egy új hely

miért kell a blog?

"hátha valakinek örömet okoz, hátha valakit bosszant"

ki Luczifer?

Tulajdonképpen mindenki tudja, nem más ő, mint a sokat akaró kirúgott arkangyal, a világossághozó. Az egyik tény, a másik beváltatlan ígéret. Zuhanás + egy impozáns program elhalasztva. Azt hiszem ez teljesíthető.

kanyar a sugárúton

Luczifer = lucifer, illetve lucifer = Luczifer. Tudom, ne mond, de így a biztos! A változtatás nem azért történt, mintha bármi bajom lett volna a luciferrel. Meg voltam vele elégedve, bevált. De mit lehet tenni, ha a kiscicákat Lucifernek keresztelik és ezt követően a lelkes gazdák a világ összes lehetséges módján regisztrálják a cicusukat. Lucifernek a cicák nem hagytak egy talpalatnyi helyet sem. Hitted volna?

és azokat, akik csak itt férnek meg egymással

felnőtt látogatóknak

friss topikok

  • Indiáner: Hát mit tehet egy falkavezérrel? Követi! (2013.03.27. 22:18) Asszimiláció
  • Izabella.Jones: Blog revival, yes! ::)) Egyébként érdekes, hogy nem budapesti lakosoknál is megfigyelhető a kór. M... (2013.03.12. 10:56) Budapest szindróma
  • : Találtam egy honlapot, amelyre belépve, belépési csomagtól függően minden beszervezett tagod után ... (2012.03.29. 16:25) Egyszerűség
  • Dig, Lazarus!: Akiket nem lehet becsapni! Kiállnak a kormányfô mellett, aki egyedül képes feltétel nélkül elfogad... (2012.01.24. 13:16) Százezrek tüntettek
  • Biedermann: Óh, ez a dallamos német nyelv! :) Boldog Karácsonyt! (2011.12.24. 16:18) Boldog Karácsonyt!

naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

címkék

címkefelhő

Házi feladatok

Tehetetlenségek

2009.09.09. 11:29 | Luczifer | 13 komment

Egy, a válságról szóló előadást hallgattam. Az előadó a mögöttünk lévő pénzügyi összeomlás méreteit a nagybankok piaci értékvesztésén keresztül mutatta be.

 

 

 

 

Egyes nagybankok piaci értékének változása (md EUR)

                                   2007 II. né                 2009 január 20.

Citigroup                            255                             15

B of A                                228                             33

HSBC                                215                             82

JPMorgan                            65                              68

RBS                                   120                               6

Santander                           116                             53       

UBS                                   116                             29

BNP Paribas                      108                              26

Goldman Sachs                  100                              28

Unicredit                              93                              24

Barclays                               91                                7

Societe Generale                  80                              19

Deutsche Bank                    76                               12       

Credit Suisse                       75                               22                   

Credit Agricole                    67                               20

MS                                     49                                19

AVERAGE                        122                               29

 

Figyelmetlenség, hogy a nagy vesztesek között nincsenek iszlám bankok? Nem. A hírek szerint ugyan ők is buktak, de jóval kevesebbet. Az ok, mint mondják a saria. A saria előírásait követő bankok tudniillik

1. nem számíthatnak fel kamatot, közös üzletként kezelik a kihelyezéseket,

2. a banki ügyleteknek a jótékonysági elemet is magukban kell foglalni (vallási adó)

3. a finanszírozott ügyletnek az iszlám előírásainak, a társadalomnak meg kell felelniük,

4. tilos a spekuláció, a túl nagy kockázat vállalás,

5. a feleknek biztosítaniuk kell egymást az esetleges vesztességek ellen.   

Ezek a bankok képtelenek voltak kiszabadulni a vallási, társadalmi ellenőrzés alól, megfogta őket a társadalom tehetetlensége. Az erkölcs. „Nálunk” viszont sehol a „társadalom”, a társadalmi szabályozás le van ejtve. Még azért is könyörögni kell, hogy a válsággeneráló menedzsment kevesebbet vegyen ki a kasszából. Abból a kasszából, amiben már rég nincs olyan pénz, amiről azt hihetné, hogy ő fialtatta. Itt is itt a tehetetlenség, csak ez a társadalmat, a piacot romboló elszabadult hajóágyú tehetetlensége van. 

Címkék: iszlám bank válság pénzügy

A bejegyzés trackback címe:

https://luczifer-bazar.blog.hu/api/trackback/id/tr541370663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.09.09. 12:39:50

Érdekességnek elmegy...

De, azt azért ne feledjük, hogy sem a társadalmakat, sem semmi mást nem lehet egymással egy, de mégcsak egy--egy szempont alapján sem összehasonlítani. Pontosabban lehetni éppen lehet, de bizony nem megyünk vele sokra. Sőt, tovább megyek! A körtét az almával sem, legfeljebb azt mondhatjuk róluk, hogy mindkettő a béltraktus mélyén végzi! :) Mindenféle politika és ideológia persze kedveli az efféle összehasonlításokat, mert jól lehet velük manipulálni. Ezzel természetesen nem azt kívánom mondani, hogy a különböző kultúrák ne "tanulhatnának" egymástól, ne hathatnának egymásra.

"Saria jogrendszerek: Az un. sharia jogrendszerek tágabb értelemben bármilyen jogrendszert jelenthetnek, amelyek szándékuk szerint -az iszlám szerinti - Isten által elrendelt normáknak kívánnak megfelelni. Szűkebb értelemben, a klasszikus iszlám jogtudományi hagyományokra, struktúrára épülő jogrendszereket nevezzük sharia jogrendszereknek."/wiki

A klasszikus iszlám jog két elsődleges jogforrást ismer, a Koránt, illetve a Szunnát. Ugyanis az iszlám társadalmakat egyházi törvények igazgatják.

Nem tudom, más hogy van vele, de én valahogy nem ácsingózom az állam és az egyház összeolvadásáért. Az Egyház kizárólagos uralmának pedig még a gondolatától is egyenesen borzadok!
::))))

Luczifer 2009.09.09. 13:30:17

Nézd, őszinte leszek. Fogalmam sincs, hogy mi van az iszlám világban, de úgy tűnik, hogy ott az egyház, a társadalom, az állam, a gazdaság átszövik egymást és ott talán épp ezért mást is jelentenek. De nem ez - a mi szemünkben kuszaság - lenne a tanulság, a követendő, hanem hogy a társadalomba ágyazottság, az erkölcs nélkül nem mennek a dolgok. Őket ez szemmel láthatóan megvédte a nagyobb gondoktól. És ez nem kis színes értékű valami. Mert például miért ne lehet követendő, hogy a hitelkihelyezések kvázi társulások legyenek, hogy nagyobb felelősséget vállaljanak a bankok. Ma, és nálunk – Magyarországon – a tréfák tréfája az egyoldalú szerződésmódosítás intézménye, a kockázatok áthárítása, a felelősség lerázása. Az iszlámban fele ennyiért szólnak.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.09.09. 14:38:12

"Fogalmam sincs, hogy mi van az iszlám világban, de úgy tűnik,"

- nekem ennyi elég! :::)))))))))))))))))))))))
De viccen kívül: ott kérlek a te általad preferált erkölcsiség - amin a példád szerinti banki gyakorlatuk is alapul - szerves része az is, hogy a tolvaj kezét levágják, és a hútlen lányokat lemészárolják. Hol kövezéssel, melyre a közösséget hatalmazza fel ez az ő erkölcsük, hol pedig a család férfi tagjainak (egyéni) jogává téve ezen engedetlen lányok, asszonyok torkának elvágását, megölését. Márpedig az erkölcsiség, a normarendszer egységes rendszert képeznek, nem lehet bennük úgy mazsolázni, ahogy éppen a jókedvünk avagy a közvetlen érdekeink kívánják.
Ettől függetlenül és függően létezik összehasonlító jog, mint olyan.

www.jogiforum.hu/publikaciok/82

Erről az oldalról töltsd le Szabó Orsolya: Vallási és hagyományos jogrendszerek c. publikációját. Nagyon izgalmas és jó anyag. Azon belül is a muzulmán jogról, az iszlámról, a fikh-ről szóló részre hívnám fel a figyelmedet.

Luczifer 2009.09.09. 17:49:24

Soha, sehol nincsenek u.n. tiszta kultúrák. Egy, amennyi nem sok annyit nem tudsz mutatni. Mindegyik valahonnan valahova megy és közben millió egy behatás éri. Miért ne tanulhatnának a zsidó-keresztény bankok az iszlám konkurenciától? Ezek – pl. a túlzott kockázat elutasítása, a szolidaritás stb. - a mi kultúránkban is elfogadott értékek, üzemgazdasági rutinokban megjeleníthetők. Mi a gond? Ettől még azzal örömködhetsz, akivel akarsz. Nem kell. hogy megkövezzelek!

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.09.09. 18:43:54

Ezek szerint nem olvastad el, amit linkeltem? ::((((

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.09.10. 00:39:01

www.jogiforum.hu/publikaciok/82

Szabó Orsolya: Vallási és hagyományos jogrendszerek

Luczifer 2009.09.10. 08:03:27

Bocsánat, a levonandó tanulság mi?

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.09.10. 09:46:05

Többek között az, hogy mi a viszonya a muzulmán jogrendnek a modernitáshoz, a változó világhoz.

Luczifer 2009.09.10. 10:23:53

És mi? Különös tekintettel a gazdaság stabil finanszírozása terén begyűjtött tapasztalatokra? Mert, hogy e nélkül nincs változó, meg modern világ a biztos. Feltéve, ha a szétesést nem nevezzük változó, modern világnak.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.09.10. 11:27:02

Na, jó, most nem fogom újra leírni, amit az elején már leírtam! ::)))))

Luczifer 2009.09.10. 11:48:12

Azt mondjuk nem is kéne, mert abban egy hang nincs, ami magyarázná / cáfolná az iszlám bankok sikerét. Amire pedig mégiscsak kéne valamit mondani.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.09.10. 12:39:41

Én nem az iszlám bankok sikerét vontam kétségbe, és nem is dicsőítettem. Csupán azt állítottam - és ez bizony benne van a szövegben -, hogy nem lehet a kérdést úgy feltenni, hogy ott miért, és itt miért nem? Ugyanis az a jogrend egészen más alapokon áll. Az iszlám az maga a vallás és állam egyszerre. A vallás világát egyfajta állandóség, a hatalomét pedig a forgandóság jellemzi.. E hatalom Az iszlám világban a vallási hatalom ma is kifejezetten a kard embereié, mint a mltban is volt. És e hatalomhoz "az írástudók“ , a toll emberei” csak asszisztálhatnak. Az iszlám „erkölcsös profitról" beszél. Vajon milyen erkölcs az, mennyiben nevezhető igazságosnak, amelyik olyan társadalmakat termelt ki, ahol a profitráták eltérőek, amit ráadásul - a gazdasági élet különböző szereplői számára - helyénvalónak fogadnak el . Továbbá az iszlám alapelvei a gazdaság működésekor másodrendűnek tartja a matematikai számadatokat, a piaci igényeket, a termelési kapacitást , stb. Elsősorban az erkölcsi normákat tekinti elsődlegesen meghatározónak.
Az iszlám azt tanítja, hogy a gazdasági rendszerek, a gazdasági kapcsolatok rendszerei az igazságosságra kell, hogy épüljenek, azon kell, hogy alapuljanak. Akkor hogyan jöhettek létre pont az iszlám világban a szélszőségesen polarizált társadalmak? Erre az a válaszuk, hogy ( Korán) hogy a világon minden Istené ő osztja ki a tulajdonát az ő szolgái között , aztán meg rájuk bízza. De más helyen ezzel ellenkezően meg azt mondja, hogy mindenkinek egyforma lehetőség áll a rendelkezésére és mindenki szabadon vállalkozhat.
süti beállítások módosítása