jövedelmek országos szinten is számottevőek voltak. Tőlünk meg csak szívják ki a lóvét, folyamatosan.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.12.30. 11:22:59

@Luczifer:

Halmai nem is mondott olyat, hogy emigrál, de olyat sem, hogy emigrálna! Még az idézet sem ezt jelenti!!! Egyébként meg emigrálni jellemzően politikai okokból szoktak, és az a politikai helyzet, ami itt most van...hát bizony több mint elfogadható indok az emigrálásra. Persze mint mindig , a többség közömbös, és nemigen zavarja az autoriter, diktatórikus hatalom, de még a fasizálódás sem..., és csak magyarázza a bizonyítványát , ahogy Trendo írja "ostoba hazaszeretet" bohóckodva elsősorban is magának , majd a külvilágnak. Igen kevesen vannak, akik valóban tudják mit akarnak, akarhatnak és képesek is érte tenni valamit. De ez utóbbiak nem okádnak sem az emigrálásra, sem az emigránsokra, sem senkire, aki más kotta szerint éli az életét..., és akik körül jórészt éppen az előbb említett közömbös többség kedves asszisztálásának is köszönhetően fogyott/fogy el a levegő! Egyébként meg az a baj, hogy túl sok errefelé az "ÚRIember!", de legfeljebb is a mikszáth-i ÚRIember, na meg az úrhatnám polgár.... és amint az látható, kivagyunk velük az összes vizekből!

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.12.30. 12:01:05

Minden generáció annyit ér, amilyen fiatalabb generációt képes kinevelni... Nem az elvándorlással van a baj, hanem azzal a helyzettel, amiben ez a fertály immár több évszázada vergődik, ill. amiből alapvetően és lényegében nem tud kimászni...a fiatalok meg ne is nézzenek hátra! Minden ország ezt kapja, amit megérdemel! Ha lenne itt is lehetőség, sőt többféle lehetőség!!!, akkor nyilván kevesebben mennének el..., én egyébként pontosan látom a különbséget a lányaimon, pedig meglehetősen azonos kvalitásokkal rendelkeznek mindketten sikeresek is a saját szakterületükön, mégis feltűnő az többlet, amihez a több évig kint élt és kint tanuló lányom hozzájutott, és ami mindig biztosítja a lehetőségét annak, hogy a világban máshol is megtalálja magát, képes legyen élni.

Egyébként miért ne menekülnének el a fiatalok - már, aki tud - innen, ahol olyan kevés érett, felnőtt személyiség van a társadalomban, amiből következően rájuk csak egy igen nagyfokú bizonytalanságban, magukra és elhagyatottságban élni kényszerülő létezés vár... Cseppet sem csodálkozom azon, hogy nem akarják (megjegyzem nem is tudhatják) a szüleik életét élni, miközben a sajátjukat meg nem képesek megformázni. És hiába igaz az, hogy a személyes felelősség semmilyen vonatkozásban, semmilyen körülmények között sem hárítható át a társadalomra, ha az életéveit tekintve nagykorú generáció egyre kevésbé képes(vagy tán nem is akar) felelősséget vállalni önmagáért, a saját cselekedeteiért, kvázi képtelen az autentikus létezésre, életre. A fiatalok nagy része olyan elementárisan deformálódott emberi kapcsolatok jellemezte családi viszonyok közül érkezik - én az együtt élő emberek bármely formációját családnak tekintem - , hogy valóban nonszensznek tűnhet, hogy mást várjunk el tőlük, mint, amit egyáltalán képesek kihozni ezekből a körülményekből, lehetőségekből.

Végezetül, lassan itt lenne az ideje belátni, hogy a világ igencsak változik! A vándorlások még csak most kezdődnek el igazán! A nacionalizmu/sokk felerősödése is éppen ennek az egyelőre még látens folyamatnak, mozgásnak a hatására indult meg. miből is gondoltuk, hogy ez örökké így maradhat??? Hogy az emberiség 20 százalékának kijut az értelmes emberi létből, a 80 százalékának pedig a lájtosabb vegetálástól a legszörnyűbb vegetálásig marad csak...
és kérem, ez ránk is vonatkozik! vagy megbarátkozunk a bevándorlás, a betelepülés (és persze ennek megfelelően a kivándorlás, kitelepülés különféle módozataival, vagy eltűnünk a térképről! Nincs, nem lesz, nem lehet választás! Hiába minden melldöngetés, büfkemagyaroskodás...az élet kérem élni akar, és egyelőre úgy néz ki, hogy sikerülni is fog neki..., méghozzá szem-, bőr-,és egyéb színektől függetlenül...mert kérem kultúrember számára A MÁSIK ember, mert ember, hát "hús a húsából, vér a véréből".

trendo+ 2010.12.30. 12:03:38

@trendo+: A fiatalok meg itthonról várnak még segélyt, míg megkapaszkodnak, aztán mikor beindul a szekér, már csak urizálni járnak haza. Emlékszem a hajdani Jugoszláviára, a mai Törökország, Románia is hasonló, mikor a külföldrtől hazautalt vendégmunkási jövedelmek országos szinten is számottevőek voltak. Tőlünk meg csak szívják ki a lóvét, folyamatosan.

trendo+ 2010.12.30. 12:12:13

Húsz éve olvastam egy tanulságos munkaügyi-közgazdasági tanulmányt. Nehezen fogtam fel akkor (lassan érő típus vagyok). A fő tétele az volt, hogy a Föld eltérő fejlettségű régiói közt a kiegyenlítődés alapjában nem a tőke, az infrastruktúra, a kultúra stb. közti különbségeken múlik majd, hanem a munkaerő valóban szabad áramlása teremti azt meg.
Egyre inkább azt hiszem, hogy a szerzőknek igaza volt.

malvina · http://komedias.blogspot.com 2010.12.30. 12:59:50

@trendo+: perszer, hogy igaza volt, mármint a szerzőnek..., de hát ki és mi a jófranc teremti a tőkét, az infrastruktúrát, a kultúrát, az estébét... ha nem mi magunk, nem a mi munkaerőnk...és hát mint mindennek, ennek is csak a javára válik, válhat a szabadság, amit egyébként szintén mi magunk biztosíthatunk csak nekije...jeeeahhh...! :)

És mi az, hogy "... várnak még segélyt..."???? Basszus, élnek a lehetőségekkel, naná, majd nem megkapaszkodni akarnak, hanem lecsúszni..., de ha valami csúnyaságot is akarnának, arra is mi magunk, te meg én, és még sokan mások neveltük őket... szóval ne süllyedjünk mér megint bele ebbe az ótvarosan avitt ..., "de ezek a mai fiatalok" - önfelmentő óbégatásba..., már bocs... Akár hisszük, akár nem, övék a jövő, és élni is fognak vele..., nekem az a tapasztalatom, hogy azok nyafognak, mutogatnak a mindenkori fiatalságra, akik a saját fiatalságukkal nem voltak anno kibékülve, illetve ebből következően a jelenükkel sem képesek megbírkózni. és hogy kinek mi az urizálás, kérem, az is megérne egy misét! :))
süti beállítások módosítása