egy új hely

miért kell a blog?

"hátha valakinek örömet okoz, hátha valakit bosszant"

ki Luczifer?

Tulajdonképpen mindenki tudja, nem más ő, mint a sokat akaró kirúgott arkangyal, a világossághozó. Az egyik tény, a másik beváltatlan ígéret. Zuhanás + egy impozáns program elhalasztva. Azt hiszem ez teljesíthető.

kanyar a sugárúton

Luczifer = lucifer, illetve lucifer = Luczifer. Tudom, ne mond, de így a biztos! A változtatás nem azért történt, mintha bármi bajom lett volna a luciferrel. Meg voltam vele elégedve, bevált. De mit lehet tenni, ha a kiscicákat Lucifernek keresztelik és ezt követően a lelkes gazdák a világ összes lehetséges módján regisztrálják a cicusukat. Lucifernek a cicák nem hagytak egy talpalatnyi helyet sem. Hitted volna?

és azokat, akik csak itt férnek meg egymással

felnőtt látogatóknak

friss topikok

  • Indiáner: Hát mit tehet egy falkavezérrel? Követi! (2013.03.27. 22:18) Asszimiláció
  • Izabella.Jones: Blog revival, yes! ::)) Egyébként érdekes, hogy nem budapesti lakosoknál is megfigyelhető a kór. M... (2013.03.12. 10:56) Budapest szindróma
  • : Találtam egy honlapot, amelyre belépve, belépési csomagtól függően minden beszervezett tagod után ... (2012.03.29. 16:25) Egyszerűség
  • Dig, Lazarus!: Akiket nem lehet becsapni! Kiállnak a kormányfô mellett, aki egyedül képes feltétel nélkül elfogad... (2012.01.24. 13:16) Százezrek tüntettek
  • Biedermann: Óh, ez a dallamos német nyelv! :) Boldog Karácsonyt! (2011.12.24. 16:18) Boldog Karácsonyt!

naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

címkék

címkefelhő

Csak azt akarom, hogy szeressetek

2009.04.22. 08:43 | Luczifer | 26 komment

A poszt címe Fassbinder egyik filmjének címe, amely egy emberölésért tíz évre elítélt fiatal férfi történetét meséli el.

 

 

 

 

A gyilkossá lett fiatalember élete a vidéki, anyagiakban gazdag, de érzelemmentes, rideg szülői házból indul ahonnan a szeretetre vágyó, de szeretni nem tudó férfi a házasságba és a nagyvárosba menekül. Keményen dolgozik. Élete a munka, a robot, hogy ajándékokat vehessen, hogy ezek révén osztályrésze legyen a befogadás, a kötődés. Egy nap mindennek vége, állását elveszti, és ezzel elveszti azokat az eszközöket, amelyek használatától remélte a szeretetet. Ott áll az adóssághegyekkel, reménytelenül, mert szerethetetlennek gondolja magát, mert a szerethetősége fényévnyi távolságra került tőle. És megöli azt, akitől a szeretetet remélte. Ha jól emlékszem.

Az ember mindenre képes a szeretetért csak szeretni nem. Mondhatnám blikkfangosan. Fassbinder hőse megszakadt a munkában, Rózsa-Flores Eduardo gyilkolt. Aztán mi se állunk valami jól. Ez még idekívánkozott.  

A bejegyzés trackback címe:

https://luczifer-bazar.blog.hu/api/trackback/id/tr391079439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZinczyKa 2009.04.22. 18:32:56

Furfangos vagy Apám ::)) Most nyilatkozatokat gyűjtesz, mi? Hát jó, én letétbe helyeztem az alábbi nyilatkozatot egy közjegyzőnél. Bármi megtörténhet ugye.

NYILATKOZAT

Alulírott ZinczyKa, született Malvina blogján, 2008. 10. 23-dikán, leánykori nevem Kazinczyné, kijelentem, hogy újdonsült apámat szeretem.
Neki engem ezért viszontszeretni nem kell. Embert e célból ölni nem fogok, munkámba biztosan nem menekülök, és Fassbinder filmeket sem vagyok hajlandó korlátozás nélkül elviselni.
Ezen nyilatkozatot szellemi képességeim teljes birtokában, önként, minden kényszerítő körülmény és ráhatás nélkül tettem.

2009.04.22.
aláírás

Luczifer 2009.04.22. 18:46:05

Életeket mentettetek meg! A szomszédom könnyes szemmel kézcsókjait küldi.

ZinczyKa 2009.04.22. 19:13:27

A szomszédod???? Nem értem. Már megint.

Luczifer 2009.04.22. 19:24:41

Nem nyírom ki. Megúszta. Féltette a vacak kis életét.

ZinczyKa 2009.04.22. 19:32:19

?? Tőle remélted a szerelmet? Mert ugye a posztban ... Ha jól emlékszem ... Na jó, én megértő gyerek vagyok ::)) Ezen ne múljon a felhőtlen kapcsolatunk.

Luczifer 2009.04.22. 19:49:44

Miből gondolod, hogy ezen a héten elmarad a szombat? (kifele) Ezt megint nem fogja érteni. Nekem se könnyű.

ZinczyKa 2009.04.22. 19:58:12

Nem gondoltam. Tartjuk a sábeszt?? (kifele) Nekem sem könnyű. Az új szülőkkel csak a gond van.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.04.22. 21:34:46

Azért én helyesbítek: Edu nem gyilkotl, embert ölt! A kettő azért nem ugyanaz!

Luczifer 2009.04.22. 22:00:30

Lányom! Nem csak gond van, hanem sok a gond.
Malvina! És miért nem gyilkos az úr?

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.04.22. 22:54:01

Azért, mert , mégha vitatható is, - én is így gondolom -, hogy bármi keresnivalója is lett volna a balkáni háborúban, akkor sem előre megfontolt szándékkal ment oda valakit, valakiket meggyilkolni. Mivel háborúba ment, nyilván benne volt a pakliban az, hogy vagyőt vagy ő mást/másokat le fog lőni! Na de harcban, harc közben lelőni valakit az mindenféleképpen más megítélés alá kell hogy essen annál, amikor valaki pl. személyes bosszúból meggyilkol valakit. Valóban nem érzed a különbséget? Ilyen alapon minden besorozott katona gyilkos, aki különböző ütközetekben, utcai csatákban stb. szembetalálva magát a másik puskacsövével, előbb húzta meg a ravaszt.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.04.22. 22:58:41

Minden háborúban megkülönböztetik maguktól a katonák azokat, akik a szó szoros értelmében gyilkolnak. Tehát még az emberöléssel járó úgymond "szakmákban" dolgozoók, harcolók is distinkciót tesznek gyilkosok és harcosok, gyilkolás és katonai, háborús áldozatokat maguk mögött hagyó katonák között.

Luczifer 2009.04.22. 23:13:36

Nem. Ezt az urat a kutya se sorozta be, a kutya se hívta harcolni, a kutya se támadta meg. Ő minden kényszer nélkül önként pusztított. Ez az úr beszélt hat nyelven kiváló iskolákba járt, tudnia kellett, hogy mi folyik Jugoszláviában. Tehetett volna a háború ellen, de nem tett. Kinevezett valamit igazságnak és annak leple alatt gyilkolt. Tehetett volna mást is.

ZinczyKa 2009.04.22. 23:17:43

@MALVINA: Bár a különbségtétel egyébként jogos, technikai értelemben az élet kioltása egyformán adott.
@Luczifer: Ez is nézőpont kérdése, de remélhetőleg van a gondok mellett még nemgond is. Az egyensúly kedvéért.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.04.22. 23:29:42

Az indifferens, hogy besorozták vagy sem! Az pedig, hogy kinyek mi kényszer, az elég különböző lehet. És aki háborúba megy, nem kifejezetten a pusztításért! Nem vagyok háború-párti, de idealista álomodozó sem. És minden, ami emberi , lehetetlen, hogy csak egyféle megítélés alá eshessen.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.04.22. 23:30:53

p.s. És hát a háború is emberi, akármennyire is ég a klaviatúrám, mialatt ezt idevakarom!

Luczifer 2009.04.22. 23:48:09

Már hogy lenne indifferens?! Megyek, vagy agyonlőnek, vagy megyek, mert tetszik. Mi az, hogy kinek mi a kényszer?! Engedelmeskedett gyilkos hajlamainak. Ezen kívül milyen kényszer volt? Mi történik a háborúban, ha nem pusztítás? Ha valaki odamegy, mit akarhat ott még ezen kívül csinálni. Ha nem ápolónő. Ráadásul tök fölöslegesen nyírták ki egymást. Meg azt a rengeteg civilt. A háborút meg nem ők döntötték el, hanem az amerikai légierő. Ők csak gyilkoltak.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.04.23. 00:09:08

Ő úgy érezte, az a kényszere volt, hogy a kisebbek, a kevesebbek mellé álljon! És nem azért ment, hogy gyilkoljon. A spanyol polgárháború önkéntesei is gyilkosok voltak? Nem. Edu embert/emberket ölt, de egyáltalán nem élvezetből tette. A belső kényszere sem emberölésre (pláne nem gyilkolásra), hanem a mindig a történések közepében való kockáztatásra hajtotta. Az amerikaiak is embert öltek, akkor ők is gyilkosok, csak azért mert felhatalmazásul volt a vállukon???? Ne hülyéskedjé' má'!!!

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.04.23. 00:15:34

@ZinczyKa: Ember és szándék soha nem választható külön!

ZinczyKa 2009.04.23. 09:48:54

@MALVINA: Persze, hogy nem. De azért kényszer ide vagy oda, az emberölés nem tartozik a pozitív tevékenységek körébe.

Luczifer 2009.04.23. 10:00:19

Meg a racionalizálás se választható külön. Már arra gondolok, hogy az is hozzátartozik az emberhez. Én 91-ben jártam arra, emberrel nem találkoztam, aki önrendelkezni akart volna. Aztán beálltunk a dubrovniki strandra a menekültek közé.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.04.23. 10:16:32

@ZinczyKa: Ezt senki sem állította, olyannyira nem, hogy nem is erről folyik a diskurzus.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.04.23. 10:40:30

Az hogy kinek mi és mely helyzetekben racionális, az soha nem egyértelmű. Az kérem kultúrák, helyzetek és személyiségek, és még sokminden függvénye. Ha Edu pár száz évvel előbb születik - bár csak körül kell nézni a nagyvilágban, és láthatjuk, ez még a jelenben is elfogadható -, senkinek eszébe se jutna kifogásolni a tetteit. (Hangsúlyozom, nem szándékos gyilkolásról beszélek!). Ami pedig az önrendelkezést illeti, hát erről oldalakat lehetne írni, miminden fogható fel annak, és mi mindent elfogadunk önrendelkezésnek és mi mindent nem, és vajon ezt miért, ha azt nem. Az az érvelés pedig igen egyszerűnek és irrelevánsnak tűnik fel mindig előtem, ha valaki azzal jön, hogy ő és az ismerősei. Szóval ez az ember egy meglehetősen problémás és zavaros valaki volt, de bizony önmagán túlmutató mindaz, amit és ahogyan tette. És ez bizony fontos dolgok átgondolására készteti az őt szemlélőket. És bár törekvéseit , pontosabban tettet egy totálisan elmagányosodott ember hibás és téves problémamegoldási cselekvéssorozatának gondolom, mégis állítom, hogy bizonyos igazságai megvoltak. Ha más és több nem is, az mindenképpen, hogy egyfajta markáns kritikáját - méghozzá lényegében egy abszurd komédiába hajló módon - adta a mi elhalt, megmerevedett klisékbe fulladt társadalmainknak. Ez még akkor is így van, ha a levonható tanulság elbillen abba az irányba, hogy lássuk, amit Edu csinált az sem megoldás, az sem vezet semmi jóra. Aki még nem olvasta a verseit és írásait, ajánlom legalább kukkantson bele, és akkor garantáltan világosabbá válik, hogy miről is vartyogok itten.

Luczifer 2009.04.23. 11:16:45

Én oda azt írtam, hogy az ember racionalizál – indítékait álcázza – és ez különösen gyakran megesik azzal, aki gyilkol. A gyilkosságok meghirdetett okát, hogy a horvát nép önrendelkezni, akart különösen ezen az áron nekem mindmáig nem sikerült verifikálnom. Pedig igyekeztem. Ma már újra körbegyűlöl mindenki mindenkit, de ennek gyűlölködésnek az újraélesztésében ezek az urak - uniformisuktól függetlenül - kivették a részüket. Egyébként a békés megfigyeléssel, az úti beszámolóval mi a bajod. Forrás, mint a többi. Miért kevésbé hiteles, mint azé, aki épp gyilkol.

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.04.23. 11:33:49

Kifejezetten cáfolom, hogy Edu indítéka a gyilkolás lett volna, mint ahogy embert ugyan ölt, de nem volt gyilkolt! Belátom, hogy valamennyire releváns véleményhez ismerni és olvasni is kellene őt! Ami pedig a békés megfigyelés és az általad használt "gyilkol" között van, létezik, az bizony igen hatalmas egy távolság. Edu pedig ebben a köztes térben létezett. Akár látják ezt, akár nem! Tudod, az az érdekes, hogy benne többek között a felete-fehér látásmódját nem toleráltam, és igen kevés kivétellel, pl. Bacher Iván, Kepes András stb. a legtöbben pontosan olyan fekete-fehér látásmódot felmutatva próbálnak egyensúlyt találni ezen figura és a saját értetlenségük között.

nol.hu/megmondok/bacher_ivan/lap-20090420-20090420_2-10

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.04.23. 11:38:43

p.s.
Mikor és hol állítottam én olyat, hogy a békés megfigyelés, az úti beszámoló nem forrás, és hogy kevésbé hiteles lenne mint azé, aki épp gyilkol????? Én csupán annyit állítottam, hogy a "de én, a de velem... stb" kezdetű tapasztalatokon túlmutató érvelés nem nélkülözhető semmiféle vitában.
süti beállítások módosítása